کات کردن عضلات با این روش های ساده

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

اگر از آن دسته ورزشکارانی هستید که فقط به فکر حجم گرفتن هستید، به زودی باید منتظر این باشید که کسی نتواند عضلات ذوزنقه ای شما را از عضلات دلتوئید تان تشخیص دهد! برای داشتن بدن بدون چربی و مخروطی شکل، شک نکنید که به تمرینات هوازی نیاز خواهید داشت. در این مطلب ۵ راه ساده کات کردن عضلات را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید خیلی راحت تر از آنچه که فکرش را می کنید، بتوانید عضلات را  تفکیک کنید.

کات کردن عضلات با این روش های ساده
کات کردن عضلات با این روش های ساده

 ۱- دوره یا چرخه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) را تغییردهید
برای شما امکان پذیر نیست که در طول سال  به شکل مشابهی با وزنه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) کنید، گذشته از این چرا باید شدت، تکرار و مدت فعالیت هوازی در شکل مشابه انجام شود؟ این روند تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی اشتباه است. زمانی که سعی می کنید تا حجم عضلات را افزایش دهید، سعی کنید فعالیت هوازی را در حداقل زمان انجام دهید، یک  یا دو بار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کافیست. این روش هزینه مصرف انرژی را محدود کرده و به بدن شما اجازه می دهد تا بر  ساختن عضلات تمرکز کنید.

اما زمانی که می خواهید چربی بدن را کاهش دهید و عضلات را نمایان کنید، تمرینات هوازی را  به دو تا چهار بار در هفته افزایش دهید تا چربی های اضافی بدن از بین بروند. سعی کنید از تمرینات متنوع هوازی استفاده کنید، مثلا” یک جلسه با دوچرخه جلسه، دویدن و یا استفاده از اسکی فضایی، مهم تنوع است.

۲- تمرینات هوازی را از تمرینات با وزنه جدا کنید
ورزشکارانی که سر سختانه با وزنه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) می کنند، نگران این هستند که تمرینات هوازی مانع از توانایی بدنی آن ها برای ریکاوری بعد از تمرینات قدرتی شدید خواهد شد. اما  باید بدانید این بستگی به زمان و چگونگی تمرینات هوازی شما دارد.

تا آنجا که ممکن است روزهای اجرای تمرینات هوازی از تمرینات با وزنه را جدا کنید. در این شیوه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی، تمرینات هوازی، هیچ لطمه ای به تمرینات، بدن و حجم عضلاتی که بدست آورده اید، نخواهد زد. برای مثال : اگر هدف شما حجم گرفتن و قوی شدن عضلات پا است، یک تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) سخت روی دوچرخه بعد از این که پاهای خود را با اسکوات و لانچ تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) دادید، ایده خوبی نیست. برای استراحت دادن به پاها تمرینات هوازی را در روز بعد یا حتی ۲ روز بعد انجام دهید.

نکته: اگر باید تمرینات هوازی و کاهش وزن و یا چربی سوز ی را در یک روز انجام دهید، شکلی از تمرینات آیروبیک را انتخاب کنید که بر قسمت هایی از بدن که تمرینات با وزنه و کاهش وزن و یا چربی سوز ی   شامل آن ها نمی شود، تاکید کند. هر مسیرتمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی را که انتخاب می کنید، در ابتدا مطمئن باشید که وزن شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

۳- فشار زیادی به خودتان وارد نکنید
بدن شما به اندازه کافی از عهده  ترمیم آسیب های ناشی از تمرینات با وزنه برمی آید، آخرین کاری که نیاز است شکستن (فشار) بدن با انجام بیشتر تمرینات هوازی با شدت بالا می باشد. با تمرکز بر تمرینات هوازی  پارگی های کوچک فیبرهای عضلانی که بخش هایی از فرآیند ساختن عضلات جدید است، را به حداقل برسانید. دویدن بر روی سطوح سخت مانند آسفالت و سیمان می تواند به عضلات و مفاصل  ضربه  و جراحت وارد کند. بهترین  فعالیت برای تمرینات با فشار و آسیب کمتر، شنا و دوچرخه سواری و استفاده از ماشین های مانند الپتیکال است.

۴- سوزاندن چربی نقطه ای را نادیده بگیرید
طبق روال معمولی تمرینات هوازی مجبور هستید قبل از اینکه چربی سوزی را شروع کنید، به مدت ۲۰ دقیقه مداوم تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) کنید. بر همین اساس تمرینات نیز  به میزان ۶۰ تا  ۸۰ درصد حداکثر ضربان قلب نیاز دارد. تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) سبک تر آسانتر بود و تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) سنگین تر  استفاده از چربی را بطور مؤثر کاهش می دهد. این نظریه را نادیده بگیرید و بر تمرینات اینتروال تمرکز کنید که در آن بدن انرژی بیشتری را مصرف می کند. به جای اینکه مدت زمان طولانی بدوید، خیلی راحت می توانید تمرینات هوازی را با شدت و مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به اتمام برسانید. تمرینات اینتروال را به شکل انفجاری کوتاه و با حرکاتی با شدت بالا با دوره های استراحت فعال انجام دهید.

۵-  انتخاب راه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )ی با بیشترین مقاومت
چرخ دنده دوچرخه و شیب تردمیل را تغییردهید. برای مثال  این دو راه های خوبی برای افزایش شدت تمرینات هستند. فقط مراقب باشید که سطحی از مقاوت را پیدا کنید که میزان فعالیت را کاهش نخواهد داد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *