مواد غذایی که باعث کاهش وزن شما می شوند

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مواد غذایی که باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما می شوند

آیا می‌خواهید وزن کم کنید؟ سعی کنید مصرف فیبر روزانه‌تان را در قالب مواد غذایی مغذی سرشار از فیبر افزایش دهید. حالا چرا فیبر؟ تحقیقات اخیر در مجله‌ی تغذیه و رژیم نشان می‌دهد که خوردن فیبر بیشتر، راهی برای جلوگیری از افزایش وزن یا حتی کمک به کاهش وزن و یا چربی سوز ی است.

در طی این تحقیق ۲ ساله، محققان دریافتند که افزایش فیبر تا ۸ گرم به ازای هر ۱۰۰۰ کالری، منجر به ۲.۲۵ کیلوگرم کاهش وزن و یا چربی سوز ی می‌شود. آن را در مورد خودتان امتحان کنید. اگر در روز ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید، سعی کنید فیبر مصرفی تان را تا ۱۶ گرم افزایش دهید.

مواد غذایی که باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما می شوند
مواد غذایی که باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما می شوند

در این مطلب ۷ ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر که به کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما کمک می‌کند را معرفی کرده‌ایم.

سیب

یک سیب متوسط (به قطر تقریبی ۸ سانت)، حاوی ۴ گرم فیبر است. یک سیب بزرگ (به قطر ۸ تا ۱۱ سانت) ۵ گرم فیبر دارد. سیب‌ها همچنین دارای مقدار کمی ویتامین C و پتاسیم هستند.

لوبیا سبز

یک فنجان لوبیا سبز دارای ۴ گرم فیبر، بعلاوه یک مقدار عالی (۳۰ درصد مقدار مورد نیاز روزانه) از ویتامین C می‌باشد که برای پوست مفید است.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی شیرین متوسط و پخته شده با پوست (با ۵ سانت عرض و ۱۲ سانت طول، کمی بزرگتر از موس کامپیوترتان)، ۵ گرم فیبر دارد، و فقط دارای ۱۰۳ کالری است. همچنین یک نیروگاه تغذیه و رژیم است: چون حاوی ۴۳۸٪ از ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ی مفید برای چشم، ۳۷٪ از ویتامین C مورد نیاز روزانه، بعلاوه‌ی مقداری پتاسیم، ویتامین E، آهن، منیزیم و ترکیبات شیمیایی گیاهی مانند بتاکاروتن، لوتئین و زاگزانتین است.

تمشک

تمشک، منبع خوبی از فیبر می‌باشد. مقداری از فیبر آن به شکل پکتین محلول است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. یک فنجان تمشک، ۸ گرم فیبر دارد و همچنین یک منبع عالی از ویتامین C می‌باشد.

توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی، ۳ گرم فیبر و بیشتر از مقدار توصیه شده برای یک روز کامل، ویتامین C دارد. ویتامین C، آنتی اکسیدانی است که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند.

نخود

فقط ۳/۴ فنجان نخود، ۸ گرم فیبر دارد. همچنین می‌توانید با مصرف آن، مقدار مناسبی ویتامین B6 و فولات دریافت کنید که هر دوی آنها در تشکیل سلول‌های جدید و سالم نقش دارند.

کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل پخته شده، حاوی ۳ گرم فیبر است. همچنین با مصرف آن، ویتامین A (۲۴۵٪ مقدار مورد نیاز روزانه)، ویتامین C، ویتامین E و پتاسیم را دریافت می‌کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *