نکات تغذیه برای پرورش اندام

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

نکات تغذیه و رژیم برای پرورش اندام

شما می توانید با پرداخت وجه ناچیز ماهانه عضو یک باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس بدنسازی یا بدن سازی شوید و از امکانات آن طی ۳ تا۴ روز در هفته استفاده کنید و یا حتی با خرید یک جفت دمبل و هالتر و یک میز پرس در منزلتان یک باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس کوچک راه اندازی کنید. خب تا اینجای کار مشکلی نیست. ولی کاش قضیه به همین جا ختم می شد.
مهم ترین قسمت این ورزش بعد از پرداخت حق عضویت شروع می شود. یعنی پرداخت قیمت تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) و تغذیه و رژیم طبیعی است که که برای بدست آوردن هر چیزی در این دنیا باید بهای آن را هم پرداخت کنید. برای بدست آوردن یک اندام متناسب و سلامتی بدن هم قیمتی مشخص شده که خدمت تان عرض می کنم.

نکات تغذیه و رژیم برای پرورش اندام
نکات تغذیه و رژیم برای پرورش اندام

اولین اصل در پرورش اندام داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی مناسب یعنی چه؟ بطور کلی یعنی تأمین پروتئین و تمامی ۲۱ نوع آمینواسید مورد نیاز به اضافۀ تأمین انرژی بدن برای عضله سازی توسط کربوهیدرات ها در غیر این صورت بدن پروتئین مورد نیاز خود را از شکستن بافت های عضلانی و تبدیل آن به پروتئین بدست خواهد آورد و این یعنی فاجعه. یعنی هر چه رشته کرده اید پنبه می شود. عضلاتی را که به سختی و با زحمت زیاد پرورش داده اید، در اثر سوء تغذیه و رژیم به باد فنا می روند.
اینجاست که پرورش اندام از یک ورزش ظاهراً ساده و ارزان تبدیل به یک ورزش پیچیده و گران می شود. بدن انسان نمی تواند پروتئین مورد نیاز خود را در یک وعدۀ غذایی تأمین کند، حتی اگر شما یک مرغ درسته را در یک وعده میل کنید، فقط مقداری از آن جذب شده و بخشی از پروتئین آن بیهوده به هدر خواهد رفت. از اینرو باید مقدار پروتئین لازم را به تدریج به بدن وارد کنید. به همین جهت مجبورید هر ۳ ساعت یکبار یک وعده غذایی داشته باشید. بدین ترتیب شما حدود ۶ وعده غذایی خواهید داشت که مثلاً ۱۰۰ گرم استیک یا ۱۰۰ گرم شنسیل مرغ یا ماهی یا پروتئین گیاهی مانند سویا، لوبیا، حبوبات و غلات باید در هر وعدۀ آن گنجانده شود.
جدای از این، مصرف مکمل هم بودجه ای جداگانه می طلبد. انواع مکمل ها با وزن ها و طعم های مختلف و ترکیبات گوناگون و چربی سوزها و آمینواسیدها و مکمل های حاوی کربوهیدرات و غیره هر کدام با قیمت ها و کیفیت های متفاوت به خودی خود هزینۀ این ورزش را بالا می برد.
تنها ماده ای که مصرف آن برای بدنساز بسیار ضروری است و تقریباً رایگاه تمام می شود، نوشیدن روزانه ۱۲ لیوان آب است. البته اگر مشتری آب معدنی هستید، باز هم برایتان هزینه آور است.
تازه این مطالب مربوط به پرداخت قیمت تغذیه و رژیم شماست. بهای تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) شاید ارتباطی با اسکناس نداشته باشد ولی تحمل دردهای عضلانی و خستگی های شدید ناشی از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) احتمال آسیب دیدگی در مفاصل یا بافت های عضلانی در اثر تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) یا افتادن وزنه روی بدن، از پرداخت هر گونه وجه نقدی سخت تر است.
با تمام این حرف ها ممکن است هیچکدام از این اتفاقات برای شما رخ ندهد و یا هدف شما از بدنسازی یا بدن سازی لزوم پرداخت چنین هزینه هایی را از بین ببرد. ولی به هر حال پرورش اندام ورزشی است که مرد میدان می طلبد.
دست و پنجه نرم کردن با فولاد سرد و تحمل و تازیانه های آن بر روی عضلات، اراده ای محکم، عزمی استوار و انگیزه ای قوی می خواهد. مطمئن باشید کسی که در حال حاضر به این ورزش می پردازد، مسلماً دارای ویژگی های فوق می باشد. در غیر این صورت از کنار باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس هم عبور نمی کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *