تکنیک هایی برای افزایش حجم بازو

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

تکنیک هایی برای افزایش حجم بازو

اجراء تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) برای عضلات جلو بازو بلافاصله بعد از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) عضلات پشت و پشت بازو بلافاصله پس از اجراء تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) برای عضلات سینه جزء مفاهیم تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی تاریخ گذشته به حساب می آید. برای مثال: وقتی که فرد یک برنامه کامل تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی را برای عضلات پشت انجام می دهد به اندازه کافی خستگی در عضلات انقباضی بازو و ساعد به دلیل اجراء حرکاتی همچون بارفیکس، کشش زیر بغل، زیر بغل هالتر خم و…

افزایش حجم بازو
افزایش حجم بازو


باقی می ماند و همین مسئله به میزان قابل توجهی از مقدار وزنه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی مربوط به عضلات بازومی کاهد و بدین ترتیب ناتوانی در وارد آوردن فشار کافی به عضلات بازو در تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) حاصل می شود. در این مقطع فرد در شرایطی قرار می گیرد که از وزنه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی به مراتب پائین تر از محدوده واقعی و مورد نیاز جهت وارد کردن فشار مضاعف به پروتئین های با قابلیت انقباض خود خواهد بود.

? در تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) از سیستم دو ایستگاهی استفاده کنید:

برای هر نوع تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) انقباضی مربوط به عضلات بازو می بایست به صورت یکی در میان تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) کششی مربوط به این عضلات را اجراء کرد. شاید پیش خود فکر کنید که منظور من تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) سوپر ست برای جلو بازو و پشت بازو است. اما جا دارد صراحتاً بگویم که دیدگاه من کاملاً متفاوت است. در تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) به روش سوپر ست استراحت مابین دو حرکت صفر و یا حداقل زمان ممکن است. اما در رویکرد تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی که من از آن حمایت می کنم ترجیح می دهم در استفاده از استراحت های مدت دارتر به دلایل ذیل در بین دو ایستگاه حرکتی می باشد.

انقباض عضلانی به صورت اجراء دو حرکت معکوس در دو عضله mokhaaalef هم (مثل جلو بازو و پشت بازو) در قیاس با انقباض عضلانی در یک عضله به صورت اجراء دو حرکت پشت سر هم برای آن بخش، افزایش قدرت انقباض عضلانی و توانائی درگیری حداکثر رشته های عصبی را در پی خواهد داشت. تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) با روش فوق این مزیت افزوده نیز دارد که به فرد اجازه استفاده از وزنه های سنگین تر را در هر یک از ایستگاه های حرکتی می دهد.

جابه جا کردن حرکت برای عضله موافق با عضله mokhaaalef با حفظ استراحت مدت دارتر در مابین ست ها بسیار مهم می باشد. برای مثال پس از اجراء ? تکرار حداکثر در یک ست حرکت پرس پشت بازو(پرس سینه دست جمع) ? تا ? دقیقه استراحت کرده و پس از آن سراغ یک ست سنگین برای عضله mokhaaalef آن یعنی جلو بازو رفته و ? تکرار حداکثر را برای آن ست اجراء می کنیم. پس از اتمام این سیکل ? تا ? دقیقه استراحت کرده و ترکیب حرکتی فوق را برای تعداد ست های مشخص شده در برنامه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی اجراء می کنیم.

? برای افزایش قدرت در بین تکرارها استراحت کنید:

در اکثر مواقع بدنسازها در رشد پیشرفت عضلات با شکست مواجه می شوند چون که قدرت شان در عضلات جلو بازو و پشت بازو برای مدت زمان زیادی در یک محدوده مشخص ثابت باقی مانده است.

اما راه دیگری هم هست. تحقیقات به عمل آمده توسط فیزیولوژیست های ورزشی کانادا نشان داده است که فعال شدن رشته های عصبی نیروی انقباضی وارده پائین تر از حد ماکزیمم و به صورت پیوسته به مراتب بیشتر از انقباض ممتد می باشد. مکث در بین تکرارها به وسیله مکانیزم های متفاوت کمک می کند به جبران کمبود اکسیژن مرتبط با انقباض مداوم که یکی از موارد اجازه خروج مواد زائد از سلول های عضلانی که به صورت سد بازدارنده در مقابل نیروهای عصبی عمل می کنند است.

این نوع استراحت بین تکراری این اجازه را می دهد که تعداد بیشتری از رشته های عصبی بسیج گردند. که یکی از الزامات اصلی افزایش قدرت محسوب می گردد. اطمینان حاصل کنید که این استراحت بین تکرارها بیشتر از ?? ثانیه نشود و در جائی از حرکت از آن استفاده شود که عضله در وضعیت استراحت قرار داشته باشد. برای مثال در حرکت جلو بازو با هالتر زمانی که هالتر در پائین ترین نقطه از د ا منه حرکت و عضله جلو بازو در کشیده ترین وضعیت قرار دارد.

اگر جزء آن گروه از بدن هائی هستید که از درصد فیبرهای سرعتی (قدرتی) بالائی برخوردار هستید به شما توصیه می کنم بین تکرارها ?? تا ?? استراحت ثانیه کنید و در کل در یک ست بیشتر از ? تکرار اجراء نکنید.

حال اگر جزء آن دسته از بدن ها هستید که درصد بیشتری از فیبرهای عضلانی تان از فیبرهای کند (استقامتی) تشکیل شده است استراحت ? ثانیه ای بین تکرارها برای تان کافی است و در یک ست هم سعی کنید حداکثر ?? تکرار را بدین شکل اجراء کنید و تا جای ممکن از انجام تعداد تکرارهای بیشتر در یک ست خودداری کنی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *