عمل جراحي كوچك كردن شكم

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

اعمال جراحی زیبایی و کوچک کردن شكم (ابدومینو پلاستی یاتامی تاك،مینی ابدومینوپلاستی،لیپو مینی ابدومینوپلاستی،لیزر لیپولیز بااسمارت لایپوMPX)

یكی از شایع ترین مراجعات در جراحی های زیبایی،بد شكلی ها و نازیبایی های شكم است به شکلی برجستگی بیش از حد نا متعارف شكم،شلی و افتادگی پوست شكم و وجود چین های متعدد در پوست شكم هنگام نشستن كه پوشیدن بسیاری از لباسها را غیرممكن میسازد یا وجود تركهای فراوان در پوست شكم چنان آزاردهنده است كه بیمار را ترغیب به انجام عمل کوچک کردن شکم می كند.

1
سوالی که برای بیمار پیش می آید کدام عمل جراحی را برای کوچک کردن شکم می بایست که انجام بدهد:

ابدومینو پلاستی (تامی تاك یا عمل جراحی پلاستیك شكم)
خارج كردن چربی زیر پوستی به كمك لیزر لیپولیز با اسمارت لایپوMPX
مخلوط این دو (لیپوابدومینوپلاستی)
عمل مینی ابدومینوپلاستی

توضیحات زیر در مورد عمل جراحی کوچک کردن شکم می باشد که در آن پتانسیل های هر عمل و نحوی تصمیم گیری صحیح را تو ضیح داده است:

(ابدومینوپلاستی یا تامی تاك(عمل جراحی زیبایی شکم,کوچک کردن شکم,جراحی پلاستیک شکم

ابدومینو پلاستی یا تامی تاك نوعی عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) است كه در آن به وسیله ایجاد برشی در قسمت تحتانی شكم (در حوالی محل معمول برش سزارین)پوست شكم را از عضله زیرین جدا می سازد . این آزاد سازی تا لبه دنده ها در بالا و در قسمت طرفین تا پهلوها ادامه می یابد،سپس عضلات شل جدار شكم در خط وسط به كمك دوختن با نخ های غیر قابل جذب پلیسه (چین داده) می شود و پس از بریدن پوست اضافه و دوختن لبه های زخم ،عمل پایان می یابد. معمولاً در انتهای عمل کوچک کردن شکم  یك برش در قسمت تحتانی شكم و برش دیگری در دور ناف دیده می شود. برخلاف تصور بسیاری از بیماران ،این ناف، ناف طبیعی خود بیمار است كه از سوراخ جدیدی در پوست خارج شده است.
در شكل نحوه عمل و محل برشها در عمل (ابدومینوپلاستی یا تامی تاك(عمل جراحی زیبایی شکم,کوچک کردن شکم جراحی پلاستیک شکم )را می بینید

کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم)

طول برش درعمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) كاملاً بستگی به فرم افتادگی و چین پوستی بیمار دارد به این صورت كه اگر بیمار خود را در حالت نشسته نگاه كند،باید طول برش حداقل به اندازه چین پوستی باشد كه در قسمت تحتانی شكم ایجاد می شود و چون طول این چین خوردگی در بیماران مختلف متفاوت است ،پس طول برش هم در بیماران مختلف باهم متفاوت است.
محل اسكار عمل(ابدومینوپلاستی) یا کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) به نحوی است كه زیر خط بیكینی است و به خوبی پوشیده می شود . نتیجه عمل  کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) هم دائمی است و تنها به بیمار توصیه می شود كه از نوسانات قابل توجه وزن و حاملگی جلوگیری كند. به این صورت كه در بیماری كه تصمیم به كاهش وزن قابل توجه یا حامگی در فاصله نزدیك دارد،توصیه می شود كه عمل تامی تاك یا کوچک کردن شکم را پس از این تغییرات انجام دهد.
به طور معمول عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم)  2-3ساعت به طول می انجامد و تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد و جهت جلوگیری از باز شدن محل عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم)،به بیمار توصیه می شود كه حدود 10روز پس از عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) خمیده راه برود و فعالیت های بدنی خود را محدود كند(با ید تذکر داده شود این طور راه رفتن به علت درد نیست و تنها برای جلوگیری از باز شدن زخم است) . بنابراین معمولاً یك دوره نقاهت 10الی 14روزه را برای بیمار در نظر می گیریم. درچند روز اول،بیمار دارای لوله های پلاستیكی كوچكی به نام درن است كه از انتهای زخم بیرون آمده و كار خروج ترشحات زیرپوستی را انجام می دهد كه ظرف 3الی 7روز درن ها خارج می شوند.
پس چنانچه از توضیحات بالا برمیاید در عمل ابدومینوپلاستی یا کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) عمدتاً برداشتن پوست اضافه و ترمیم شلی عضلات انجام می شود و هرچند برداشتن چربی زیر پوستی در قسمت تحتانی شكم صورت می گیرد اما در سایر نواحی شكم چربی عمده ای برداشته نمی شود و بیمار معمولاً پس از عمل کوچک کردن شکم (جراحی پلاستیک شکم) برای 1 ماه از گن استفاده میكند.

./

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *