مشکلات تمرین بیش از حد در بدنسازی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

مشکلات تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) بیش از حد در بدنسازی یا بدن سازی

بتدی ها تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) با وزنه اکثرا به شوق قطور کردن بازوها و ساختن سینه هایی ستبر مثل ستاره های بدنسازی یا بدن سازی صبح و شب خود را در باشگاه بدنسازی بدن سازی فیتنس سپری می کنند، تا زودتر و بیشتر نسبت به بقیه رشد کنند.

مشکلات تمرین ( ورزش - باشگاه - بدنسازی - بدن سازی - فیتنس ) بیش از حد در بدنسازی یا بدن سازی
مشکلات تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) بیش از حد در بدنسازی یا بدن سازی

با ادامه این روند پس از مدتی دچار عارضه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زدگی می شوند و به توقف رشد(استپ زدن بدن) می رسند. این عارضه که اصلی ترین دلیل برای توقف و عدم رشد عضلات بین بدنسازان سطح مبتدی و متوسط است ، چندین نوع دارد که بطور عمده آن را می توان به ۲ نوع برگشت پذیر و غیر قابل برگشت تقسیم کردو مدل برگشت پذیر زمانی است که شما مدتی بیش از حد تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) کرده اید و مقدار استراحت و غذایتان کافی نبوده و بدن هم در وضیعت ایست قرار گرفته استد در این حالت با چند هفته دوری از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) و داشتن رژیم غذایی خوب می توان دوباره بدن را به رشد بازگرداند.

اما در مدل غیر قابل بازگشت دیگر خستگی و اصطلاحا سوختگی تا هسته سلول هم نفوذ کرده و خیلی بعید است که با آن حالت مجدد بتوان به رشد بازگشت.کسی که دچار این نوع تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زدگی شود با ید با بدنسازی یا بدن سازی خداحافظی کند و دنبال رشته دیگری برود چرا که دیگر سلول ها و بافت خاصیت خود را به علت کار و خستگی زیاد از دست داده اند.

مدل تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زدگی برگشت ناپذیر معمولا با تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زیاد،استراحت و خواب کم و رژیم غذایی نامناسب در یک دوره زمانی طولانی بروز می کند.
توصیه مهم: روشن و اضح است که تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) بیش از ۳ الی ۴ جلسه در هفته خیلی راحت می تواند منجر به روز تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زدگی شود.بنابراین به مبتدی های بدنسازی یا بدن سازی توصیه می شود از تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) ۶ جلسه در هفته خوداری کنید. در کنار تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) خواب و تغذیه و رژیم خود تهمیت تا بدون دچار شدن به تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) زدگی از ورش حود لذت ببرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *