اثر پروتئین وی بر سلامت بدن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

اثر پروتئین وی بر سلامت بدن

حقیقت این است که بدنسازان در پیشرفت های دنیای پزشکی هم موًثر بوده اند. آنچه بسیاری از پزشکان امروز بعنوان عادات غذایی سالم به افراد توصیه می کنند، چیزیست که بدنسازان برای چند دهه است که به آن پایبند بوده اند در واقع بدنسازان پیشتازان سلامتی و تناسب اندام بوده وهستند، ولی هرگز از این بابت مورد تحسین قرار نگرفته اند!

اثر پروتئین وی بر سلامت بدن
اثر پروتئین وی بر سلامت بدن

اثر پروتئین وی بر سلامت بدن


اول از همه اینکه رژیمهای حاوی پروتئین بالا برای سلامتی افراد سالم ضرری ندارد. تحقیقات پزشکی جدید تاًیید کرده اند که مصرف پروتئین وی آثار قدرتمندی روی سلامتی افراد دارد. اول از همه اینکه، وی در افزایش بافت بدون چربی (بخصوص حجم عضلات) موًثر است، و این به افزایش قدرت عضلانی و کارایی بدنی می انجامد.

معطالعات همچنین نشان داده افرادی که دچار بیماریهای قلبی عروقی هستند در پی استفاده از پروتئین وی در رژیم غذایی خود، شاخصهای مربوط به سطح لیپیدها در خون و همچنین فشار خونشان بهبود می یابد، و در برخی بیماران هم بهبود شاخصهای کیفی در خون مشاهده شده. در کسانی که دچار مشکلات و بیماریهای  گوارشی هستند هم بطور محسوس بهبود عملکرد سیستم گوارشی در پی مصرف وی گزارش شده، پروتئین وی همچنین به بیماران سرطانی و کسانی که دچار پوکی استخوان هستند کمک می کند.

اثر پروتئین وی بر سلامت بدن

و این خلاف واقعیت نیست که بگوییم، پروتئین وی برای بدنسازان چیزی بیشتراز آمینو اسیدهای صرف برای ساختن حجم عضلانی را تاًمین می کند. این پروتئین می تواند به بهبود شاخصهای سلامتی، سطوح لیپیدها در خون، سیستم ایمنی، سیستم گوارشی و فشار خون کمک کند – مواردی که اغلب توسط بدنسازان نادیده گرفته می شوند. من باور قوی دارم که چنانچه به سلامت ، تغذیه ، و استراحت خود بیشتر اهمیت دهید، موفقیت شما در بدنسازی هم بسیار بیشتر خواهد بود.

نکته : اگر شما در مصرف مکملهایی که بصورت کپسولهای ژلاتینی عرضه می شوند از جمله کپسولهای BCAA و گلوتامین مشکل دارید، می توانید براحتی کپسول را باز کنید و پودر موجود در آنرا به نوشیدنی پروتئین خود اضافه کنید. البته بسیاری از مکملها به فرم پودرهای آماده برای حل شدن در آب عرضه می شوند که می توانید مستقیماً از آن استفاده کنید، از جمله کراتین، گلوتامین، آرژنین و. .

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *