اشتباهات رایج یک تازه کار در باشگاه بدنسازی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

اشتباهات رایج در بدنسازی یا بدن سازی

وقتی وارد یک باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس بدنسازی یا بدن سازی می شوید و به عنوان یک تازه وارد شروع به تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) می کنید ممکن است اشتباهاتی انجام دهید. در این مطلب به این اشتباهات تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی اشاره می کنیم.

15

البته ما فرض را بر این می گذاریم که مربیان باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس به اندازه ی کافی توجه نشان نمی دهند و یا از دانش مربیگری سطح بالایی برخوردار نیستند.

  • در هفته های اول شما هیچ گونه فشاری را احساس نمی کنید و تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) برایتان بسیار (کمی بیش از حد) مفرح است. باید به شما بگوییم این تمرینات هیچ تأثیر مثبتی نداشته و صرفاً اتلاف وقت است.
  • شما به میزان وزنه های خود اضافه نمی کنید و شاید فکر می کنید این افزایش بار برای شما زیاد از حد است و مدت زیادی سر یک وزنه سبک می مانید. در حالی که باید بدانید یکی از اصول تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) اصل اضافه بار است. شما باید به صورت پلکانی در تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) پیشرفت کنید با افزایش وزنه ها و تعداد تکرارها.
  • هرگونه فشار یا درد عضلانی برای شما ترسناک است و تصور می کنید که آسیب دیده اید در حالی که درد و کوفتگی عضلانی بعد از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) با وزنه کاملاً طبیعی است و برای افرادی که مدت طولانی بی تحرک مانده اند این درد عضلانی در هفته های اول بیشتر نیز هست و باید این چند هفته ی سخت را پشت سر بگذارند. دوش آب گرم بعد از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) برای این افراد بسیار توصیه می شود. درد هایی که باید به آنها توجه کنید دردهای مفصلی هستند.
  • شما هیچ هدفی برای خود قائل نمی شوید. هدف گذاری های فردی، برای همه مفید هستند برای مثال به خود بگویید تا ماه دیگر یک سایز کم می کنید و زمان تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) به هدفتان فکر کنید این هدف باعث می شود حتی وقتی از باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس خارج می شوید نسبت به خوراکی هایی که مصرف می کنید نیز حساس شوید.
  • شما دستگاه هایی که را که نمی شناسید را امتحان می کنید و بدون آنکه از نحوه ی درست استفاده از آن خبر داشته باشید از آن استفاده می کنید حرکاتی که گاه می تواند خطرناک باشد.
  • شما برنامه ی خاصی برای تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) نداشته و بی هدف بین دستگاه ها قدم می زدید و یا برنامه ای را که داشتید به یاد نمی آوردید و از مربیتان سؤال نمی کنید. به خاطر دشته باشید مربی های خوب همیشه پذیرای سؤال های شما هستند.
  • در هفته های اول شاید شما از کتانی ورزشی و یا سوتین های ورزشی استفاده نمی کنید و به نظرتان لازم نیست، در حالی که بسیار مهم هستند.
  • در هفته های اول اصرار بسیاری بر شنا و کار شکم دارید چون فکر می کنید که تأثیر زیادی بر کاهش چربی های شکم دارد در حالی که همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تأثیر آنها برعضله ی شکم است و نه بر سوختن چربی های شکمی.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *