با این خوراکی ها وزن خود را افزایش دهید

چربی سوز
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

با این خوراکی ها وزن خود را افزایش دهید ( افزایش وزن )

هر چه بیشتر بخورید، پتانسیل رشد بیشتری تولید می كنید. همچنین بایستی قدرت انتخاب در مورد غذای مصرفی تان داشته باشید تا بدون افزایش میزان چربی و دریافت آن به مقدار زیاد وزنتان بالا برود.

خوردن در زمانهای بیشتر

این مورد نیز مشابه مورد قبل عمل می كند. هر چه به تعداد وعده های غذایی خود بیفزایید، كالری بیشتری دریافت می كنید. مطمئناً آسانتر است كه در طول روز مثلاً ۸ وعده غذایی دارای ۵۰۰ كالری مصرف كنید تا اینكه ۴ وعده غذایی حجیم دارای ۲۰۰۰ كالری را استفاده كنید.

تمام تناسب ها را رعایت كنید.

پروتئین اصلی ترین ماده سازنده بافت عضله و بی شك مهمترین ماده غذایی در بالا بردن وزن و ساخت جرم اضافی است.

غذاهای پركالری و كم حجم مصرف كنید.

مصرف این غذاها بسیار به صرفه است. هر چه مقدار كالری در هر گرم غذایی كه مصرف می كنید بیشتر باشد، بهتر است. چرا كه سبب خواهد شد حجم كمتری از غذا را مصرف كنید. همچنین این نوع غذاها زودتر شما را سیر خواهند كرد. در نتیجه حصول چربی از این طریق كمتر و آب كردن آن نیز با ورزش سهل تر خواهد بود.

مولتی ویتامین ها را فراموش نكنید.

غذاهای كم حجم – پر كالری معمولاً فاقد مواد غذایی میكروبی مثل: ویتامین ها، آب و مواد معدنی مهم هستند. كه برای جبران آن مصرف روزانه مولتی ویتامین توصیه می شود.

وعده غذایی (مخصوص بعد از زمان تمرین)

بعد از یك تمرین سخت و پیوسته، سطح مواد غذایی ماكرونی شما كاهش یافته و فیبرهای ماهیچه ای شما برای دریافت غذا فریاد می زنند به این دلیل است كه یك وعده غذایی بعد از تمرین خوب و مناسب، مهمترین وعده غذایی در طول روز برای كسی كه قصد افزایش وزن دارد، به شمار می رود.

با شكم پر به رختخواب بروید.

مهمترین وعده غذایی در درجه دوم، غذایی است كه شما قبل از رفتن به رختخواب مصرف می كنید.

مقدار هورمون ها در شب زمانی كه بدن بخش زیادی از اجزاء را تحت پوشش قرار داده و به اوج می رسد عقیده ای عمومی مبنی بر این وجود دارد كه شما هر چه قبل از خواب بخورید، تبدیل به چربی می شود. این عقیده كاملاً غلط است.

البته اگر شما قبل از خواب، مك دونالد بزرگی را خورده باشید، بدون شك بیشتر آن به صورت چربی انباشته خواهد شد ولی مصرف مواد پروتئین ساز كه دارای چربی كم و نیز كربوهیدرات های ساده هستند بسیار مناسب است.

گوشت و علاقه خوردن آن

طبیعی و ساده است. اگر بخواهید رشد كنید. نیاز به خوردن گوشت دارید. گوشت از نظر پروتئین غنی است نیز منبع طبیعی خوبی برای كراتین است و كالری های فراوانی دارد.

مایعات زیاد بنوشید.

آب، آبمیوه و شیر. آب رسانی و تولید آب كلیه رشد جرم بدن است. تا ۶۰% بدن شما را آب تشكیل داده است. شما از طریق تعریق و ادرار ، آب از دست می دهید ، حتماً به میزان فراوان مایعات مصرف كنید .

به تدریج میزان دریافت كالری خود را افزایش دهید. ( بیشتر غذا بخورید )

سعی كنید میزان كالری روزانه ، خود را از ۱۲۵۰ به ۲۵۰۰ افزایش دهید تا به وزن مورد نظر و مناسب خود برسید.

 

چی بخوریم تا افزایش وزن داشته باشیم.

برخی از غذا‌ها هستند که به صورت چربی یک راست در شکم شما می‌نشینند و سبب ایجاد چاقی شکم و اضافه وزنی تقریبا فوری دقیقا در همان جایی می‌شود که شما نمی‌خواهید.

 

نوشابه‌های گازدار رژیمی

اگر می‌خواهید تناسب‌اندام خود را دوباره به دست بیاورید، بایستی مصرف نوشابه‌های شیرین را کاهش دهید و آن‌ها را با نوشابه‌های رژیمی جایگزین کنید. آیا این کار درست است؟ نه،

پژوهشگران تصور می‌کنند که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی میزان کالری که با مصرف این نوشیدنی‌ها صرفه‌جویی می‌کنند را زیاد‌تر برآورد می‌کنند و بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می‌خورند.

به‌جایش بنوشید:

چای سفید (یک نوع چای چینی اندکی اکسید‌شده از جوانه‌ها و برگ گیاه چای)

 

سیب‌زمینی

منبع کربوهیدارت منبع چاقی و منبع انرژی منعی قوی برای افزایش وزن شما دوست دارید افزایش وزن داشته باشید خیلی راحت میتونید با این میوه یا سبزی بسیار بسیار سریع افزایش وزن داشته باشید .

فقط کافی است در طی روز 2 عدد سیب زمینی اب پز بخورید تا افزایش وزن شما تضمینی بشه زیاد سخت نیست.

سیب زمینی یک برکت از سمت خداست برای اینکه شما بدون هیچ اسیبی افزایش وزن داشته باشید

 

آب‌میوه

این آبمیوه طبیعی است! مملو از ویتامین C است!. پس چه چیزی اشکال دارد؟ با وجود اینکه یک آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی انتخاب بهتری نسبت به یک نوشابه‌های گازدار شیرین شده است

 

استیک گوشت دنده

مطالعات نشان می‌دهد خوردن استیک‌های مناسب باعث باریک شدن میان‌تنه شما می‌شود. اما استیک‌های گوشت دنده و استیک گوشت قلوه‌گاه که یکی از ۳ مورد چرب‌ترین بخش‌های گوشت گاو هستند. یک بررسی انجام‌شده به‌وسیله پژوهشگران چینی نشان داد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز چرب و تازه با چاقی شکم و افزایش دور کمر همراه است.

لاغری

 

اگه همراه افزایش وزن دنبال شکم تخت هستید پس  با مصرف این 10 ماده غذایی به نتیجه برسید.

اگر شما هم خواهان یک شکم تخت و صاف هستید این مواد غذایی را فراموش نکنید.

 

شکمی تخت با جو دو سر

جو دو سر سرشار از فیبر است و ساعت ها در معده شما باقی می ماند. شما می توانید آن را با توت، شیرین سپس مصرف کنید.

 

افزایش وزن با حبوبات

حبوبات کالری کم اما فیبر زیادی دارند که در کاهش وزن موثر است. هفته ای یک بار همراه گوشت یا 2 یا بیشتر از حبوبات همراه گوشت مصرف کنید البته گوشت سفید

 

 افزایش وزن با بادام و آجیل

افرادی که آجیل می خورند مدت زمان بیشتری از آنهایی که برنج می خورند، سیر می مانند. برای سیر ماندن در طول روز، 24 عدد بادام بخورید. از مصرف آجیل های شور نیز خودداری کنید زیرا سدیم زیاد، فشار خون را بالا می برد.

 

افزایش وزن با پودر پروتئین

تنها مخصوص ورزشکاران نیست! پودر پروتئین حاوی اسید آمینو است که چربی‌ها را می سوزاند و در ساخت ماهیچه موثر است. دو قاشق چای خوری از این ماده را به اسموتی خود اضافه کنید و از فواید مواد مغذی و سالم آن لذت ببرید

 

افزایش وزن با روغن زیتون

هر کسی به مقدار کمی چربی برای کنترل گرسنگی احتیاج دارد. از اسید چرب تک‌سیرنشده مانند روغن زیتون یا کانولا مصرف کنید. این مواد کلسترول شما را کنترل و شما را سیر نگه خواهد داشت.

 

افزایش وزن با توت

توت سرشار از فیبر است. یک فنجان از این ماده تنها 6 گرم کالری دارد.

 

افزایش وزن  با تخم مرغ

تخم مرغ شامل ویتامین ب12 است، ویتامینی که چربی های بدن را از بین می برد. افرادی که روزانه برای صبحانه تخم مرغ مصرف می‌کنند، بیشتر از آنهایی که نان‌های شیرین می‌خورند، وزن کم می‌کنند. اگر کلسترول بالایی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

افزایش وزن با ماهی و گوشت بدون چربی

بدن شما هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی می‌سوزاند. اگر می خواهید چربی اشباع شده کمتری دریافت کنید، ماهی بخورید. سالمون و ماهی تن انتخاب های خوبی هستند

 

افزایش وزن  با غلات

اگر می خواهید گرسنه نشوید، غلات مصرف کنید. فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می دارد. مثل نون یا …

 

افزایش وزن و بدنی زیبا و سالم با سبزیجات سبز رنگ

سبزیجاتی مثل  اسفناج و بروکلی سرشار از فیبر زیاد و کالری کم هستند. قبل از وعده‌های غذایی خود، سالادی با سبزیجات سبز رنگ درست و مصرف کنید.

 

موز

موز را به نوزادان پس از ۶ ماهگی  بدهید . سرشار از فیبر، پتاسیم، و ویتامین C و B۶ است. موز  انرژی دهنده و مغذی است. موز را پوره کرده  پس از هشت ماهگی به کودک بدهید، می توانید آنها را ساده یا با کوکتل های شیری مخلوط کنید.

 

گردو

گردو یکی از آجیل‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع و طبیعی چاق شوید. میزان امگا ۳ در این ماده بسیار زیاد است و از بیماری‌های مختلف در بدن شما جلوگیری می‌کند.

 

لوبیا

لوبیا مملو از پروتئین است و با کالری زیادی که دارد می‌تواند انرژی شما را برای کارهای سخت تأمین کند و همچنین به شما در چاق شدن نیز کمک به سزایی می‌کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *