خاصیت های پروتئین وی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

خاصیت های پروتئین وی

آیا در باشگاه همه وظایف خود را درست انجام می دهید؟ آیا در اشپزخانه دستورات غذایی صحیح را رعایت می کنید؟ خیلی ها با انجام منظم این کارها تبدیل به ادم بهتری میشوند. اما یکی از روش های نادیده گرفته شده برای افزایش نتایج حاصل از باشگاه این است که از مکمل های غذایی مهم استفاده کنید و شاید برای تمرین با وزنه مهم ترین مکمل همان پروتئین وی معروف باشد. این نوع پروتئین دارای فواید بسیاری برای سلامتی است که در اینجا به 6 مورد از ان اشاره می کنیم.

چربی سوز و محافظ عضله

ایا برای سوزاندن چربی های اضافی ناحیه شکم رژیم گرفته اید و کالری مصرفی خود را کاهش داده اید؟ اگر این طور است احتمالا از نتایج محققان در دانشگاه که از تحقیقاتی 12 هفته ای حاصل گردیده متعجب خواهید شد. در این تحقیقات افراد تحت یک رژیم غذایی قرار گرفتند که نسبت به حالت عادی حدود 500 کالری کمتر بود.تحت این شرایط به بعضی از ان ها (پروتئین وی) داده شد و باقی یک نوشیدنی دیگر خوردند. ان هایی که پروتئین وی مصرف کردند مقدار چربی که از دست دادند بسیار قابل ملاحظه(در کل 6 درصد) بود و عضلاتشان هم بهتر حفظ شده بود.

images (2)

افزایش سایز و قدرت عضله

اگر با هدف افزایش دادن قدرت عضلانی سخت تمرین می کنید محققان دانشگاه بایلور در تگزاس 190 مرد که تمرینات وزنه انجام می دادند را تحت یک ازمون 10 هفته ای قرار دادند و به بعضی ها 14 گرم پروتئین وی و کازئین دادند به اضافه 6 گرم امینواسیدهای ازاد، در حالی که به بقیه افراد یک بسته مکمل بی اثر دادند. انهایی که پروتئین وی را مصرف کرده بودند نشانه افزایش سایز و قدرت در حجم بدون چربی بدن شدند. کلید این است که شما هم مثل افراد ازمون 1 ساعت قبل و بعد تمرین پروتئین وی بخورید.

کاهش دهنده گرسنگی

گرسنه هستید؟ پروتئین وی می تواند به کاهش گرسنگی شما کمک کند و مانع شود که شکم تان بزرگ شود. دانشمندان استرالیایی حدود 28 مرد را تحت ازمون قرار دادند که 4 نوع نوشیدنی مختلف مصرف می کردند. انهایی که نوشیدنی شان حاوی 50 گرم پروتئین وی بود به میزان قابل توجهی کاهش هورمون گرلین(هورمونی که به مغز می گوید شما گرسنه اید) را تا 4 ساعت بعد از ان تجربه کردند. بنابراین به جای این که به سراغ میان وعده های غیر رژیمی بروید یک نوشیدنی وی مصرف کنید.

مبارزه با سرطان

سرطان یک تراژدی شده که خیلی از خانواده ها را درگیر خود کرده است. خوشبختانه روش هایی برای محافظت در مقابل ان وجود دارد. یک روش این است که مرتب ازمایشات لازم را انجام دهید به ویژه اگر سابقه خانوادگی دارید. تحقیقات بی شماری نشان داده است که پروتئین وی میتواند به مبارزه الیه سرطان فرم های رایج سرطان مثل پروستات و روده کمک کند.

مقابله با استرس

ایا استرس زیادی دارید؟ محققان هلندی با ازمایش روی 58 نفر در یک تجربه استرسی متوجه شدند کسانی که پروتئین وی خوردند نشانه های کمتری از افسردگی داشتند و به نظر می رسید که حالت روحی بهتری هم نسبت به دیگران داشتند.

ارتقاء سیستم ایمنی

می خواهید سیستم ایمنی قوی تری داشته باشید؟ دانشمندان در دانشگاه آلبرت یافته اند،مردانی که فعالیت های هوازی شدیدی انجام می دهند سطح glutathione پایین تری دارند و این می تواند روی عواملی مثل اعصاب، گوارش و سیستم ایمنی به میزان قابل توجهی تاثیر منفی بگذارد.
انها کشف کردند که مصرف پروتئین وی در افراد باعث کاهش چشمگیری در افت glutathione می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *