بدون رژیم غذایی لاغر شوید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

بدون رژیم غذایی لاغر شوید

روش های متعددی برای کاهش وزن و یا چربی سوز ی  وجود دارد و هر کدام متکی بر اصول خاص خود هستند. مثلا” استفاده از رژیم غذایی  یا فعالیت ورزشی و در هر کدام از این روش ها برای اینکه بتوانید وزن کم کنید نیاز به زمان و همچنین رعایت اصول لازمه را دارد. اما یکی از روش های که معمولا” خیلی ها آن را نیز انجام می دهند، فعالیت ورزشی با شکم خالی برای کاهش وزن و یا چربی سوز ی بیشتر است! جالب است بدانید این روش گذشته از اینکه به شما کمک نمی کند تا وزن کم کنید، بلکه حتی موجب تحلیل بافت عضلانی می شود. پس برای اینکه بتوانید وزن کم کنید باید چه کار کنید؟

جدیدترین پژوهش به چاپ رسیده  نشان می دهد که ورزش کردن با معده خالی می تواند فقط یک چیز را به ما بگوید، اینکه صرفا” برای سوزندان مقدار چربی بیشتر خودتان را گول می زنید! در پژوهش انجام شده در خصوص تأثیر ورزش با شکم خالی برای افزایش روند کاهش وزن و یا چربی سوز ی نتیجه جالبی به دست آمده است.

بدون رژیم غذایی لاغر شوید
بدون رژیم غذایی لاغر شوید

برای انجام این پژوهش ۱۰ زن جوان غیر ورزشکار با وزن معمولی که فعالیت های تفریحی داشتند، انتخاب شدند. در این پژوهش قبل از اینکه این خانم ها بر روی دستگاه تردمیل شروع به قدم زدن کنند، یکبار به آن ها یک وعده ی غذایی حاوی پروتئین بالا (۴۵ درصد)، بار دیگر یک وعده ی غذایی حاوی پروتئین پایین (۱۵ درصد) و در حالت سوم هیچ غذایی داده نشد. زنانی که یک ساعت قبل از ورزش پروتئین بالایی مصرف کرده بودند، نسبت به زنانی که چیزی نخورده بودند کالری بیشتری در دقیقه سوزاندند. به این معنا که تفاوتی بین کسانی که پروئین کمی مصرف کردند و کسانی که چیزی نخورده بودند وجود نداشت. در ۲۴ ساعت بعد آن، کالری اضافی سوزانده شده به ۱۸۵ کالری رسید.

چگونه ممکن است؟

اشلی بینز، دانش جوی مقطع دکترا و مؤلف این پژوهش می گوید: وقتی بدن کالری بیشتری برای مصرف کردن داشته باشد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند. تصور کنید روزانه مقدار ثابتی کالری مصرف می کنید، در نتیجه کالری اضافه ی مورد نیاز از بدن تأمین شده و باعث می شود که در یک بازه ی یک ساله، ۷ کیلوگرم وزن کم کنید. اشلی بینز همچنین ادامه می دهد که در گذشته از ورزش کردن با شکم خالی به عنوان روشی برای کاهش وزن و یا چربی سوز ی استفاده می شده که در آن بدن از منابع عضلات و چربی برای تأمین سوخت خود استفاده می کند. این روش به صورت بالقوه می تواند باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی عضلات شود و میزان حجم عضله ی کمتر یعنی نیاز به کالری کمتر.

چه روشی مناسب است؟

سعی کنید یک ساعت قبل از ورزش میان وعده ای حاوی پروتئین مصرف کنید. هر چند مقدار دقیق پروئتین هنوز قابل بحث است اما اشلی بینز می گوید حدود ۳۰ گرم پروئین که در تمامی سه وعده ی غذایی روزانه تقسیم شده باشد، میزان مناسبی برای حفظ روند کاهش یا افزایش وزن است. غذاهای پروتئین دار شامل نوشیدنی های پروتئینی، سفیده ی تخم مرغ و کره ی بادام زمینی می شوند.برای مثال صبحانه ای که در این پژوهش با درصد پروتئین ۴۵ مورد استفاده قرار گرفت از این قرار بود: یک عدد تخم مرغ سالم و سفیده ی دو تخم مرغ، دو تکه نان تست به همراه کره و آب پرتقال.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *