میان وعده ی با پروتئین ارزشمند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

میان وعده ی با پروتئین ارزشمند

عدس در فرآیند عضله سازی ، نقش بسیار مهمی را بازی نمی کند ، اما می تواند به تهیه یک میان وعده مناسب پروتئینی بپردازد. در حقیقت ، یک فنجان عدس ، حاوی ۱۸ گرم پروتئین ، ۴۰ گرم کربوهیدرات ، کمتر از یک گرم چربی و ۲۳۰ کالری می باشد . همچنین عدس یک منبع خوب از کربوهیدرات های مرکب کندهضم است. عدس نباید به صورت خام مصرف شود ، شما می توانید هم خشک شده و هم نوع کنسر شده آن را در فروشگاه ها پیدا کنید . بستگی به تنوعی که دارد ( انواع سبز ، قهوه ای ، سیاه یا قرمز ) نیاز به خیس شدن و پخت به مدت ۱۵ الی ۴۵ دقیقه دارد.

میان وعده ی با پروتئین ارزشمند
میان وعده ی با پروتئین ارزشمند

در هر وعده مصرفی به دریافت میزان مناسبی فیبر ، فولات ( اسید فولیک یا همان ۹B ) ویتامین ۱B و سایر مواد معدنی مهم به جهت رشد عضله و کسب انرژی می پردازد . این مواد معدنی شامل آهن ، مس ، فسفر و پتاسیم می باشد.
زمان مصرف :
به خاطر میزان فیبر بالای آن ، باید از مصرف آن درست قبل یا بعد از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) خوداری کنید . در هر زمان دیگر از روز ، عدس ها یک انتخاب پرکیفیت مناسب به جهت حفظ انرژی بدن و عضلات می باشند ؛ بدین نحو که اسید های آمینه را در عضلات انبار می کنند.
طرز تهیه :
عدس ها می توانند به راحتی به هر نوع سوپ یا سالادی افزوده شوند . یا مقداری مناسبی از آن را در آب ریخته و به آن سیب زمینی یا حتی کمی برنج اضافه نمائید و اجازه دهید تا کاملاً پخته شوند .
می توانید به مدت ۱۲ ماه ، عدس را در مکتن های خشک ، خنک و تاریک ذخیره کنید و در صورت پخت هم تقریباً به مدت ۳ روز می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *