از بین بردن چربی شکم با لیزر

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه لیزر لیپولیز از سال ۲۰۰۶ میلادی در سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تأیید رسید و امروزه این روش در اروپا، آمریکا، ژاپن، استرالیا انجام می شود، گفت: لیزر لیپولیز دارای تأثیرات بسیار و در عین حال عوارض اندکی می باشد به همین دلیل مورد توجه مردم قرار گرفته است.

دکتر محمد گلشنی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اینکه در انتهای لیزر لیپولیز میله باریکی به نام (کانولا) برای تخریب بافت‌های چربی در بدن وجود دارد، افزود: این میله توسط سوراخ‌های کوچکی به قطر۱ تا ۲ میلیمتر داخل بافت چربی قرار دارند و با برخورد انرژی تابشی لیزر با جدار سلول‌های چربی آنها را حذف می کند و چربی‌ها به وسیله جریان خون و مکانیسم‌های طبیعی بدن از آن ناحیه برداشته و از بین می رود.

وی ادامه داد: لیزر لیپولیز با دستکاری کمتر بدن و کاهش درد و تورم پروسه‌ای ظریف است و پس از درمان نسبت به لیپوساکشن عوارض کمتری دارد.

این عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست و مو با اشاره به مزایای لیزر لیپولیز در مقایسه با لیپوساکشن معمولی، اظهارداشت: تشعشعات لیزر در ناحیه زیر پوست منجر به تحریک سلول‌های زاینده و سفت شدن همزمان پوست شده و نه تنها از آویزان شدن ناحیه درمان جلوگیری می کند، بلکه تغییرات مثبتی در سفت شدن پوست در فرد ایجاد می کند و به علت دقت بالای لیزر، نتایج درمانی در این روش مطلوب تر است.

این متخصص پوست و مو درخصوص اینکه میزان حذف چربی لیزر لیپولیز تفاوتی با روش‌های لیپوساکشن ندارد به طوریکه نتایج کیفی و زیبایی آن به مراتب بهتر و عوارض ناشی از آن کمتر است، تصریح کرد: طول دوره ی درمان در روش لیزر کوتاه تر است و دیگر نیازی به ایجاد سوراخ‌های بزرگ و کوچک بر روی پوست فرد نیست همچنین استفاده از لیزر لیپولیز به مراتب ساده‌تر از لیپوساکشن کلاسیک است.

دکتر گلشنی عوارض لیپوساکشن مانند ورم و کبودی را به مراتب بیشتر از لیرز لیپولیز دانست و گفت: انرژی حرارتی لیزر موجب بسته شدن عروق می شود و از خونریزی‌های شدید در ناحیه جلوگیری می کند. همچنین به کارگیری لیزر لیپولیز در نواحی حساسی مانند زیر چانه و بازوها نسبت به روش‌های لیپوساکشن کلاسیک ساده‌تر می باشد.

وی با بیان اینکه درعمل لیپوساکشن وارد شدن توده‌های چربی تخریب شده به داخل جریان خون، احتمال آمبولی چربی را در فرد ایجاد می کند، افزود: آمبولی در اثر ورود بافت یا سلول‌های چربی در خون ایجاد می شود، به طوریکه در روش لیزر لیپولیز ذوب و خروج بافت چربی با ورود به بافت یا سلول چربی به جریان خون منجر به افزایش خون و آمبولی نمی شود.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه در لیزر لیپولیز مواد حاصل از تخریب بافت چربی در جریان خون به صورت تدریجی اتفاق می افتد و منجر به تغییر سطح چربی خون نمی‌شود، اظهار داشت: مراحل درمانی لیرز بعد از اتمام پروسه ذوب و خروج مواد چربی به دلیل جذب آن توسط بدن خاتمه می یابد و اگرحجم چربی حل شده در بدن افزایش یابد توصیه می شود از ساکشن برای خروج مواد تخریب شده استفاده کرد.

دکتر گلشنی با اشاره به اینکه برای درمان با لیزر لیپولیز افراد باید دارای برخورداری از سلامت کامل جسمانی و عدم استعال دخانیات باشند، تصریح کرد: افراد متقاضی برای درمان با لیزر لیپولیز باید ویژگی‌هایی شامل عدم ابتلا به بیماری های مزمن نظیر دیابت، اضافه وزن متعادل یا چاقی‌های موضعی و عدم استفاده از داروی های ضد انعقاد قوی خون را دارا باشند.

روش لیزر لیپولیز برتری‌های غیرقابل انکاری نسبت به ساکشن دارد

این عضو هیات مدیره انجمن متخصصان پوست و مو با تاکید براینکه لیزر لیپولیز عوارض کمتری نسبت به عمل ساکشن دارد، بیان کرد: ساکشن با خارج کردن چربی‌ها توسط سرنگ بزرگ موجب به جا ماندن جای سوزن بر روی شکم فرد می شود، به طوریکه لیرز لیپولیز تحت بیهوشی موضعی است و نواحی مانند غبغب، صورت، بالای شکم در عمل ساکشن امکان پذیر نیست در نتیجه لیزر لیپولیز بهتر از روش‌های قدیم محسوب می شود.

وی با بيان اینکه لیزر لیپولیز برای حذف حجم زیادی از چربی‌ها توصیه نمی شود، خاطرنشان کرد: برای از بین رفتن تجمعات موضعی و متوسط بافت بدن می توان از لیزر لیپولیز استفاده کرد و برای حذف حجم بافت چربی با حجم زیاد از روش‌های لیپوساکشن کلاسیک باید استفاده کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *