لاغری پایدار برای بانوان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

لاغری و چربی سوز ی پایدار برای بانوان

بهترین برنامه لاغری و چربی سوز ی تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی برای کسانی که از چربی زاید در بدن رنج می برند، دوی سحرگاهی با معده خالی و با شدت و مدت مناسب خواهد بود. زمان این تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) که بین بیداری از خواب و اولین وعده غذایی روزانه تعیین می شود، عاملی بسیار موثر و سرنوشت ساز خواهد بود.اگر این تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) در طول روز و یا همانگونه که اغلب ما انجام می دهیم، بعد از ظهر و یا شب انجام شود، چه بسا که به جای کاستن از میزان چربی های زاید بدن، بر حجم این مهمانان ناخوانده نیز اضافه کند. در هنگام صبح و زمانی که بدن و عضلات شما تقریبا تمام انرژی موجود در بدن و قسمت اعظم غذای موجود در دستگاه گوارش را به مصرف رسانده و در این ساعت از روز تهی از انرژی است، در صورتی که بدن را با تمرینات هوازی و مناسب تحت فشار قرار داده و نیاز به انرژی را به طور معقولی بالا ببرید، به ناچار، اولین جایی که مورد حمله قرار خواهد گرفت، چربی های زاید بدن خواهد بود که اصولا برای چنین شرایطی در بدن انبار و ذخیره شده است.

لاغری و چربی سوز ی پایدار برای بانوان
لاغری و چربی سوز ی پایدار برای بانوان

اما در صورتی که این تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) را با معده پر و یا در دیگر ساعات روز انجام دهید، بدن برای جبران انرژی از دست رفته به دستگاه گوارش روی آورده و با هضم بهتر و جذب سریعتر، حتی چربی زاید بیشتری را ذخیره کرده و برای روز مبادای خود کنار خواهد گذاشت.از مشخصات بارز تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) هوازی مناسب برای آب کردن و سوزاندن چربی های زاید می توان به دو علامت بسیار مهم و مشخص اشاره کرد: تند شدن ضربان قلب و شدید و عمیق شدن تنفس که عموم از آن به نام نفس نفس زدن یاد می کنند. دویدن باید با سرعتی انجام گیرد که هم تعداد تنفس در دقیقه و هم تعداد ضربان قلب در دقیقه تا حد معقول و حساب شده ای بالاتر رود.عامل کمکی برای تاثیر بهتر این تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) در لاغر کردن فرد و در آب کردن چربی های زاید، رژیم روزانه غذایی مناسب خواهد بود. برداشتی که زنان و حتی برخی از موسسات لاغری و چربی سوز ی در ایران از رژیم دارند، چیزی بیش از گرسنگی دادن طولانی مدت به بدن نبوده و نیست. این نوع از رژیم ها به جرات می توان گفت که حتی موجب چاق تر شدن فرد نیز می گردد. زمانی که در طولانی مدت، بدن را از دریافت غذا محروم می کنید، سیستم هوشمند حفظ حیات به خیال اینکه با قحطی مواجه شده اید، نه تنها از چربی های زاید موجود در بدن به شدت محافظت می کند بلکه حتی اندک غذایی هم که در طول روز می خورید را مستقیما به چربی تبدیل کرده و در خود ذخیره می کند.

باور کردن این موضوع شاید کمی دشوار باشد، اما کسانی که این قبیل رژیم ها را امتحان کرده اند می توانند صحت این ادعا را تایید کنند. این قبیل رژیم ها حتی با کمبود ویتامین و املاح و مواد معدنی نیز در بدن همراه بوده و در طولانی مدت می تواند منجر به بروز زخم معده، اختلالات گوارشی، بروز حالتهای عصبی در انسان و بروز عوارض ناشی از کمبود ویتامنیها و عناصر ضروری در بدن شود.یک اصل مسلم و تغییر ناپذیر در رژیم های لاغری و چربی سوز ی «وعده غذایی بیشتر، غذای کمتر» خواهد بود. شما برای رسیدن به لاغری و چربی سوز ی واقعی و ماندگار باید ۴ الی ۶ وعده در روز غذا بخورید، مصرف قندها و مخصوصا قندهای زود جذب را به حداقل رسانده، مصرف چربی های زاید و اشباع شده را از برنامه غذایی خود حذف کرده و پروتئین مصرفی خود را نیز در حد معقولی افزایش دهید.

شاید تنها نکته ای که در رژیم های ناکارامدی که اغلب مردم ما نیز با آن بیگانه نیستند، رعایت نشده و همین امر نیز منجر به شکست می شود، رعایت نکردن تعدد وعده های غذایی و خلاصه کردن رژیم در ۲ یا ۳ وعده در روز باشد.

اشاره به این نکته را نیز ضروری می دانم که تفاوت عمیق و ریشه داری بین زدودن چربی های زاید از بدن (چیزی که مد نظر ماست) و دفع آب از بدن(چیزی که در اغلب رژیمهای مردود غذایی و در توقف های طولانی مدت در سونا و … اتفاق می افتد) وجود دارد.

رکن سوم برنامه های لاغری و چربی سوز ی، مصرف بهینه و حساب شده مکمل های مناسب غذایی است. قلابی فروشی در دنیای مکمل ها و مخصوصا در کشورهای جهان سوم که از مراکز تولید و از این کمپانی ها نیز کیلومترها فاصله دارند، بیداد می کند. کشورهایی که یدی طولانی و سابقه ای درخشان در تولید نمونه های قلابی و یا اصل نه چندان کارآمد و معتبر دارند، انبوهی از چربی سوزهای مضر و خطرناک را تولید و روانه بازار کرده و در شبکه های mahvaare ای هم که صاحبانشان چیزی به جز پول باد آورده حاصل از قبول آگهی را نمی شناسند، با آب و تاب در مورد آنها تبلیغ می کنند که مصرف آنها حتی اگر کارآمد هم باشد، عوارضی به مراتب خطرناک تر از افدرین و یا کلن بوترول و سیتومل را به دنبال خواهد داشت

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *