لاغری در کوتاه ترین مدت

قرص لاغری
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

وقتی افراد دارای اضافه وزن که سال ‌ها طول کشیده تا افزایش وزن پیدا کنند و چاق شوند، دوست دارند در عرض مدت کوتاهی وزن کم کنند؛ از طرفی حاضر هستند مبالغ گزافی را بپردازند تا فقط چند کیلو لاغر شوند طبیعی است در این شرایط انواع کلاهبرداری ‌ها رواج پیدا می‌ کند.

اگر به آگهی ‌های برخی روزنامه ‌ها و مجلات نگاهی بیندازید، مطمئنا به چندین مورد تبلیغات در مورد محصولات کاهش وزن یا افزایش وزن برخورد می‌ کنید. اغلب این آگهی ‌ها جملات دلنشینی چون ” کاهش وزن تضمینی “، ” 10 کیلو لاغری در یک هفته بدون بازگشت “، ” کاهش وزن بدون رژیم لاغری و ورزش ” را در دل خود دارند و البته در اکثر موارد فقط یک شماره تلفن همراه، راه دستیابی به این معجزات لاغری است.

از طرف دیگر وقتی کتاب ‌های تغذیه را نگاه می ‌کنید، می ‌بینید که این شعارها، رویاهایی دست ‌نیافتنی هستند. بسیاری از بیماران دارای اضافه وزن که برای کاهش وزن مراجعه می‌ کنند، اولین خواسته ‌شان این است که به سرعت لاغر شوند؛ اما تغییر عادات غلط غذایی مستلزم گذر زمان است. یکی از موثرترین روش‌ ها برای لاغری، داشتن رژیم لاغری توام با یک فعالیت مناسب ورزشی است. تحقیقات نشان داده، رژیم لاغری همراه با ورزش، تاثیر بیشتری نسبت به انجام تک ‌تک آن ها دارد.

قرص‌ های کاهش وزن شیوه دیگری است که اکنون تبلیغات زیادی برای ترویج آن صورت می ‌گیرد. در سایت ‌های اینترنتی، شبکه‌ های ماهواره ‌ای، برخی مجلات یا حتی در داروخانه ‌ها، با تبلیغ این قبیل داروهای لاغری پوشیده شده است.

حتما شما هم در مورد اثرات این داروهای لاغری، اخبار ضد و نقیض بسیاری شنیده ‌اید. سایت ‌های تبلیغاتی، از اثرات مفید این داروهای لاغری و کاهش وزن بدون تحمل گرسنگی صحبت می ‌کنند؛ ولی در سایت ‌های پزشکی مطالب دیگری مشاهده می ‌شود.

تحقیقات پزشکی و بررسی ‌های آماری روی افرادی که دارو لاغری مصرف کرده ‌اند، نشان می ‌دهد، این داروهای لاغری یا بی‌ اثر هستند یا اثر آن ها بسیار کوتاه‌ مدت است و پس از قطع دارو لاغری، شخص دوباره چاق می شود.

در بسیاری از افراد، عوارض جانبی مصرف دارو لاغری بروز می ‌کند و گاهی آن قدر شدید است که می ‌توان گفت، دارو لاغری به جای این‌ که بیماری اضافه وزن را درمان کند، بیماری دیگری را هم به وجود آورده است.

این نکته حائز اهمیت است که استفاده از این داروهای لاغری، به‌ تنهایی برای لاغری، به هیچ عنوان یک راه درمان اصولی نیست و فرد حتما احتیاج به رژیم لاغری مناسب تحت مراقبت یک رژیم درمان و فعالیت بدنی منظم دارد.

البته تمام این مسائل وقتی است که دارو لاغری واقعا دارو لاغری باشد. در اکثر موارد این داروهای لاغری فاقد مواد دارویی هستند، حتی برخی از انواع آن ها، در اصل مواد مخدر نیز هستند.

 

داروهای لاغری اینترنتی

متاسفانه اکثر کانال ‌های ماهواره ‌ای با دریافت پول حاضر هستند مدت زمان معینی از وقت شبکه ی خود را در اختیار هر کس برای تبلیغ هر جنس یا کالایی قرار دهند.

تبلیغ قرص لاغری، کرم لاغری و داروهای لاغری، یکی از کالاهایی است که در این شبکه ‌ها رواج یافته و حتی در داخل ایران، مراکزی برای فروش این داروهای لاغری معرفی می ‌گردد و متاسفانه مداخله یا اطلاع ‌رسانی منطقی و شفافی در این رابطه انجام نشده است تا مردم از عوارض واقعی این مواد آگاه شوند.

سخن آخر این ‌که اگر به دنبال میانبرهایی برای لاغری می ‌گردید، بدانید که داروهای کاهش وزن میانبر صحیحی برای شما نیستند. استفاده از این گروه از داروهای لاغری صرفا در موارد خاصی کاربرد دارد که بایستی با تجویز پزشک و تحت نظر آن صورت گیرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *