غذایی ارزشمند برای بدنسازان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

غذایی ارزشمند برای بدنسازان

حتماً می دانید CLA   نوعی چربی مفید است که به شما در چربی سوزی کمک می کند و در افزایش قدرت و سایز هم موثر است . همینطور حاوی مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا۳ هستند ، که این هم باعث افزایش قدرت و حجم می شود.

مقدار مناسب برای هر وعده ۲۴۰گرم گوشت گوساله کم چربی می باشد . این مقدار از گوشت گوساله حاوی ۳۹۲ کالری ، ۴۸ گرم پروتئین ، ۰ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم می باشد.

غذایی ارزشمند برای بدنسازان
غذایی ارزشمند برای بدنسازان

البته باید ذکر کنم ۲۴۰ گرم از گوشت گوساله ای که از دام هایی که  در چراگاه تغذیه و رژیم شده اند بدست آمده باشد ۵/۲ گرم CLA در اختیارتان قرار می دهد ، دو برابر بیش از مقدار موجود در گوشت دام هایی است که در دامداریها رشد می کنند . پس توصیه می شود در طول هفته چندین بار و هر وعده ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم از گوشت گوساله بهره بگیرید . البته در ورزشکاران حرفه ای پرورش اندام شاید این مقدار به چندین وعده در روز هم برسد یعنی ورزشکارانی که در روز ۳ وعده گوشت قرمز می خورند

یک برش گوشت گوساله !

چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز می تواند سطوح تستسترون را تقویت کند ، ولی مقدار زیاد از این دو ماده می تواند عوارض ناخوشایندی در پی داشته باشد از جمله چربی ناحیه شکم و پهلو ، یا افزایش چربی خون که عوارض قلبی و عروقی را در پی دارد .

پس توصیه می شود وقتی قصد مصرف یک استیک لذیذ را دارید ، سعی کنید از بخش های کم چربی گوشت از جمله فیله استفاده کنید نه از قسمت چرب تر مثل گوشت دنده ها . درست است بخش هایی مثل فیله چربی کمتری دارد ولی باز هم به اندازه کافی چربی اشباع و کلسترول در اختیار عضلات قرار می دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *