غذاهایی که سوخت و ساز بدن را زیاد میکند

غذاهایی که سوخت و ساز بدن را زیاد میکند
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

غذاهایی که سوخت و ساز بدن را زیاد میکند

ما برنامه‌های غذایی و ورزشی متعددی را بررسی کرده‌ایم، برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند تا برای بقیه‌ی عمرمان خوش اندام بمانیم.اما چنین اتفاقی نمی‌افتد، چرا که ما فکر می‌کنیم رژیم‌هایی که می‌گیریم باید تاثیراتی طولانی مدت داشته باشند.

غذاهایی که سوخت و ساز بدن را زیاد میکند
غذاهایی که سوخت و ساز بدن را زیاد میکند

مثل یو یو رژیم نگیرید

بسیار خب، باید چه کنیم تا وزنی که کم کرده‌ایم دوباره بر نگردد؟ به اصطلاح دیگر چطور باید مثل یو یو رژیم گرفتن را متوقف کنیم؟ یک جواب مسلم هم که وجود داشته باشد، این است که در کنار مصرف به اندازه‌ی چربی، کربوهیدرات و پروتئین‌ها، باید سطح قند خونمان را متعادل نگاه داریم.

حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا قند خون انقدر مهم است؟ بسیار خب، اگر قند خونمان را کنترل کنیم، اشتهایمان هم تحت کنترل قرار خواهد گرفت. همزمان با این اتفاق، سیستم سوخت و ساز بدنمان نیز خودش را میزان خواهد کرد و به طور موثرتری کالُری خواهد سوزاند.

قند خون چیست؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، به غلظت گلوکز در خون، قند خون گفته می‌شود. گلوکز اصلی‌ترین منبعی است که سلول‌های ما را می‌سازد یا به اندام ما انرژی می‌دهد، به این ترتیب است که سازمان بدن ما کار می‌کند. قند خون بالا ممکن است باعث بوجود آمدن بیماری‌هایی جدی همچون دیابت شود، این در حالی است که قند خون پایین باعث خواهد شد احساس گیجی یا عدم تعادل کنیم.

یک راه، برای کنترل سطح قند خون این است که مطمئن شویم سوخت و ساز بدنمان به خوبی کار می‌کند. سوخت و ساز بدن، شامل مجموعه‌ای از واکنش‌های شیمیایی است که اساساً باعث می‌شوند ما زنده بمانیم.

چه غذاهایی سوخت و ساز را زیاد می‌کنند؟

اگر سوخت و ساز بدنتان پایین باشد، می‌توان با غذاهای خاصی به بهبود آن کمک کرد. این بدین معنی است که غذاهایی وجود دارد که کالُری سوزی را برانگیختن و فعالیت‌های متابولیک بدنتان را تنظیم می‌کند. اول از همه، و مثل همیشه، اطمینان حاصل کنید که مقدار فراوانی آب می‌نوشید و غذاهای آبدار مانند سوپ می‌خورید. همچنین هرچند که رژیم گریپ فروت یک رژیم زودگذر محسوب می‌شود، اما هنوز میوه‌ای است که به سوخت و ساز بدن شما کمک می‌کند.

همچنین گلابی، سیب، کلم بروکلی، ماست کم چرب و جو دو سر هم تأثیر مثبتی بر متابولیسم یا سوخت و ساز دارد. و برای آن دسته از شما که غذاهای تند دوست دارید، باید بدانید که فلفل‌های تند نه تنها به سوخت و ساز بدنتان سرعت می‌دهد، بلکه با کاهش اشتهایتان باعث خواهد شد تا کمتر بخورید.

نکته‌ی دیگر این است که متابولیسم یا سوخت و ساز بدنتان را با پزشکتان چک کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کند. همانطور که قبل‌تر هم گفتیم، دلیل اضافه وزن شما خیلی مهم‌تر از زیاد خوردنتان است. پس باید از علت اضافه وزنتان مطمئن شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *