بهترین مارک کراتین

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

بهترین مارک کراتین  :

کراتین یک اسید آلی نیتروژنی است که به طور طبیعی در کبد تولید می شود. بدن با استفاده از کراتین برای کمک به تامین انرژی به سلول های سراسر بدن است. کراتین در درجه اول به عنوان راهی برای استفاده تامین انرژی سریع به مغز و عضلات که یک تقاضای انرژی بالا است.

به عبارت دیگر، کراتین کمک می کند تا بدن به انرژی را به سلول هایی که به آن نیاز است. در مورد یک جلسه وزنه برداری، سلول هایی که نیاز به انرژی بیشتر سلول های بافت های عضلانی که زور زدن در هرزه آخرین دریافت می باشد.

کراتین است تا از اسیدهای آمینه 3 ساخته شده است؛ ال-آرژینین، گلایسین، و L- متیونین. بدن به طور طبیعی سنتز این اسیدهای آمینه، در درجه اول در کبد، به کراتین. کراتین است و سپس به آدنوزین تری فسفات (ATP) است که به استفاده تبدیل تامین انرژی برای انقباض عضلات.

بدن سنتز کراتین در یک فرایند طبیعی، به طوری که مواد شیمیایی موجود در هر انسان است. آن را نیز در غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت و ماهی یافت می شود. به منظور بهبود عملکرد ورزشی و افزایش قدرت، بسیاری از مردم را مکمل کراتین به منظور افزایش سطح طبیعی بدن خود را از این ماده مفید است.

بهترین مارک کراتین

]بهترین میزان مصرف کراتین چه مقدار می‌باشد؟
دوز‌های مؤثر در ادامه این مقاله برای شما بیان خواهد شد.در اینجا می‌خواهیم دوز‌های مصرفی استانداردی که توسط دانشمندان تعیین شده است را برای شما شرح دهیم :
مرحله بارگیری – ۲۰ گرم به مدت ۵-۷ روز
مرحله نگهداری – ۵ گرم روزانه در طول دوره مصرف
یک روش دیگر برای محاسبه دقیق تر میزان مصرف به اینگونه می‌باشد :
مرحله بارگیری – ۰.۳ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن به مدت ۵-۷ روز
مرحله نگهداری – ۰.۰۳ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن در طول دوره
بنابراین یک فرد با وزن ۹۰ کیلوگرم در دوره بارگیری خود روزانه ۲۷ گرم کراتین نیاز خواهد داشت و در دوره نگهداری نیز روزانه ۲.۷ گرم باید مصرف کند.این میزان را میتوانید بر اساس وزن خود محاسبه کنید.مشخص شده است که مصرف کراتین میتواند ذخایر درون ماهیچه ای‌ کراتین را افزایش دهد.بنابراین تعیین میزان مصرف کراتین تنها از طریق وزن بدن نمی‌تواند مقیاس خوبی‌ باشد.مثلا یک فرد ۹۰ کیلویی‌‌ با درصد چربی‌ بدن ۲۰% مقدار کمتری عضله‌ نسبت به فردی با وزن ۹۰ کیلو و درصد چربی‌ ۸% دارد.
با توجه به مثال بالا یک فرد ۹۰ کیلویی با درصد چربی‌ ۲۰% تنها دارای ۷۲.۷ کیلوگرم حجم عضلانی خالص می‌باشد.بنابراین میزان مصرف کراتین این فرد در دوره بارگیری ۲۱.۸ گرم و در دوره نگهداری ۲.۲ گرم خواهد بود.اینها رایج‌ترین روش‌های محاسبه مصرف کراتین می‌باشد.در ادامه مقاله به بهترین و دقیق‌ترین روش محصه مصرف کراتین نیز خواهیم پرداخت.
نحوه عملکرد کراتین چگونه می‌باشد؟
شناخته شده‌ ترین روشی‌ که برای تاثیر گذاری کراتین معمولا بیان میشود اثر آن در افزایش ذخایر کراتین درون ماهیچه‌ها می‌باشد.می‌دانیم که از کراتین فسفات برای تولید آدنوزین تری فسفات استفاده میشود و این را نیز باید بدانید که ذخایر کراتین فسفات درون بدن به طور طبیعی بسیار کمتر از میزانی‌ است که بدن توانایی ذخیره آن را دارد.مصرف کراتین باعث میشود تا ذخایر کراتین فسفات بدن به حداکثر ظرفیت خود برسند که نتیجه این امر نیز تولید بیشتر آدنوزین تری فسفات می‌باشد.جالب‌ترین تاثیر مصرف کراتین افزایش قابلیت ذخیره کردن گلیکوژن درون ماهیچه‌ها می‌باشد.
گلیکوژن یک نوع از کربوهیدرات ذخیره شده درون ماهیچه‌ها می‌باشد که وظیفه تامین انرژی حین انجام فعالیت‌های غیر هوازی را دارد.فرایند تولید آدنوزین تری فسفات از طریق کراتین فسفات در همان ثانیه‌های آغازین تمرین شروع میشود.در مرحله بعد از گلیکوژن‌ها برای تامین انرژی بدن استفاده خواهد شد.
در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است که جایگزینی ذخایر گلیکوژن میتواند به بهبود ریکاوری و افزایش حجم عضلات کمک کند.بدن سازان در یک دوره به نام بارگیری کربوهیدرات ماهیچه‌های خود را کاملا از گلیکوژن اشباع میکنند.گلیکوژن برای ورود به سلول نیازمند آب می‌باشد بنابراین داشتن ذخایر بالای گلیکوژن به معنی‌ داشتن عضلاتی بزرگتر و با تراکم بیشتر و چربی‌ کم می‌باشد.
اگر در نظر بگیریم که کراتین در دوره بارگیری میتواند باعث افزایش ذخایر گلیکوژن در دسترس شود پس به این معنی‌ می‌باشد که اگر مصرف کراتین در یک دوره زمانی‌ مناسب همراه با مصرف دوره بارگیری کربوهیدرات باشد این امر نه تنها باعث اشباع کامل عضلات از کراتین میشود بلکه باعث ایجاد محیطی‌ در بدن خواهد شد که به شدت مستعد رشد عضلات می‌باشد.
چه سیستم تمرینی حین مصرف کراتین بیشترین تاثیر را خواهد داشت؟
کراتین میتواند تاثیرات بسیار ویژه ای‌ همراه با انجام تمرینات بسیار ویژه ای‌ داشته باشد.مصرف کراتین بدون در نظر گرفتن نوع تمرینات یک اشتباه بزرگ می‌باشد.انجام تمرینات با شدت پایین نمی‌تواند تاثیرات کراتین را برای شما نمایان کند.تحقیقات نشان داده است که کراتین میتواند سرعت بازگشت خستگی‌ عضلات را کاهش دهد و عضلات میتوانند با شدت و مدت بیشتری به طور پیوسته ‌ست را ادامه دهند.پس تمرینات با شدت پایین یا تمریناتی که تنها به مدت کمی‌ از شدت بالایی برخوردار است نمی‌تواند تاثیر مثبت کراتین را برای شما نمایان کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *