تاثیر قهوه در چربی سوزی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

تاثیر قهوه در چربی سوزی

افزایش سرعت چربی سوزی

یکی از مزایای مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی، خاصیت چربی سوزی آن می باشد.مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شود.همچنین، مقادیر بالایی از کافئین موجود در قهوه سیاه و سفید سوخت و ساز بدن را بالا خواهد برد که این خود باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید.همچنین، کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

تاثیر قهوه در چربی سوزی
تاثیر قهوه در چربی سوزی

افزایش عملکرد در حین ورزش

قهوه حاوی کافئین است و مصرف کافئین قبل از ورزش موجب افزایش عملکرد ورزشی می شود.به عنوان مثال نوشابه های انرژی زا به دلیل اینکه حاوی کافئین هستند روی عملکرد ورزشی تأثیر دارند.در گزارش های پزشکی ورزشی منتشر شده, به کافئین به عنوان  «کمکی قدرتمند نیروزا» اشاره می کنند که ورزشکاران می توانند پس از مصرف کافئین با نیروی بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

بهبود تمرکز

قهوه همراه با افزایش انرژی باعث افزایش تمرکز ذهنی نیز می شود و این در تمرینات سخت می تواند کمک خوبی برای ورزشکاران باشد.بهبود تمرکز باعث می شود ورزشکار در طول تمرینات انرژی خود را حفظ کند.

کاهش درد عضلانی

نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایلینویز انجام شده، نشان داده است ورزشکارانی که قبل از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) قهوه مصرف می کنند تجربه درد عضلانی کمتری را در طول تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) خود نسبت به افرادی که بدون کافئین تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) می کنند، دارند.

پیشگیری از بیماری

یکی دیگر ازمزیت های نوشیدن قهوه کمک به محافظت از بدن در مقابل بیماری ها است.قهوه حاوی مقادیر بالایی ازآنتی اکسیدان است که در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. با توجه به مطالعات  سال ۲۰۱۱ در نظریه های انتقادی منتشر شده در علوم غذایی و تغذیه و رژیم، مصرف قهوه نسبت عکس در ابتلا به دیابت، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان دارد.

در پایان ذکر این نکته لازم است که مصرف زیاده از حد قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد.میزان کافئین دریافتی در حالت استراحت بر جریان خون به ماهیچه‌های قلب تاثیر نمی‌گذارد، اما به هنگام ورزش کافئین جریان خون را کند می‌کند.

معمولا” به هنگام ورزش بدن خون بیشتری به ماهیچه‌های قلب می‌رساند. در واقع کافئین از توانایی بدن برای خون رسانی به ماهیچه‌های قلب کم می‌کند.پس اگر قصد نوشیدن قهوه قبل از فعالیت ورزشی را دارید، فقط یک فنجان قهوه کافیست و لزومی ندارد زیاده روی کنید.ضمنا” نوشیدن قهوه قبل از ورزش برای کسانی که بیماری عروق کرونر دارند یا در ارتفاعات ورزش می‌کنند مناسب نیست.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *