چربی سوزی با بسته ی یخ !

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

چربی سوزی با بسته ی یخ !

راهکاری ها چربی سوزی با بسته یخ:

 همه‌ی ما دیگر می‌دانیم ک بسته‌ی یخ می‌تواند التهاب را کاهش دهد، و در آسیب‌های ورزشی که می‌بینیم، از ورم کردن موضع پیشگیری کند. اما حالا دانشمندان می‌گویند که بسته‌ی یخ حتی می‌تواند به کاهش وزن و چربی سوزی  هم کمک کند!

بستن بسته‌ی یخ روی یک محدوده‌ی چربی‌دار مثل ران یا شکم تنها به مدت ۳۰ دقیقه، می‌تواند آن کالری‌هایی که سوزاندنشان خیلی سخت است را برانگیختن کرده و بسوزاند. کمپرس سرد، باعث می‌شود تا چربی‌های سفید و شل و ول بدن، به چربی بـژ که بعنوان سوخت استفاده می‌شود تبدیل گردد.

آدم‌ها، دو نوع بافت چربی دارند. چربی سفید، همان نوعی است که ما آنرا به شکل شکم یا ران چاق می‌بینیم، همانیست که از طریق خون جریان دارد تا به عضلات سوخت رسانی کند. از سوی دیگر، چربی قهوه‌ای توسط بدن برای تولید گرما استفاده می‌شود. هرچه شما سردترتان باشد، چربی قهوه‌ای بیشتری هم از بین می‌رود.

حالا دانشمندان کشف کرده‌اند زمانی که چربی سفید خیلی سرد شود، می‌تواند تبدیل به نوعی چربی قهوه‌ای شود، و اسمش را هم چربی بژ گذاشته‌اند. چربی بژ هم می‌تواند مثل چربی قهوه‌ای برای تولید حرارت استفاده شود.

53

دکتر فلیپ کرن، یکی از محققان دانشگاه پزشکی کنتاکی در لکسینگتون می‌گوید: ما تصمیم داشتیم بررسی کنیم که انسان‌ها می‌توانند در مواجهه با سرما چربی‌های سفیدشان را به چربی بژ تبدیل کنند یا نه. بافت قهوه‌ای چربی، می‌تواند یک دفاع قوی در برابر چاقی باشد. وجود این نوع چربی در بدن، در مقایسه با هنگامی که چربی بصورت چربی اضافه ذخیره شده باشد، باعث خواهد شد تا کالری بیشتری سوزانده شود.

محققان، بافت چربی ران ۱۶ نفر را پس از اینکه ۳۰ دقیقه در معرض بسته‌ی یخ بود را برداشته، و نشانگرهای ژنتیکی خاصی را در آنها بررسی کردند که مشخص می‌کرد با چه نوع بافت چربی روبرو هستند. آنها سطوحی از سه نشانگر ژنتیکی را یافتند که همانند چربی‌های قهوه‌ای یا بژ نمونه‌گیری شده در زمستان بود.

آنها همچنین بافت چربی شکم ۵۵ نفر را هم مورد بررسی قرار دادند، تا بیابند که آیا نمونه‌های گرفته شده در زمستان شواهدی مبنی بر تبدیل نوع چربی به بژ ارائه می‌کنند یا نه. آنالیزها نشان داد بافت‌های چربی که در طول زمستان گرفته شده، حاوی چربی بژ بیشتری نسبت به نمونه‌های گرفته شده در تابستان بوده است.

این تحقیق علت این موضوع را هم روشن کرد که چرا مردم در طول زمستان تمایل بیشتری به مصرف غذاهای چرب دارند، چرا که در آن زمان چربی‌های سفید علاوه بر نیرو دادن به عضلات برای گرم کردن بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۸ در دانشگاه ناوارا در اسپانیا انجام شده، در واقع رژیم‌های غذایی با مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳(یک نوع از MUFA که بدن فقط می‌تواند از طریق مواد غذایی آنرا بدست بیاورد) در مقایسه با وعده‌های غذایی با میزان کمی از اسیدهای چرب، بلافاصله بعد از صرف شام تا دو ساعت بعد از آن، حس سیری بیشتری ایجاد می‌کنند.

جای تعجب نیست که افراد تحت رژیمی که میزان متوسطی از چربی مصرف می‌کنند، نسبت به آنهایی که میزان چربی کمی استفاده می‌کنند احتمال بیشتری دارد که به برنامه‌های غذایی‌شان پایبند باشند و نتیجه‌ی آن از دست دادن وزن بیشتر است.

چربی، شما را خوشحال می‌کند!

آنچه که همه در مورد رژیم می‌گویند این است: «افتضاح است»!

خوردن غذاهای خوشمزه، شما را خوشحال می‌کند. مواد غذایی کم چرب، به یک دلیل جالب نمی‌توانند به ما کلک بزنند: ما می‌توانیم نه تنها مزه‌ی نمک، شکر و بقیه‌ی افزودنی‌های طعم دار مواد غذایی را حس کنیم، بلکه مزه‌ی چربی را هم می‌توانیم تشخیص دهیم!

تحقیقات اخیر دانشگاه پوردو نشان می‌دهد که عصب‌های چشایی ما می‌توانند چربی را در غذا تشخیص دهند،که این مطلب را توضیح می‌دهد که چرا غذاهای کم چرب جلوی هوس ما را نمی‌گیرند. با توجه به تحقیقات، چربی‌ها ممکن است دارای طعم و مزه‌ی اولیه‌ی کاملا متفاوتی نسبت به آنچه ما مدتها بعنوان ۴ مزه‌ی اصلی (شیرین، شور، ترش، و تلخ)در نظر گرفته‌ایم باشند.

توجه داشته باشید که اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند سطح سروتونین را در مغز افزایش دهند و به بهبود خلق و خو و افزایش انگیزه‌ی شما کمک کنند و مانع از این شوند که یک تکه‌ی بزرگ پیتزا بخورید.

چربی، عضله می‌سازد

راشل که مربی تناسب اندام است می‌گوید: مصرف چربی‌های خوب همراه با یک برنامه‌ی ورزشی موثر، می‌تواند عضلات را گسترش دهد. او اشاره می‌کند که افزایش توده‌ی عضلانی به منظور افزایش متابولیسم و سوزاندن کالری در زمان ورزش و استراحت ضروری است.

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ در علوم بالینی منتشر شده است، محققان اثرات مصرف مکمل PUFA را بمدت ۸ هفته در بزرگسالان بین ۲۵ تا ۴۵ سال آزمایش کردند و فهمیدند که چربی‌ها، غلظت پروتئین و اندازه‌ی سلول‌های عضلانی را در بدن افزایش می‌دهند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که اسیدهای چرب امگا ۳ در افراد مسن، باعث برانگیختن سنتز پروتئین‌های عضلات می‌شوند و می‌توانند جلوی از دست دادن توده‌ی عضلانی بعلت بالا رفتن سن را بگیرند.

چربی باعث می‌شود که غذا برای شما مفیدتر شود

به گفته‌ی گیدوس، بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین‌های آ، دی، ای، و کا محلول در چربی هستند. این بدین معناست که بدن نمی‌تواند آنها را بدون چربی جذب کند. اگر بدن شما بدرستی مواد مغذی را جذب نکند، می‌تواند منجر به کمبود ویتامین شود و در نهایت منجر به خشکی پوست، نابینایی و شکنندگی استخوان‌ها گردد.

این ویتامین‌ها همچنین کلید حفظ انرژی، تمرکز، و سلامت عضلات هستند و همه‌ی این‌ها نیز به داشتن وزن سالم کمک می‌کنند. با توجه به یک آزمایش بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، بعنوان مثال ویتامین ای، یک آنتی اکسیدان قوی است و به حفظ سوخت و ساز شما کمک می‌کند، در حالیکه پیش بینی می‌شود سطح ویتامین دی بدن، توانایی کاهش چربی، بخصوص در ناحیه شکم را هم داشته باشد.

بنابراین در حالیکه سالادتان را با اسفناج (که سرشار از مواد مغذی است) و گوجه فرنگی، و هویج آماده می‌کنید، باید از روغن زیتون هم بخاطر فرستادن ویتامین‌های سالاد به بدنتان، واقعا ممنون باشید!

)تبدیل کنند. دکتر کرن افزود: یافته‌های ما آشکار کرد که التهاب، می‌تواند مانع تبدیل چربی سفید به چربی بژ شود. بدین ترتیب طبق تحقیقات ما با کاهش چند درجه از هوا می‌توانید لاغر شوید!

چربی سوزی با کاهش دمای خانه:

اغلب خانه‌ها در زمستان، هوایشان روی ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم می‌شود، اما مرکز پزشکی دانشگاه ماستریخت توصیه می‌کند که چند ساعتی در روز ترموستات را کم کنید و دمای خانه‌تان را بین ۱۵ و ۱۷ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید. 

متخصصان مدعی هستند از آنجایی که ما اغلب ساعات را زیر سقف هستیم، و معمولا هم در خانه و محل کار دمای هوا بیش از اندازه گرم است، بدن ما به طور طبیعی برای گرم نگه داشتن خودش کالری‌ای نمی‌سوزاند. و امروزه هم که دیگر رسم شده دمای خانه‌ها از طریق یک تهویه‌ی مطبوع و گرمایش مرکزی کنترل شود.

کلمات کلیدی: چربی سوزی  ، کاهش وزن  ، چربی سوزی با بسته یخ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *