نکاتی درباره مصرف آمینو اسید ها برای خانم ها

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

نکاتی درباره مصرف آمینو اسید ها برای خانم ها

خانم ها هم می توانند مثل مردها از همه مکمل های آمینو اسیدی بهره ببرند. آمینواسید ها از منابع غذایی پروتئین از جمله گوشتها، لبنیات، ماهی، لوبیا و آجیل تامین می شوند. مصرف مکمل های آمینواسیدی می تواند باعث افزایش عضله سازی و چربی سوزی شود. مصرف آمینواسیدها در کنار رعایت رژیم غذایی صحیح و تمرینات منظم، واقعاً در نتیجه گیری خانم ها از تمرین تاثیر دارد و کمک می کند تا فیزیکی کم چرب و شکیل ساخته شود.

مصرف آمینو اسیدها برای خانم ها
مصرف آمینو اسیدها برای خانم ها

1 – آرژنین

این آمینواسید پیش سازی است برای تولید نیتریک اسید یا همان NO معروف. آرژنین باعث اتساع عروق خونی می شود. این خاصیت باعث می شود جریان خون و مواد غذایی بیشتری به عضلات انتقال پیدا کند، تا عضله سازی و چربی سوزی بهتر صورت پذیرد. علاوه براین آرژنین می تواند سطح ترشح هورمون رشد از غده هیپوفیزم را افزایش دهد. دکتر استوپانی معتقد است که برای خانم ها که اساساً تستوسترون کمتری نسبت به آقایان دارند، خیلی مفید است و علی رغم اینکه خاصیت عضله سازی کمتری دارد، اما در چربی سوزی موثر است. ۳ الی ۵ گرم از آرژنین را می توان صبح ناشتا، ۳۰ دقیقه قبل از تمرین و همچنین قبل از خواب مصرف نمود.

2 – گلوتامین

گلوتامین ریکاوری را ارتقا می دهد، یعنی می توانید در زمان کوتاه تری نتیجه بگیرید. البته اخبار خوب درباره گلوتامین همین جا به پایان نمی رسد. این آمینواسید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، چربی سوزی و تولید انرژی می شود. رژیم در کنار تمرینات شدید می تواند باعث عضله سوزی شود و موجب آهسته شدن متابولیسم می شود. گلوتامین بافت های خالص عضلانی را از تخریب در زمان استرس های فیزیکی محافظت می کند.

کورتیزول می تواند چربی سوزی را متوقف کرده و به افزایش چربی در نواحی مشکل دار بدن خانم ها مانند لگن، نشیمن گاه و ران ها منجر شود. مصرف گلوتامین در مهار کورتیزول می تواند مفید باشد. مصرف حدود ۵ گرم از آن قبل و بعد از تمرین رایج است.

3 – ال کارنیتین

این آمینواسید در گوشت یافت می شود و نقش مهمی در تولید انرژی دارد. در حقیقت سلول ها بدون کارنیتین قادر به تولید انرژی نیستند، چرا که این آمینواسید، اسیدهای چرب را به درون میتوکندری (مرکز تولید انرژی) منتقل می کند و ال کارنیتین همچنین در تولید NO هم نقش دارد.

ال کارنیتین می تواند باعث ارتقای سلامت قلب شود، چرا که عضله قلب وابستگی زیادی به تولید انرژی جهت تپش درست دارد. ۱ الی ۲ گرم کارنیتین را ۳ نوبت در روز می توان مصرف کرد.

4 – آمینواسیدهای شاخه ای

در تلاش برای کاهش وزن سریع، بعضی خانم ها رژیم های افراطی و شدید می گیرند که منجربه عضله سوزی و در پی آن کاهش سرعت متابولیسم می شود. آمینواسیدهای شاخه ای ملقب به BCAAS از تخریب عضلات توسط تامین آمینواسیدهای مهم جلوگیری می کنند. این آمینوها می توانند مستقیم توسط عضلات به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرند و در عین حال باعث چربی سوزی بیشتر و عضله سازی بهتر شوند. ۳ الی ۵ گرم از آمینوهای شاخه ای را قبل و بعد از تمرین مصرف کنید.

Superior Amino 2222 Tabs

قرص سوپریور آمینو ۲۲۲۲ آپتیموم نوتریشن طیف کاملی از ۲۲۲۲ میلی گرم از ۱۸ آمینو اسیدهای ضروری، مشروطاً ضروری و غیر ضروری را تامین میکند. این قرصهای بهینه شده از نظر سایز کوچکتر و بلع آنها بسیار راحت تر میباشد. هر سروینگ ۵۰۰ میلی گرم BCAA همراه با آمینو اسیدهای میکرونیز شده را برای جذب سریع تر بدن تامین می کند. بی شک این محصول ترکیب با ارزشی از آمینو های عضله ساز را در خود جای داده است. قرص سوپریور آمینو ۲۲۲۲ آپتیموم نوتریشن محصولی عالی برای کسانی است که نیاز به پروتئین اضافی با راحت ترین شکل ممکن را دارند. این محصول بهینه شده مناسب برای کسانی که دوره نقاهت بعد از بیماری یا آسیب دیدگی را میگذراند، سودمند برای ورزشکاران، مفید برای بزرگسالان ، سالمندان و نوجوانان میباشد. به عنوان یک مکمل غذایی، دو قرص قبل از غذا و دو قرص قبل و بعد از تمرین میل نمائید، و یا طبق دستور پزشک یا متخصص تغذیه استفاده کنید. در جای خشک و خنک نگهداری شود.

ویژگیهای منحصربفرد

• بیش از ۲ گرم از تمامی آمینوها
• ارائه ۱۸ نوع متفاوت از اسیدهای آمینه
• حاوی فرم آزاد ال کارنیتین برای افزایش تاثیر آنتی اکسیدانهای ویتامین C و E و کمک به متابولیسم چربی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از خستگی و ضعف عضلات
• حاوی فرم آزاد ال اورنیتین برای کمک به تولید هورمون رشد و سم زدایی بدن و کمک برای متابولیسم چربی و جوانسازی سلولها و افزایش سیستم ایمنی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *