برنامه بدنسازی بانوان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

راهکار هایی ساده برای تناسب اندام خانم ها

رسیدن برای تناسب اندام برای بسیاری از خانم ها امری مشکل و طاقت فرسا است و خیلی ها برای رسیدن به

این امر به انجام تمرینات سخت بدنسازی می پردازند . خیلی ها به خاطر این راه مشکل هرگز در راه رسیدن به

تناسب اندام قدم نمی گذارند . ما در این مقاله به ارائه راه هایی برای رسیدن به تناسب اندام پرداخته ایم . اگر بدن

سختی و انجام تمرین های سنگین می خواهید به تناسب اندام برسید این برنامه و روش تمرین می تواند شما را

کمک کند . راه رسیدن به تناسب اندام استمرار و پشتکار است و برای رسیدن به تناسب اندام از راه های آسان نیاز

به صرف زمان بیشتری هست .
1
روزانه 10 دقیقه ورزش

بهانه‌های شما بسیار است، می‌دانم. وقت ندارید، كارهای منزل زیاد است، صبح تا شب در محل كارتان پشت میز نشسته‌اید و…
ولی هیچ‌كدام از این بهانه‌ها نمی‌تواند اضافه وزن شما را توجیه كند چون محققان می‌گویند حتی 10 دقیقه ورزش‌كردن در طول روز، می‌تواند به بانوانی كه چاق هستند كمك كند كه از شر چربی‌های اضافی خلاص شوند.
محققان آمریكایی به تازگی مطالعه جالبی را روی بانوان چاق انجام داده‌اند. بسیاری از این بانوان از عوارض چاقی مثل فشارخون بالا و افزایش چربی خون رنج می‌بردند. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد كه فقط برای مدت كوتاهی ورزش در طول روز، به بسیاری از این بانوان كمك كرده كه وزن خود را كاهش دهند و از مرگ زودرس ناشی از عوارض چاقی در امان بمانند.
فقط نیم‌ ساعت

مشكل بسیاری از بانوان چاق این است كه از ورزش‌كردن و آغازكردن یك برنامه ورزشی در ذهن خود یك غول بزرگ ساخته‌اند و هیچ‌گاه زمانی از راه نخواهد رسید كه آنها وقت وجرات كافی برای تن دادن به یك برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب را داشته باشند. این در حالی است كه سرپرست این گروه تحقیقاتی، در این باره می‌گوید: «وقت آن رسیده كه بانوان چاق باور كنند ورزش‌كردن اصلا نیازی به جرات و دل به دریازدن ندارد.» مشكل اینجاست كه بیشتر افراد می‌دانند كه داشتن مقداری فعالیت بدنی در طول روز برای حفظ تناسب اندام لازم است ولی بیشتر افراد هیچ‌گونه برنامه منظمی برای ورزش‌كردن و فعالیت بدنی در طول روز ندارند. مركز بین‌المللی كنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریكا به همه افراد توصیه می‌كند كه اگر تمایل دارند از سكته قلبی و مغزی و سرطان در امان بمانند، تلاش كنند حداقل نیم ساعت در طول روز ورزش كنند.
مطالعه‌ای درباره خانم‌های خانه‌دار

محققان در این مطالعه از 427 زن دعوت به همكاری كردند. تمامی این بانوان از اضافه وزن رنج می‌بردند و فشارخون‌شان نیز بالا بود و یا در آستانه ابتلا به بیماری فشارخون قرار داشتند. از این بانوان خواسته شد كه به گروه‌‌هایی تقسیم شوند و سپس یك برنامه ورزشی جداگانه به هر گروه از سوی متخصصان طب ورزشی داده شد. این برنامه‌های ورزشی به‌صورت 75دقیقه، 135 و 190 دقیقه ورزش در طول هفته ترتیب داده شده بود. این میزان ورزش‌كردن تنها به اندازه نیمی از مقدار ورزشی بود كه این بانوان باید به صورت استاندارد انجام می‌دادند.
ورزش كردن این بانوان با وسایل ورزشی خاصی بود. یعنی این خانم‌ها زمانی را كه برای ورزش‌ در طول هفته برایشان درنظر گرفته شده بود، روی تردمیل می‌دویدند یا روی دوچرخه‌های ثابت ورزشی ركاب می‌زدند. ولی از سوی دیگر، سرپرستان این گروه تحقیقاتی به این بانوان توصیه كردند در صورتی كه نمی‌توانند برای انجام برنامه ورزشی منظم خود به ورزشگاه بیایند، همین میزان ورزش و فعالیت بدنی را در منزل داشته باشند به‌طور مثال در حیاط منزل‌شان باغبانی كنند، بدوند، با كودكان‌شان بازی و جست و خیز كنند و یا حتی اگر در مجتمع‌های مسكونی زندگی می‌كنند، برای شناكردن به استخر ساختمان‌شان بروند. با كودكان‌شان به جمع‌آوری و مرتب‌كردن اتاق بازی كودكان بپردازند، پله‌های آپارتمان را برای خریدهای روزانه بالا و پایین بروند و كارهایی از این دست كه هر خانم خانه‌داری را به فعالیت بدنی وادار می‌كند بیش از گذشته انجام دهند.
نتایج تحقیق

نتایج این مطالعه پس از شش ماه یك خبر خوش و یك خبر بد را برای این بانوان در پی داشت. وقتی پس از شش ماه محققان دوباره از بانوان خواستند كه برای اندازه‌گیری وزن‌شان به موسسه تحقیقاتی مراجعه كنند، نتایج باورنكردنی بود. خبر بد این بود كه بیشتر این بانوان هیچ وزنی كم نكرده بودند و فشارخون‌شان نیز كاهش پیدا نكرده بود. ولی محققان خبرهای خوشی را نیز برای این بانوان داشتند. خبر خوش این بود كه همه این بانوان نسبت به شش ماه قبل كه هیچ تحركی نداشتند، تناسب اندام بیشتری پیدا كرده و خوش‌اندام‌تر شده بودند. اندازه دور كمر این بانوان كاهش یافته بود و اغلب آنها یک سایز كم كرده بودند. از سوی دیگر، میزان اكسیژنی كه در هر دقیقه وارد خون‌شان می‌شد، افزایش پیدا كرده بود كه این نشان می‌داد كارایی تنفسی این بانوان افزایش چشمگیری پیدا كرده بود. اندازه دور كمر شاخص بسیار مهمی در ارزیابی سلامت و احتمال بروز خطر در صورت اضافه وزن است. محققان می‌گویند بانوانی كه اندازه دور كمرشان بیش از 35 اینچ و آقایانی كه اندازه دور كمرشان بیش از 40 اینچ است، نسبت به دیگران در خطر بیشتری برای مرگ زودرس و ناگهانی قرار دارند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *