لانچ با هالتر

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

لانچ با هالتر

متأسفانه این حرکت اغلب نادرست انجام می‌شود و افرادی که آن را اجراء می‌کنند به ندرت می‌توانند از آن استفاده کامل را ببرند چرا که تکنیک صحیح آن را نمی‌دانند. برخلاف عقیده خیلی از بدنسازان و مربیان حرکت لانچ با هالتر را به‌عنوان یکی از حرکات قدرتی معرفی و تحسین می‌کنند.  معمولاً این حرکت را خیلی سنگین و کامل اجراء می‌کنند و هر ست تمرین با ۸ تکرار به پایان می‌رسد و در هر برنامه برای هر یک از پاها ۴ ست انجام می‌دهند. برای اجراء این حرکت پای خود را خیلی زیاد جلو قرار ندهید. اما خیلی کامل پائین روید. برای شروع، وزنه را از پایه جدا کنید و از پایه فاصله بگیرید. در حالت ایستاده بالاتنه خود را عمود بر زمین نگه دارید سپس پای چپ خود را به اندازه‌ای جلو قرار دهید که حتی در پائین‌ترین نقطه حرکت زانو از نوک انگشتان جلوتر نمرود. سپس تا جائی پائین روید که ران پای چپ موازی با زمین قرار بگیرد.

لانچ با هالتر

18

پس از رسیدن به موقعیت مذکور شروع کنید به معکوس کردن روند اجراء حرکت و بازگشت به حالت ایستاده. این حرکت نیازمند قدرت و حفظ تعادل زیادی است و به همین جهت برای همه ورزشکاران حرکت مناسبی است. مهم نیست که رشته ورزشی‌تان چه باشد. فوتبال، بسکتبال، هندبال، رزمی و…، در هر حال برای تمرین و مسابقه دادن در رده‌های بالا باید کنترل زیادی روی حرکات بدن خود داشته باشید. حرکت لانچ به شما کمک می‌کند میزان قدرت خود را برای حفظ تعادل بدن افزایش دهید. اجراء حرکت لانچ به‌صورت راه رفتن رو به جلو نقش زیادی در عضله‌سازی ندارد. زمانی که شما حرکت لانچ راه رفتنی را اجراء می‌کنید دیگر فشاری برای بازگردان وزنه به سمت عقب روی پاهای خود اعمال نمی‌کنید تا مجدد به موقعیت شروع حرکت بازگردید. بنابراین اکثر و عمده فایده اجراء حرکت را از دست می‌هید.

لانچ با هالتر

درست است که گام برداشتن به سمت جلو با وزنه جلو و بازگشتن به موقعیت ایستاده (به سمت عقب) مستلزم تلاش بیشتری است. بنابراین خودتان را به اجراء لانچ‌های راه رفتنی عادت ندهید، در عوض به لانچ مثل اسکوات نگاه کنید یعنی یک نشست و یک برخاست. جهت حفظ ایمنی حین اجراء حرکت لانچ سعی نکنید با برداشتن گام بلند به جلو دیگر بدنسازان داخل باشگاه را تحت‌تأثیر خود قرار دهید و به آنها نشان دهید که قادر هستید چقدر پائین بروید. برداشتن گام‌های بلند به سمت جلو باعث اعمال فشار زیادی روی زانوها می‌شود و اگر چنین کاری انجام دهید ممکن است زمین بخورید. بدن راه‌های طبیعی برای حرکت کردن دارد و زمانی که بخواهیم آن را وادار سازیم تا کارهائی انجام دهد که انجامش قابل تصور نیست. احتمال بروز آسیب را افزایش خواهیم داد. دست‌های خود را از پشت کنار شانه‌ها روی میله‌ قرار دهید و با حفظ تعادل بدن سعی کنید پائین رفتن و بالا آمدن را کامل در عضلات خود احساس کنید. بعد از چند دقیقه شیوه اجراء حرکت را به خوبی متوجه خواهید شد و خود به خود بهترین حالت را اجراء خواهید کرد. اکثر حرکات، یک مسیر خاص اجرائی دارند و برای حرکت لانچ با هالتر آن مسیر این چنین است که زانوی پائین که جلو گذاشته شده نباید هرگز از نوک انگشتان پا حین حرکت جلوتر برود. علاوه بر این نباید پا را خیلی جلو گذاشت طوری که زانوی پا خیلی عقب‌تر از انگشتان پا قرار بگیرد. شیوه صحیح اجراء حرکت را پیدا کنید و آن را همواره رعایت کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *