مواد غذایی عضله ساز

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مواد غذایی عضله ساز

ساختمان عضلات یک شبه رشد نمی‌کند، یا به زبان دیگر، تنها پس از چند روز ناگهان عضلانی نمی‌شوید. اگر می‌خواهید که عضلاتتان رشد کنند، یکی از کارهایی که باید انجام دهید، خوردن مواد غذایی عضله ساز درست است.

البته گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند، اما باید مطمئن شوید که مواد غذایی حاوی پروتئین را انتخاب می‌کنید، زیرا به ساخت عضله و ترمیم آن کمک می‌کنند و همچنین چربی‌ها، مواد مغذی گیاهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز برای کمک به سلامت کلی شما مهمند.

بنابراین برای ساخت عضلات درست، شما باید انواع درستی از مواد غذایی را انتخاب کنید. در اینجا برخی از مواد غذایی که باید مدنظر داشته باشید را بیان می‌کنیم:

پروتئین
پروتئین

۱. ماهی

شاید ماهی اولین ماده‌ی غذایی نباشد که در ذهن دارید، اما اگر می‌خواهید عضله سازی کنید، ماهی، بهترین منبع پروتئین و ویتامین مورد نیاز برای اینکار است! یکی از بهترین ماهی‌هایی که می‌توانید بخورید، سالمون است. سالمون در هر ۱۰۰ گرمش، حدود ۲۰ گرم پروتئین دارد.

همچنین حاوی سایر مواد مغذی سالم مانند چربی‌های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا ۳  هم هست. سالمون، یک منبع عالی از ویتامین D نیز می‌باشد که در ساخت عضلات بسیار مهم است. اگر سالمون دوست ندارید، می‌توانید از بین ماهی‌های دیگر، ماهی تن را امتحان کنید.

 

۲. مرغ

چه کسی مرغ دوست ندارد؟ مرغ، یک منبع فوق العاده‌ی دیگر از پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی است. یکصد پوند مرغ، حاوی حدود ۲۵ گرم پروتئین با ۴ گرم چربی است. نیازی به یادآوری نیست که شما می‌توانید مرغ را به هر روشی که می‌خواهید طبخ کنید. مرغ، یک منبع گوشت بسیار خوب برای کسانی است که سعی دارند عضله سازی کنند.

۳. تخم مرغ

شاید تخم مرغ، ساده ترین منبع پروتئینی باشد که می‌توان تهیه کرد. طبخ آن آسان است و خوردنش شبیه سرگرمی‌است. بنابراین اگر تصمیم دارید که عضله سازی کنید، حتما تخم مرغ را در رژیم غذایی‌تان جای دهید. یک تخم مرغ دارای حدود ۶ تا ۷ گرم پروتئین است و حدود ۶۰ کالری دارد. برای رشد عضلانی موثر، سعی کنید بجای تخم مرغ‌های سفید، از تخم مرغهای ارگانیک (آنهایی که قهوه‌ای رنگ هستند) استفاده کنید.

۴. سویا

سویا یکی از بهترین مواد غذایی است که می‌توانید برای عضله سازی، وارد رژیم غذایی‌تان کنید. سویا علاوه بر خوشمزه بودن، اشکال مختلفی نیز دارد. شما می‌توانید برای عضله سازی عالی، توفو، شیر سویا یا آدامامی (سویای پخته شده بهمراه پوست بیرونی‌اش) را انتخاب کنید.

 

یک فنجان سویای پخته شده حاوی حدود ۲۰ گرم اسیدهای آمینه است که به رشد عضلات کمک می‌کنند. سویا همچنین حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است و یکی از سالم ترین مواد غذایی عضله‌ساز می‌باشد که می‌توانید پیدا کنید.

اینها، ۴ تا از بهترین مواد غذایی بودند که می‌توانید در زمانی که تصمیم به عضله‌سازی دارید، مصرف کنید. همچنین می‌توانید بادام، سیب‌زمینی شیرین، سیب، گوشت گاو خالص چرخ کرده و امثال آنها را بعنوان مواد غذایی عضله ساز انتخاب کنید! بعلاوه انواع مختلفی از رژیم‌های غذایی وجود دارد که می‌توانید برای رشد عضلانی موفق آنها را دنبال کنید. فقط کافی است که به آن پایبند باشید و برای رسیدن به اهدافتان، به شدت ورزش کنید.

این را درک کنید که روی فرم آوردن بدنتان زمان‌بر است. بنابراین نباید برای عضله سازی عجله کنید. در عوض، این کار را به آرامی‌انجام دهید و بهتر تمرین کنید. صبر و انضباط، باید بخشی از تمرین شما باشند. آن را با فداکاری و رژیم غذایی ترکیب کنید تا در آینده، شاهد نتایج مثبت باشید. پس، لذت ببرید و موفق باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *