چربی سوزی با خوردن چای سبز

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدانها و مواد مختلف دیگر است که برای سلامت و کاهش وزن و یا چربی سوز ی افراد مفید است.

تحقیقات نشان داده اند که چای سبز می تواند سوختن چربی ها را افزایش داده و به کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما کمک کند.
اما این نوشیدنی معجزه آسا چگونه باعث کاهش وزن و یا چربی سوز ی و چربی می شود؟
چای سبز حاوی موادی است که به کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما کمک می کند

61برگ های این چای حاوی موادی است که قابل حل در آب هستند زمانی که چای را دم کرده و می نوشید، این مواد وارد بدن شما می شوند. شناخته شده ترین مادۀ موجود در چای سبز که قبلاً در مورد اثر چربی سوزی آن صحبت کرده ایم، کافئیناست. یک فنجان چای سبز حاوی مقدار کمتری کافئین(۲۴-۴۰ میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه(۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم) است، اما همین مقدار کم هم می تواند اثرات مفید خود را بر بدن شما داشته باشد.
کافئین در واقع یک مادۀ محرک سیستم عصبی است که فواید آن برای چربی سوزی و عملکرد ورزشی در تحقیقات بسیاری نشان داده شده است.
از دیگر مواد مفید موجود در چای سبز آنتی اکسیدان ها هستند، گروهی از آنها سبب بالا رفتن متابولیسم(سوخت و ساز) بدن می شوند.
برای سوختن چربی ها، ابتدا چربی ها باید شکسته و سپس وارد جریان خون شوند. اجزای فعالی که در چای سبز هستند می توانند با افزایش تأثیر بعضی هورمون های چربی سوز(نوراپی نفرین) به این روند کمک کنند. در انتها زمانیکه چربی ها وارد جریان خون شدند، در دسترس سلول ها برای تأمین انرژی قرار می گیرند.
چربی سوزی بیشتر چای سبز با ورزش
فواید چربی سوزی چای سبز در هنگام فعالیت ورزشی بیشتر از زمان استراحت است. در یک تحقیق، نشان داده شد زنانی که هم چای سبز نوشیدند و هم تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) ورزشی داشتند نسبت به گروهی که تنها چای سبز نوشیدند ۱۷% چربی بیشتری سوزاندند.
در مطالب آینده از دیگر فواید نوشیدن چای سبز برای شما می نویسم.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *