تکنیک های داشتن اندامی مناسب

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

تکنیک های داشتن اندامی مناسب

بعد از بلند شدن از خواب يك راست به سراغ صبحانه نرويد. همين كه چشم هايتان را باز كرديد، بدون استفاده از دست ها به آرامي بلند شويد. عضلات پاهايتان را صاف كنيد و شكمتان را به داخل ببريد. پس از 10 ثانيه رها كنيد. تمرين مداوم اين نرمش 10 كالري را مي سوزاند.

تکنیک های داشتن اندامی مناسب
– صبح ها پروتئين بخوريد. تحقيقات نشان مي دهد هر چه بيشتر صبح ها شير و پنير بخوريد، هنگام عصر تمايل كمتري به خوردن عصرانه خواهيد داشت.
– تعادل برقرار كنيد. به جاي اينكه حين مسواك زدن بيكار باشيد، پاهايتان را يك در ميان جابجا كنيد و تعادل ماهيچه اي برقرار سازيد. اين نرمش كمك مي كند 10 كالري بسوزانيد. – صبح ها پنير كم چرب بخوريد و به جاي ريختن ميزان زيادي شكر در چاي يا قهوه ، از شير براي متعادل ساختن آن استفاده كنيد.
– در ترافيك ورزش كنيد. زماني كه با ماشين جلويي سپر به سپر هستيد، هر مرتبه كه پا روي ترمز مي گذاريد، باسن خود را سفت كنيد و براي 10 ثانيه نگه داريد. اگر اين كار را 15-10 بار انجام دهيد، 10 كالري مي سوزانيد.

Fitness

تکنیک های داشتن اندامی مناسب
– در هر لحظه نرمش كنيد. هر وقت در يك صف منتظر ايستاده ايد، دست هايتان را از پشت قفل كنيد و شانه ها را به طرف هم و به سمت بالا بكشيد تا قفسه سينه باز شود. اين يك تقويت جهت تحريك سيستم عصبي بر پايه ي يوگا است. شانه ها را براي 20-10 ثانيه نگه داريد و در حالي كه آرام نفس مي گيريد، بيرون دهيد. اين حركت 5 كالري مي سوزاند.
– غذا را با سوپ شروع كنيد. به جاي سالادي كه دو قاشق سس چرب دارد، سوپ سبك سفارش دهيد.
– براي نوشابه جايگزين پيدا كنيد. نوشيدن آب ميوه يا نوشابه ي رژيمي، به جاي نوشابه هاي گازدار به شما كمك مي كند تا از رساندن 60 كالري به بدنتان جلوگيري كنيد.
– تا مي توانيد سيب بخوريد. تحقيقات انجام شده در برزيل نشان مي دهد افرادي كه حداقل 3 عدد سيب يا گلابي در روز مصرف مي كنند، در مقايسه با سايرين از وزن كمتري برخوردار هستند. با خوردن 2-1 عدد سيب در روز مي توانيد 60 كالري ذخيره كنيد( البته به شرطي که پُرخوري نکنيد).
– عادات غذايي خود را تغيير دهيد. به جاي يك شير قهوه ي بزرگ، خامه و كيك خامه دار، از شير قهوه ي كوچك و بدون چربي و يا كيك هويج و كشمش استفاده كنيد.
– هنگام فيلم ديدن، به جاي چيپس از کمي آجيل يا ميوه استفاده كنيد.
– روغن کمي هنگام پخت غذا به آن اضافه کنيد.
– از هر ماده غذايي با نام يا پسوند سرخ كرده دوري كنيد. با نخوردن يك وعده سيب زميني سرخ كرده، 500 -400 كالري ذخيره كرده ايد.
– اگر كارمند هستيد، از ظرف غذاي كوچك استفاده كنيد.

تکنیک های داشتن اندامی مناسب
– لباس راحت بپوشيد. اگر لباس راحت مثل شلوار جين، شلوار خاكي، تي شرت اسپورت و كفش راحت بپوشيد، تحرك بيشتري خواهيد داشت. *در طول رژيم خود اين ضرب المثل انگليسى را به خاطر داشته باشيد كه خوردن روزانه يك عدد سيب شما را از مراجعه به پزشک بى نياز مى كند (بهتر است، سيب با پوست ميل شود). بهتر است در طول رژيم مصرف ميوه هاى بسيار شيرين نظير موز، زرد آلو، خربزه و… را محدود كنيد.در متون قديمى به نقش گيلاس و انگور در کاهش وزن(البته به ميزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است. مصرف سبزيجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دليل داشتن کالري کم ، در رژيم لاغري آزاد است.
*همچنين مصرف يك ليوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با يك عدد ليموى تازه يا آب ليمو، در اتمام هر وعده غذايى توصيه مى شود.
*از سبزيجات، مصرف شلغم چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتياج به روغن ندارد)،همچنين اسفناج پخته و انواع ديگرى از سبزيجات به دليل كم كالرى بودن آنها توصيه مى شود. گوجه فرنگى يكى از سبزيجات كم كالرى و سرشار از ويتامين C است، بنابراين اگر نسبت به آن آلرژى غذايى نداريد مصرف آن را در رژيم غذايى خود قرار دهيد.
*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت كته و با مقدار خيلي کمي روغن مايع پخته شود.همچنين همراه برنج اگر پياز خورده شود، ويتامين هاى B برنج جذب مى شود.
*ضرب المثل ديگرى وجود دارد كه مى گويد ماهى غذاى مغز است، بنابراين حداقل هفته اى يك بار ماهي بخوريد.

تکنیک های داشتن اندامی مناسب
*چاى و قهوه را حداقل يك ساعت پس از صرف غذا و حتى الامكان به صورت رقيق بنوشيد (بيشتر از 7 فنجان رقيق در روز توصيه نمى شود).
*همراه غذاهاى گوشتى از منابع ويتامين C مثل آب مرکبات ( پرتقال، ليمو و نارنج )،جعفرى تازه، گوجه فرنگى، فلفل دلمه اي و … استفاده كنيد تا آهن آن بهتر جذب شود.
*لازم است بدانيد كه سويا از منابع بسيار عالى پروتئين گياهي (بدون چربى) است كه در كاهش چربى هاى خون نيز اثرات شگرفى دارد (كلسترول، LDL، ترى گليسيريد). اين ماده غذايى براى خانم هايى كه دوران يائسگى را مى گذرانند بسيار سودمند است و همچنين براى خانم هاى شيرده و افراد مبتلا به پوكى استخوان هم نافع است.
*نوشيدن 8 ليوان آب در روز را فراموش نكنيد و هر روز پس از برخاستن از خواب يك ليوان آب ولرم يا يك عدد ميوه ميل كنيد.
*به طور كلى سعى كنيد لبنيات مصرفى شما از نوع كم چرب باشد. فراموش نكنيد كه غفلت از خوردن شير و فرآورده هاى لبنى، اثرات مضر جبران ناپذيرى مانند پوكى استخوان را به دنبال خواهد داشت، پس مصرف حداقل 2 ليوان شير يا ماست در روز را فراموش نكنيد.
*بشقاب غذاى خود را كوچك انتخاب كنيد، غذاى خود را كشيده و در جايى دورتر از منبع اصلى غذا (ديس، قابلمه و…) آن را ميل كنيد. سعى كنيد قاشق را در فواصل بردن به دهان در بشقاب بگذاريد و مجدداً برداريد و اگر مى توانيد از چنگال استفاده كنيد. در طي رژيم لاغري سعي کنيد هر روز صبح به صورن ناشتا ، يک ليوان آب ولرم بنوشيد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *