مواد غذایی انرژی زا برای مردان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مواد غذایی انرژی زا برای مردان

مردان و زنان واکنش های متفاوتی در برابر غذاهای انرژی زا ارائه می دهند بخاطر اینکه تشدید کننده های انرژی طبیعی برای هر دو آنها وجود دارند. غذاهای خاصی وجود دارند که سطح انرژی را در مردان افزایش می دهند.

خواسته بیش از حد و فشار زیاد دز محل کار و خانه اغلبا سبب ایجاد تلفاتی برای بدن می شود. خیلی سخت است که کارهای زیادی مانده باشد اما بدن دیگر توانایی انجام آن را ندارد. یک رژیم غذایی سالم ، ورزش و خواب مناسب در طول شب عواملی هستند که سطح انرژی بدن را تنظیم می کنند. انرژی اضافی همیشه خوشایند است. یکسری غذاهای خاص هستند که انرژی مصرفی را برای بدن شما فراهم می کنند. در این مقاله به مواد غذایی انرژی زا که مناسب مردان است می پردازیم. دنبال کردن رژیم غذایی زیر و گنجاندن آن در برنامه غذایی شما مفید می باشد. مطمئن باشید که یک تفاوت محسوسی در سطح انرژی خود احساس می کنید.

غذا به سه روش انرژی بدن را افزایش می دهد. به وسیله تجهیز بدن با میزان کافی کالری، با تزریق محرک هایی نظیر کافئین به سیستم بدن و یا با افزایش میزان سوخت و ساز بدن. در اینجا برخی از مواد غذایی را مورد اشاره قرار می دهیم که منجر به افزایش سطح انرژی در بدن مردان می شوند.

بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر ترکیبی از کربوهیدرات و فیبر است. در موارد مصرفی بلغور جو دو سر را تبدیل به یک منبع انرژی طولانی مدت در داخل بدن میکند بنابراین مدت زمان بیشتری برای هضم آن لازم است. علاوه بر این در حال حاضر ویتامین B بزرگترین منبع انرژی در بدن است. سطح بالایی از فیبر یک مزیت است بخاطر اینکه فیبر یک تثبیت کننده انرژی بشمار می آید و هضم غذا را آسان میکند بنابراین یک منبع انرژی ثابت برای بدن در طول روز بشمار می آید. در نتیجه بلغور جو دوسر را می توان یک قسمت مهم از رژیم غذایی بشمار آورد.

مواد غذایی انرژی زا برای مردان
مواد غذایی انرژی زا برای مردان

عدس

سرشار از پروتئین و فیبر می باشد زیرا عدس یک منبع ثابت از انرژی بشمار می آید و سرعت هضم آن کندتر است. علاوه بر این عدس مقدار زیادی ویتامین B کمپلکس برای بدن فراهم میکند که نقش مهمی در تولید انرژی دارد. خوردن یک کاسه سوپ عدس داغ به افزایش انرژی بدن شما کمک می نماید.

صدف خام

صدف که سرشار از روی است به تقویت نیروی غریزی معروف می باشد. سطح فراوان روی سبب افزایش تعداد ماده طبیعی بدن و افزایش تولید تستوسترون می شود.خوردن صدف خام باعث افزایش میل غریزی در مردان می شود. بعلاوه هورمون دوپامین موجود در آن نیز افزایش دهنده میل غریزی می باشد.

موز

این میوه ی سرشار از پتاسیم سریعا احساس سیری به فرد می دهد. قند طبیعی موجود در آن انرژی موردنیاز در روز را برای شما فراهم می کند. همچنین آنزیم بروملین موجود در آن نیز سبب افزایش میل غریزی در مردان میشود. پتاسیم فراوان و ویتامین B مورد نیاز مردان جهت تولید هورمون تستوسترون در این میوه یافت میشود. بنابراین موز یک تامین کننده طبیعی انرژی بشمار می آید.

بروکلی

این سبزیجات سبز تیره که سرشار از ایندول ۳ کاربینول ـ ترکیبی که باعث کاهش سطوح استروژن در بدن میشوند ـ هستند در نتیجه آنها یک تقویت کننده میل غریزی در مردان بشمار می آیند.

گوشت بدون چربی

گوشتهای بدون چربی ذهن را در طول روز فعال تر نگه می دارند همچنین قدرت تمرکز را در فرد افزایش می دهند. گوشت گاو بدون چربی، بوقلمون، گوشت خوک بدون چربی و مرغ بدون پوست سرشار از پروتئین و اسید آمینه تیروزین هستند که به تولید مواد شیمیایی نظیر دوپامین و نور اپی نفرین در مغز کمک میکنند. این مواد شیمیایی عملکرد و تمرکز ذهنی فرد را بهبود می بخشند. بعلاوه ویتامین ۱۲B موجود در گوشت بدون چربی مانع مرض بیخوابی و افسردگی میشود.

آب

کم شدن آب بدن و خستگی با یکدیگر در ارتباط هستند هرچند که کاهش این ارتباط دارای اهمیت است. هر فرد باید مقدار زیادی آب ( ۸ لیوان در روز) بنوشد زیرا کم شدن آب بدن حتی بصورت جزئی می تواند منجر به خستگی شده و سطح انرژی بدن را کاهش دهد. این بدین سبب است که بدون آب بدن نمیتواند انرژی تولید نماید. آب همانند یک کانال است که این امکان را به بدن برای هضم ، جذب و حمل و نقل مواد مغذی ضروری میدهد.

چای، قهوه و شکلات تلخ از دیگر مواد انرژی زا در مردان بشمار می آیند. هرچند این نکته را فراموش نکنید که مصرف این مواد غذایی نباید سبب حذف صبحانه از زنجیره غذایی شما شود. افرادی که صبحانه میخورند در طول روز انرژی بیشتری دارند. علاوه بر آن مصرف وعده های غذایی کوچک نیز به تامین انرژی بدن کمک میکند. در کنار این مواد غذایی انرژی زا، نوشیدنی های پر انرژی، قرص های انرژی و مکمل های دیگری نظیر چای سبز، مغز قهوه انرژی موقت، را برای بدن فراهم می کنند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *