چربی سوز شکم

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

چربی سوز شکم

مصرف هر نوع چربی خوراکی اعم از کره، خامه و غذاهای چرب و پرکالری باعث تجمع چربی در این ناحیه می‌شود. نکته مهم اینکه مصرف چربی‌های ترانس یا همان اشباع می‌توانند چربی موجود در نقاط دیگر بدن را به سمت تجمع در این ناحیه سوق دهند. بنابراین وقتی از کره حیوانی برای چرب‌تر شدن برنج‌تان استفاده می‌کنید یادتان باشد علاوه بر تجمع چربی کره حیوانی در ناحیه شکم در هر نقطه از بدن شما که چربی اضافی وجود داشته باشد، به سمت شکم شما حرکت کرده و در آن نقطه تجمع پیدا می‌کند. چربی ترانس در انواع روغن جامد، مارگارین، غذاهای سرخ‌شده، فست‌فودها و شیرینی‌تر وجود دارد. علاوه بر اینکه مصرف مواد غذایی حاوی گلوسید مانند نان، برنج و سیب‌زمینی سرخ‌شده، باعث افزایش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود اما خوراکی‌هایی هم وجود دارند که مانند آب روی آتش بوده و با خوردن آنها چربی ناحیه شکم از بین می‌رود.

چربی سوز شکم

4

ماهی، محرک متابولسیم

بخارپز اصل اساسی است

برای کاهش وزن باید با دریا دوست باشید. منظور فقط شنا کردن نیست، بلکه مصرف ماهی یکی از راهکارهای آب کردن چربی ناحیه شکم- کمر است. به این دلیل که ماهی متابولیسم را سرعت داده و اشتهای‌تان را کنترل کرده و کاهش می‌دهد. پروتئین موجود در ماهی خاصیت سیرکنندگی دارد. ماهی، به‌ویژه انواع چرب آن مانند تن و سالمون سرشار از اسیدچرب امگا3 هستند. این چربی باعث سرعت گرفتن سوخت و ساز چربی‌های ناحیه شکم می‌شود. فراموش نکنید، ماهی زمانی این تاثیر مثبت را دارد که به صورت بخارپز تهیه شده و بدون اضافه کردن سس و فقط با اضافه کردن آبلیمو و ادویه مصرف شود.

چربی سوز شکم

با گلپر و آبلیمو بخورید

ریزه‌خواری یکی از مشکلاتی است که در افراد مبتلا به چاقی ناحیه شکم دیده می‌شود. بیشتر این افراد صبحانه کامل نمی‌خورند؛ بنابراین تا قبل از ناهار ریزه‌خواری می‌کنند. خوردن یک کاسه غلات پخته به عنوان صبحانه علاوه بر اینکه قند خون مورد نیاز بدن را به‌تدریج تامین می‌کند به دلیل فیبری که دارد، باعث پر شدن حجم معده شده و به این ترتیب احساس گرسنگی نیز از بین می‌رود. این خوراکی حاوی پروتئین گیاهی بالایی است که عاملی برای تحریک متابولسیم است. به کاسه غلات‌تان لیموترش، گلپر و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون اضافه کنید.

چربی سوز شکم

بی‌دانه‌ها، کم شیرین

بدون شکر و خامه مصرف شود

اسم کلی این میوه‌ها «بری» است. در کشور ما تمشک، توت سفید، شاتوت و توت‌فرنگی وجود دارد اما «بلوبری» میوه رایجی در کشور ما نیست. این میوه‌های بی‌دانه به دلیل قند طبیعی و آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین و لیکوپن هستند. این میوه‌ها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کنترل قند خون و جلوگیری از بروز نفخ می‌شوند. خوردن این میوه‌ها به عنوان میان وعده انرژی کافی را تا قبل از وعده ناهار تامین می‌کند. این میوه‌ها را باید بدون شکر، خامه یا هر افزودنی دیگری میل کنید تا نتیجه دلخواه را داشته باشد. بهترین میزان، مصرف روزانه یک فنجان از این میوه‌هاست.

 

کم‌کالری‌های آن را انتخاب کنید

درست است که یکی از راهکارهای از بین بردن چربی شکم کاهش مصرف مواد غذایی چرب است اما آجیل‌های خام از این قضیه مستثنی هستند. البته به دلیل کالری بالایی که دارند باید کنترل شده مصرف شوند اما چربی امگا3، پروتئین و فیبر موجود در آنها باعث ایجاد احساس سیری شده و ریزه‌خواری نمی‌کنید.پسته، بادام و گردو در صدر گروه قرار دارند. حداکثر میزان مصرف روزانه یک سوم فنجان به صورت خام است.

چربی سوز شکم

هر روز یک عدد فراموش نشود

سیب همه ویژگی‌های لازم برای حفظ سلامت و کاهش وزن را دارد. هرعدد سیب حاوی پنج گرم فیبر و به‌طور خاص پکتین است. این ترکیب به‌خوبی آب جذب کرده و در معده حجیم می‌شود. بنابراین با خوردن هر عدد از آن حجم معده پر شده و مانع از پرخوری می‌شود. قند طبیعی سیب نیز با کنترل قند خون مانع از پرخوری به دلیل افت قند خون در طول روز می‌شود. کالری آن نیز مناسب است. بنابراین با خوردن روزانه یک عدد از آن نباید نگران اضافه وزن باشید. همه این ویژگی‌ها، سیب را به خوراکی منحصر به فرد برای سوختن چربی تبدیل کرده است.

با آبلیمو و روغن زیتون بخورید

سالاد یکی از بهترین مخلفات غذاست؛ به‌ویژه اگر پیش از شروع وعده اصلی خورده شود. فیبر موجود در این خوراکی‌ها اولین عامل برای پر شدن حجم معده است. فیتونوترینت‌ها نیز از دیگر ترکیب‌های مهم چربی‌سوز در این خوراکی‌ها هستند اما تاثیر چربی‌سوزی این سبزی‌ها زمانی مشخص می‌شود که آنها را بدون افزودن سس مصرف کنید. کافی است برای طعم‌دار کردن آنها از آبلیموی تازه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون برای یک کاسه متوسط سالاد و ادویه ویژه سالاد استفاده کنید. به این ترتیب به نتیجه‌ای که می‌خواهید، می‌رسید.

هر قاچ، یک منبع فیبری

این میوه خودش شکم بزرگی داشته و چاق است اما به دلیل ویژگی‌ ساختاری که دارد، می‌تواند باعث کاهش وزن شود. هر قاچ از این میوه حاوی 15 گرم فیبر است. بنابراین خوردن روزانه یک قاچ از آن، کاملا سیرتان کرده و ریزه‌خواری نمی‌کنید. به این ترتیب چربی در ناحیه شکم‌تان تجمع پیدا نمی‌کند. هر یک‌چهارم فنجان آووکادو تازه سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباعی است که باعث سوخت چربی‌های ناحیه شکم می‌شود. بهترین شیوه مصرف آن به صورت تازه، پوره و اضافه کردن آن به سالاد به عنوان یکی از مخلفات سالاد است.

چربی سوز شکم

بوداده اما بدون نمک بخورید

لوبیای سویا یا سویا دانه‌ای حاوی پروتئین گیاهی، فیبر و آنتی‌اکسیدان است. بنابراین محرک متابولیسم است. مصرف این خوراکی به دلیل داشتن هورمون‌هایی شبیه به استروژن برای زنان بعد از یائسگی بسیار مفید است. در ضمن با خوردن آن با آب شدن چربی‌های شکمی به جبران کمبود ترشح هورمون‌ها بعد از یائسگی نیز کمک خواهید کرد. بهترین شیوه مصرف سویا، به صورت بوداده بدون اضافه کردن افزودنی مانند نمک؛ شیر سویا و اضافه کردن آن به ماست است.

چربی سوز شکم

شیرین و چربی‌سوز

مصرف هرنوع گیاه دارویی نیز ملاحظات خودش را دارد. این گیاه دارویی که متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف آن به بهبود عملکرد معده کمک می‌کند، ویژگی دیگری هم دارد و آن خاصیت چربی‌سوزی این گیاه است.ساقه زیرزمینی و ریشه این گیاه قابل استفاده است. این گیاه حاوی گروهی از آنتی‌اکسیدان‌هابه نام «‌فلاونوئید» است. این ترکیب چربی‌سوز است. بهترین شیوه مصرف آن به صورت دمنوش یا اضافه کردن عصاره یا شیره آن به غذای روزانه مانند سالاد است. شیرینی طبیعی موجود در این گیاه، 50 برابر قند ساکاروز شیرینی دارد. با وجود ویژگی‌های آن، برای زنان باردار، زنان در دورانی که به فرزندشان شیر می‌دهند و افراد مبتلا به مشکلات طحال مناسب نیست. حداکثر میزان مصرف روزانه 20 گرم است.

با نعنا بخورید

پروتئین موجود در تخم‌مرغ باعث سوختن چربی‌های شکمی می‌شود. دلیل این ویژگی نیز ساختار خاص اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آن است. بهترین زمان مصرف تخم‌مرغ در وعده صبحانه است. به این ترتیب تا ظهر علاوه بر احساس سیری، چربی‌های ناحیه شکم‌تان نیز می‌سوزد! هر عدد تخم‌مرغ 80 کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین مصرف هر عدد از آن کافی است تا پیش از ناهار کاملا سیر باشید.

بهتر است تخم‌مرغ با دو ورقه نان تست، چند حلقه گوجه‌فرنگی و چند برگ نعنا تازه مصرف شود. به این ترتیب نیاز بدن به سبزی‌ها نیز تامین شده و از طرفی نعنا، مانع از ایجاد نفخ بعد از خوردن تخم‌مرغ می‌شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *