باور های نادرست درباره بدنسازی بانوان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

باور های نادرست درباره بدنسازی یا بدن سازی بانوان

شما هم به احتمال بسیار زیاد این جمله را بارها و بارها در باشگاه بدنسازی یا بدن سازی شنیده اید که وزنه های سبک و تعداد زیاد چربی سوزی را افزایش می دهد. چقدر این جمله را باور دارید؟

شما هم به دنبال وزنه های سبک با تکرار های زیاد هستید؟

این باور نادرست در آقایان نیز شایع است، امّا در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد، زیرا آن‌ها تمایل به بلندکردن وزنه‌های سبک دارند. معمولاً کسانی که با هدف چربی‌سوزی و کاهش وزن وارد باشگاه بدنسازی یا بدن سازی زنان می‌شوند، با برنامه‌هایی با تکرارهای بیشتر از پانزده بار مواجه می‌شوند.

انتخاب وزنه های سبک می تواند به ۲ دلیل انجام شود: ۱) ترس از داشتن هیکلی شبیه به مردان با بلند کردن وزنه های سنگین در بدنسازی یا بدن سازی و ۲) چربی سوزی بیشتر

در مورد اولین دلیل در مطالب قبلی به طور کامل برایتان توضیح دادم و اما در مورد دلیل دوم باید شما را از این موضوع آگاه کنم که وزنه‌های سبک نسبت به وزنه‌های سنگین منجر به فعّالیت عضلانی کمتر می‌شود و در نتیجه کالری کمتری سوزانده می‌شود و شما را از هدفی که به خاطر آن به باشگاه آمده اید دور می کند.

اشتباه رایج اینجاست که این وزنه های سبک با هدف لاغری و چربی سوزی بیشتر در میان زنان و متاسفانه بسیاری از مربیان مشهور است.

اما هدف من از این مطب این است که شما را از این موضوع آگاه کنم که حتی اگر با هدف لاغری و چربی سوزی وارد باشگاه شده اید می توانید از فواید وزنه های سنگین استفاده کنید و در نتیجه بدن با درصدعضلات بیشتری داشته باشید که در نهایت شما در طول روز کالری بیشتری می سوزانید و این یعنی تناسب اندام در دراز مدت.

شما باید در ابتدا ورزش از وزنه های سبک شروع کنید اما به تدریج به مقدار وزنه هایتان اضافه نمایید.

نوشتن برنامه تمرینی بدنسازی یا بدن سازی یک فرآیند پیچیده است که از متغیرهای زیادی تشکیل شده است. اینکه با چه وزنه ای شروع کنید و به تدریج چه مقدار بر وزنه اضافه کنید باید توسط یک مربی متخصص بدنسازی یا بدن سازی زنان تخمین زده شود. با حدس و گمان نمی شود کاری کرد

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *