عطش قوی بودن خود را 10% برطرف کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

افزایش قدرت فوری

عطش قوی بودن خود را 10% برطرف کنید

تئوری:

حفظ آب بدن نه تنها برای سلامت و پر نگه داشتن عضلات مهم است، بلکه برای قدرت نیز اهمیت دارد.

تحقیقات:

تحقیقات مختلفی بر روی اثر کمبود آب بر قدرت ماهیچه ها انجام شده است. یکی از تحقیقات در دانشگاه الد دومینیون (ویرجینیا) بر روی مردان وزنه بردار و حداکثر توان 1RM  بنچ پرس آنها در زمان کم آبی و آب مناسب بدن انجام شد. دانشگاه کنتیکات (ستورز) تعداد دفعات وزنه زدن مردان وزنه بردار را در 5 ست سکوت با استفاده از 80% حداکثر وزنه شان بین شرایط آب کافی و کم آبی بررسی کردند. و یک تحقیق در سال 2008  توسط محققان دانشگاه ایالت شیکاگو قدرت ماهیچه ها را بین افراد با آب کافی و کمبود آب مقایسه کرد.

drink-water-cover-model-11052012-de2

نتایج:

تحقیقات الد دمانیون نشان داد که وقتی افراد در کمبود آب بودند حداکثر 1RM آنها 10% کمتر از حالت عادی بود. همینطور هم نشان دادند که هرچه افراد کم وزن تر بودند، کم آبی بیشتر باعث کاهش قدرت آنها می شد. محققان دانشگاه کنتیکات نشان دادند که در زمان کم آبی در هریک از 6 ست کمتر وزنه زدند. محقاقان ایالت شیکاگو نشان دادند قدرت عضلات افراد در کم آبی 20% کاهش می یابد.

نتیجه گیری:

اگر آب کافی ننوشید ممکن است عضلاتی با نیرو و قدرت و دوام کمتری داشته باشید. تمام اینها می تواند تاثیر منفی بر رشد عضلات داشته باشد.

کاربرد:

بیشتر بدنسازان فکر می کنند کم آبی چیزی است که فقط دوندگان باید نگران آن باشند. ولی اینگونه نیست. تحقیقاتی که نشان داد کم آبی 10% قدرت را کاهش می دهد، بر روی کسانی انجام شد که تنها 1.5% از وزن بدنشان را از دست داده بودند. این یعنی تنها 2 پوند در یک فرد 180 پوندی. آیا وزن شما هر روز چند پوند عوض می شود؟ بهتر است باور کنید. و وقتی حتی انقدر کم شود قدرتتان 10% کاهش می یابد. اینطور فکر کنید: حفظ آب می تواند توان شما را فورا 10% افزایش دهد! برای حفظ آب بدن روزی حدود 1 گالن آب بخورید.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *