نقش پیاده روی در کاهش وزن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

نقش پیاده روی در کاهش وزن

نقش پیاده روی در کاهش وزن
نقش پیاده روی در کاهش وزن

با پیاده روی احتمالش هست که بتوانید وزن کم و کاهش وزن داشته باشید. البته باید به مسافتی که می‌پیمایید و شدت پیاده‌روی و رژیم غذایی‌تان هم توجه کنید. اما آنطور که بنظر می‌رسد، مصرف کالری کمتر از طریق مواد غذایی،‌ نسبت به فعالیت فیزیکی، در امر کاهش وزن تاثیر بیشتری دارد…

البته نمی‌گوییم که فعالیت‌های فیزیکی مانند پیاده روی، در فرایند کاهش وزن هیچ دخالتی ندارند، در واقع موثرند. اگر ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع را به روتین روزانه‌تان بیفزایید، می‌توانید روزی ۱۵۰ کالری بیشتر بسوزانید. (برای سوزاندن نیم کیلو در هفته، باید روزی ۵۰۰ کالری بسوزانید.) و البته هر چه بیشتر راه بروید، و هرچه سریع‌تر پیاده‌روی کنید، کالری بیشتری هم خواهید سوزاند.

برای اینکه از تمرینتان بیشتری بهره را ببرید، شدت تمرین باید در حد متوسط یا شدید باشد. برای کاهش وزن، هرچه تمرینتان شدیدتر باشد، یا هرچه طولانی‌تر ورزش کنید، کالری بیشتری هم از بین خواهد رفت. البته تعادل هم مهم است.

ورزش بیش از اندازه، می‌تواند خطر آسیب دیدگی، خستگی، یا از دست دادن انگیزه را در پی داشته باشد. اگر به تازگی ورزش منظم یا فعالیت‌های فیزیکی را آغاز کرده‌اید، باید با شدت سبکی شروع کرده و به تدریج به سمت تمرینات شدید حرکت کنید.

زمانی که وزنتان کم شد، اهمیت ورزش بیشتر می‌شود، چرا که نباید بگذارید وزنتان دوباره زیاد شود. در واقع، تحقیقات نشان داده‌اند اشخاصی که در طولانی مدت وزنشان را کم کرده‌اند، فعالیت‌های ورزشی منظمی داشته‌اند. پس پیاده روی برای کاهش وزن خوب است، پیاده روی کنید، اما حواستان به برنامه‌ی غذایی‌تان هم باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *