بهترین مکمل بدنسازی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

1- چهار مرتبه در روز گلوتامین مصرف کنید .

بسیاری از بدنسازان گلوتامین مصرف می‌کنند ولی اغلب آن‌ها آنقدر که باید از این مکمل استفاده نمی‌کنند . ما گلوتامین را به عنوان یکی از موثرترین مکمل‌ها به شمار می‌آوریم تاثیر آن شاید در ابتدا چندان محسوس نباشد و بیشتر به تقویت گوارش سیستم ایمنی کمک می‌کند ولی سرانجام آثار آن را بر تسریع ریکاوری و فشار ناشی از تمرین حس می‌کنید .
5 تا 10 گرم از این آمینو اسید به همراه صبحانه قبل و پس از تمرین و پیش از خواب میل کنید .

1
2- قبل و پس از تمرین از کراتین استفاده کنید .

کراتین را می‌توانید در هر زمانی از روز میل کنید ولی موثرترین زمان برای مصرف آن قبل و پس از تمرین و به همراه پروتئین و کربوهیدرات است .
تحقیقات تایید کرده اند کسانی که در این زمان‌ها از کراتین استفاده می‌کنند مقدار رشد عضلانی و افزایش قدرت بیشتری را تجربه می‌کنند نسبت به کسانی که در دیگر زمان‌های روز از آن استفاده می‌کنند .
3- هر روز یک عدد مولتی ویتامین و مینرال مصرف کنید .
Multi Vitamin Plus Mineral

محدودیت‌های رژیم بدنسازان اغلب باعث می‌شود تا آن‌ها تمام ویتامین‌ها ، مینرال‌ها و ریز مغذی‌های مورد نیاز را دریافت نکنند به خصوص اگر به مصرف میوه و سبزیجات اهمیت کافی ندهند ازآنجایی که بدنسازان نیازهای غذایی بیشتری نسبت به افراد عادی دارند مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین و مینرال می‌تواند شما را مطمئن کند از این که تمام ریز مغذی‌های مورد نیاز برای رشد بهینه را در اختیار بدن قرار داده‌اید .
4- از ویتامین‌های e و c استفاده کنید .
در میان تمام ویتامین‌ها ویتامین‌های c و e مهمترین آن‌ها به حساب می‌آیند هر دو اینها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و کمک می‌کنند به ریکاوری بهتر پس از تمرین .روزانه 1 تا 2 گرم ویتامین c و 400 تا 800 واحد ویتامین e مصرف کنید .
5- از مکمل zma استفاده کنید .

zma ترکیبی از مواد معدنی روی و منیزیم آسپارتات به علاوه ویتامین b6 است که ثابت شده در افزایش سطوح تستوسترون و igf-1 موثر است همچنین در افزایش رشد و قدرت عضلات . برای کسب بهترین نتایج zma را کمی پیش از خواب مصرف کنید ترجیحاً با شکم خالی .
6- اهمیت مصرف روغن ماهی را به یاد داشته باشید .
مصرف 1 تا 3 گرم روغن ماهی دو بار در روز به همراه وعده‌های غذایی یکی از هوشیارانه ترین کارهایی است که یک بدنساز می‌تواند انجام دهد . روغن ماهی نه تنها مزایایی برای سلامت قلب شما دارد بلکه ریکاوری مفاصل را بهبود می‌دهد چربی سوزی را تقویت می‌کند و به رشد عضلات هم کمک می‌کند .
7- آمینو اسید های شاخه‌دار
آمینواسیدهای شاخه‌دار bcaa شامل سه آمینو اسید لیوسین ، ایزولیوسن و والین مهمترین آمینواسیدها برای ریکاوری و رشد عضلات هستند . به این دلیل که تولید پروتئین در عضلات را تقویت می‌کنند و حتی باعث کاهش سطوح هورمون کاتابولیک کورتیزول می‌شوند 5 تا 10 گرم bcaa هنگام صبح قبل و پس از تمرین مصرف کنید .

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *