زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

در این پست زمان مناسب برای خوردن کربوهیدرات را به شما یاد میدهم

اگر وزنتان چند کیلو بالا رفته، کربوهیدرات‌ها را مقصر ندانید. با وجود آنکه امروزه اکثر رژیم‌های غذایی، شما را مجبور کرده‌اند که این را باور کنید، اما کربوهیدرات‌ها دشمنان شما نیستند!

هر دکتری به شما خواهد گفت که همه‌ی گروه‌های غذایی اصلی (پروتئین‌ها، چربی‌ها، و کربوهیدرات‌ها) برای حفظ سلامتی کلی یا رسیدن به آن ضروری هستند. مهم این است که چطور آنها را مصرف می‌کنید و در مورد کربوهیدرات‌ها، واقعا مهم است که چه زمانی آنها را می‌خورید.

دکتر جیمز رس، نویسنده‌ى کتاب «فکرکنید، بخورید، حرکت کنید، رشد کنید»، می‌گوید: بهترین زمان روز برای مصرف کربوهیدرات، وقتی است که حساسیت به انسولین، در بالاترین مقدار باشد.

کربوهیدرات‌ها تجزیه می‌شوند و در بدن به گلوکز (قند خون) تبدیل می‌شوند. حساسیت به انسولین، بستگی به این دارد که بدن، چقدر خوب بتواند گلوکز را مدیریت کند. اگر برای مدیریت گلوکز ورودی، به انسولین کمتری نیاز داشته باشید، یعنی حساسیت به انسولین بالاتری دارید.

کربوهیدرات

برعکس آن که بعنوان مقاومت به انسولین از آن یاد می‌شود، زمانی است که بدن برای فراوری همان مقدار گلوکز، به تولید مقدار زیادی انسولین نیاز دارد. بطور کلی، وقتی کربوهیدرات را در زمانی مصرف کنیم که بدنمان برای مدیریت آن آماده‌تر است، بدنمان بهتر کار می‌کند. این زمان، معمولا صبح‌ها و بعد از ورزش می‌باشد.

البته خوردن کربوهیدرات‌ها در این زمان تعیین شده، به این معنی نیست که می‌توانید در مصرف آنها زیاده روی کنید. دکتر رس می‌گوید: زمان و کیفیت کربوهیدرات‌هایی که می‌خوریم مهم هستند، اما نوع کربوهیدرات‌های مصرفی، مهمتر از زمان آن است.

مثلا اگر دونات را بعد از ورزش می‌خورید، باعث نمی‌شود که بهتر از خوردن کلم بروکلی و کلم پیچ و یا حتی کوینولا برای شام باشد. انواع کربوهیدرات‌ها می‌توانند بسیار متفاوت باشند و بر عملکرد جسمی و روحی تاثیر بگذارند.

او توصیه می‌کند که کربوهیدرات‌های سالم و کم کالری‌تر مانند سبزیجات برگ سبز تیره، سیب زمینی شیرین، حبوبات و وعده‌های کوچکتر غلات کامل مانند برنج قهوه ای، دانه‌ی گل همیشه بهار،کوینولا و گندم کامل ارگانیک مصرف کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *