تاثیر آب انار بر ریکاوری

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

تاثیر آب انار بر ریکاوری

آب انار ، آب میوه ای غنی از آنتی اکسیدان است که همواره به خاطر تقویت سلامتی از طریق کاهش ریسک ابتلا به سرطانها ، کاهش سطوح کلسترول خون ، و حفاظت از عروق در برابر انسداد مورد توجه است . سوال این است که آیا آب انار در رژیم یک بدنساز هم می تواند مزیت خاصی داشته باشد ؟ به منظور ارزیابی این مسئله مطالعه ای بر روی مردانی که تحت تمرینات مقاومتی بسیار شدید قرار داشتند انجام شد ( شامل تمرین با تکنیک تکرارهای منفی ) بر روی عضلات دوسر بازو و همسترینگ .

PomegranateJuice

تاثیر آب انار بر ریکاوری

در واقع از تکرارهای منفی استفاده شده به این دلیل که انقباضات اکنسترینک باعث کوفتگی بالایی در عضلات می شوند . برای ۱۵ روز پیش از جلسات تمرین با تکرارهای منفی ، به افراد روزانه ۵۰۰ سی سی آب انار یا یک نوشیدنی بی اثر داده شد.

 

تاثیر آب انار بر ریکاوری

محققان به ارزیابی قدرت دوسر بازو و همسترینگ افراد در بخش مثبت حرکات پرداختند برای ارزیابی اینکه آیا آب انار اثری بر افزایش قدرت بیشینه افراد ، دو ساعت پس از مصرف آن دارد ، و همچنین یک ، دو ، سه ، چهار و هفت روز پس از تمرین با تکنیک تکرار منفی . قدرت بازوی افراد پس از هر بار مصرف آب انار در مقایسه با گروهی که نوشیدنی بی اثر دریافت می کردند ، بطور محسوسی بیشتر گزارش شد.

تاثیر آب انار بر ریکاوری

همسترینگ افرادی هم که آب انار دریافت کرده بودند ، نشان دهنده قدرت بیشتری بود ولی فقط پس از روز چهارم. علاوه بر ارزیابی قدرت ، سطح کوفتگی عضلانی هم بررسی شد . کوفتگی عضلانی در جلوبازوی افراد بطور چشمگیری در پی مصرف آب انار ، در مقایسه با گروه مقابل ، در سطح کمتری گزارش شد .

تاثیر آب انار بر ریکاوری

با توجه به این نتایج ، محققان چنین نتیجه گیری کردند که آب انار روند ریکاوری افراد را ارتقاء می دهد و باعث کاهش کوفتگی عضلانی در عضلات دوسر بازو در پی تمرین با تکرارهای منفی می شود . اگر برنامه تمرین شما هم شامل مقدار زیادی تکرارهای منفی است ، توصیه می کنیم آب انار را در رژیم غذایی خود جای دهید

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *