میزان پروتئین مورد نیاز بدن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

میزان پروتئین مورد نیاز بدن

اصول مصرف پروتئین

معیار مصرف پروتئین‌تان روزانه یک گرم به ازای هر 500 گرم از وزن بدنتان باشد مصرف نوعی به میزان بالا در حمایت از رشد عضله برای بدنسازان بد بدن ( سخت بدن ) موثر است . وقتی شما روزانه به ازای حداقل هر 500 گرم از وزن بدنتان یک گرم پروتئین می خورید ( 200 گرم برای یک بدنساز 100 کیلوگرمی ) بدنتان را با پروتئین کافی به منظور ساخت وترمیم بافت عضلانی مهیا می کنید ( ساخت و مرمت بافت‌هایی که در اثر تمرین آسیب دیده‌اند ) در نتیجه این ساخت و سازها هم که نتیجه آشکار است شما به خوبی رشد می‌کنید .

میزان پروتئین مورد نیاز بدن
علی رغم این که شما تمرین می‌کنید تا به حجم خود بیفزایید رژیم گرفتن نیز برای اجرای یک مسابقه ضروری است به خصوص وقتی که از یک برنامه سیکل پروتئینی پیروی می‌کنید .

عوارض-پروتئین-های-بدنسازی

میزان پروتئین مورد نیاز بدن
مصرف چه مقدار پروتئین زیاد است؟

اگر فکر می‌کنید به 2 گرم پروتئین به ازای هر 500 گرم از وزن بدن احتیاج دارید و اگر یک بدنساز 100 کیلوگرمی هستید باید 200 گرم پروتئین در روز بخورید در این صورت ما به شما توصیه می کنیم که تا می توانید گوشت ، جوجه و تخم مرغ بخورید اگر روی پودرهای پروتئینی تاکید دارید محلول‌های زیادی در این رابطه وجود دارد.
اما اعتقاد بر این است که چنین میزان مصرفی زیاد است اگر چه صرف این میزان در میان تعدادی از بدنسازان حرفه‌ای امروز معمول است ولی چنین میزانی را توصیه نمی‌کنیم زیرا این تمرین یک درک نادرست را از فرآیند رشد ماهیچه دارد رشد بستگی به یک مصرف کافی نه بیش از اندازه پروتئینی دارد همچنین این میزان مصرف لازم است تا با میزان معینی مصرف کربوهیدراتی هماهنگ شود.
ترکیب درست کربوهیدرات و پروتئین در گسترش یک وضعیت عضله ساز موثرتر از رژیمی است که دارای پروتئین بیش از اندازه و کربوهیدرات‌های کم است.
آن‌هایی که معمولا بیش از اندازه پروتئین مصرف می‌کنند از میزان کمی کربوهیدرات استفاده می‌کنند علی رغم مصرف بیش از اندازه پروتئین کمبود کربوهیدرات ممکن است از رشد بهینه بدن جلوگیری کند علاوه بر آن یک محدودیت نیز وجود دارد و آن این که میزان رشد بدن زیاد هم ربطی به مصرف پروتئین ندارد پس به شما می‌گوییم که مصرف 2 گرم پروتئین به ازای هر 500 گرم از وزن بدن به جهت رسیدن به آستانه رشد برای یک بدنساز بسیار زیاد است.
مصرف چه مقدار پروتئین کم است؟

طبق پژوهش‌های جدید مشخص شده است که مصرف 0.7 گرم پروتئین به ازای هر 500 از وزن بدن روزانه به سختی می‌تواند اهداف فرآیند رشد را تامین کند ( یعنی 140 گرم پروتئین در روز برای یک بدنساز 100 کیلوگرمی ) خب پس با این حساب اگر کمتر از این میزان پروتئین مصرف کنید احتمالا فواید قابل توجهی را از آن خود نمی‌کنید اگر چه مصرف 160 گرم پروتئین ممکن است برای یک بدنساز 100 کیلوگرمی کافی باشد متخصصین 200 گرم پروتئین را برای چنین وزنی به منظور کسب فواید توصیه می‌کنند.
چگونه مصرف پروتئین را گردشی کنیم؟

با طرح این سوال که چه مقدار پروتئین باید روزانه به جهت رشد بهینه مصرف شود ممکن است « عقل قرار دادی » را به مبارزه دعوت کنیم اگر چه شما به طور حتم نتایج خوبی را به صرف یک گرم پروتئین به ازای هر 500 گرم از وزن بدن به دست می آورید باز هم ممکن است نتایج بهتری را با گردشی کردن مصرف پروتئین به دست آورید.

در اینجا یک برنامه گردشی مصرف پروتئین را برای شما شرح می‌دهیم برنامه‌ای که شما به مدت 14 روز لازم است برای آن وقت صرف کنید و از آن پیروی کنید.
مرحله اول : به مدت پنج روز کمتر ا حد معمول پروتئین مصرف کنید
عقیده محبوبی می گوید ( 0.7 الی 0.8 گرم به ازای هر 500 گرم از وزن بدن‌ ) به بدنسازان آسیب نمی رساند در حقیقت بدن در ابتدا به وسیله تغییر متابولیسم به کند کردن اتلاف پروتئین پاسخ می دهد در اصل وقتی پروتئین کمتری می خورید بدن خود را با شرایط جدید سازگار می‌کند و به کند کردن تجزیه و تحلیل پروتئین یک تاثیر ضد کاتابولیک کلاسیک دارد . تاثیر ضد کاتابولیسم یا محافظت از ماهیچه در حمایت از رشد عضله موثر است به لحاظ تئوری اگر شما وضعیت ضد کاتابولیک را تحریک کنید شبیه یک علف هرز رشد می‌کنید در حقیقت با کاهش مصرف پروتئین به وضعیت محافظت از یک عضله قدرتمند کمک می‌کنید.
مرحله دوم : مصرف پروتئین را بعد از 5 روز افزایش دهید

میزان پروتئین مورد نیاز بدن
در مرحله اول خوردن پروتئین کمتر سبب ترشح آنزیم‌های موثر در وضعیت ضد کاتابولیسم می‌شود حالا بعد از پنج روز افزایش پروتئین ( در حضور آنزیم‌هایی که تجزیه و تحلیل را کند می‌کنند ) می‌تواند منجر به ذخیره فوق العاده پروتئین در عضلات شود . همچنین ایجاد یک تغییر در مصرف پروتئین ( از کمتر به بیشتر ) منجر به یک افزایش قدرتمند در تجزیه و تحلیل پروتئین می‌شود و یک ساخت بافتی عضلانی جدید را منجر می‌شود. در مرحله دوم روزانه 1.5 الی 1.75 گرم پروتئین به ازای هر 500 گرم از وزن بدن بخورید این کار را به مدت 9 روز در طی برنامه دو هفته‌ای تان انجام دهید این زمان به جهت سود بردن بدن از یک وضعیت فوق آنابولیک منجر به ایجاد محیطی می‌وشد که به منظور ساخت و ساز مجدد مطلوب است.

میزان پروتئین مورد نیاز بدن
نتیجه

اگر خواهان این هستید تا یک گردش پروتئینی را امتحان کنید از دامنه‌های مصرف روزانه که در جدول زیر لیست شده استفاده کنید در زمان‌هایی که به اجرای گردش پروتئینی مشغول نیستید فرمول طلایی شماره 1 ( مصرف روزانه یک گرم به ازای هر 500 گرم از وزن بدن ) را فراموش نکنید سیکل ( گردش ) پروتئین ممکن است به شما نفع زیادی را برساند اما همواره بر اصولی پایدار است که به فرآیند تغذیه عضلات شما کمک می‌کند فرآیندی که به جهت رشد پایدار مورد نیاز است

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *