کاهش وزن سریع

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

کاهش وزن سریع

بارها و بارها شنیده اید که رژیمهای سخت امروزی که وزن شما را به سرعت کاهش می دهند برای کاهش وزن دائمی مناسب نیستند. اما در مواقعی که نیاز دارید فورا وزنتان را کم کنید ، تکلیف چیست و چه کاری باید انجام بدهید ؟ مسلما در چنین مواقعی صرف نظر کردن از رژیمهای سخت تضمینی مثل رژیم لیموناد ، رژیم سوپ کلم . رژیم ۲۱ پوند در ۲۱ روز کار ، خیلی سخت است .

اما اگر بتوانیم در یک مدت کوتاه ۲۰ پوند از وزنمان را کم کنیم ، چه ایرادی دارد ؟

مایکل دانسینگر ، پزشک برنامه پرطرفدار شبکه ام بی سی با نام “بیگست لوزر”، می گوید ، واقعیت این است که کاهش وزن سریع تا زمانی که با یک روش درست انجام شود ، هیچ ایرادی ندارد.
اومی گوید ” اگر یک فرد به مدت یک هفته از یک برنامه غذایی و ورزشی هدفمند و خیلی منظم پیروی کند ، حدود هفت ساعت ورزش شدید انجام دهد و مانند آنچه که ما انجام می دهیم زیر نظر یک پزشک متخصص باشد، می تواند حدود ۲۰ پوند وزن کم کند.

راه های کاهش وزن سریع :

ترک عادات
من سیگار را ترک کردم، و به یک باشگاه پیوستم و شروع به کار کردن با یک مربی شخصی کردم. من ورزش می کردم و احساس سلامتی می کردم. من در حال حاضر 37 کیلو در طول سه ماه کم کردم!

تغییر در برنامه غذایی
من در خوردن یکسری غذاها افراط می کردم و تصمیم گرفتم برنامه غذایی ام را تغییر دهم.هنگامی که من غذاهای پر کالری مانند بستنی، تنقلات، را با انواع اسنک های کم چرب و دانه آفتابگردان بوداده و غلات سبوس دار جایگزین کردم ، به این ترتیب نتایج بهتری را در وزن خود ایجاد کردم و اکنون انتخاب های بهتری را به طور خودکار انجام می دهم . در حال حاضر دو بچه دارم ولی از قبل هم لاغرتر هستم .

کاهش وزن سریع

11

پیاده روی به مدت یک ساعت بعد از کار
” پس از کار، من و همکارانم هر زمان که به خانه برمی گشتیم به سراغ شام می رفتیم و بعد از آن تصمیم گرفتیم برنامه خود را عوض کنیم و تا یک ساعت بعد از آنکه به خانه می رسیدیم شروع به راه رفتن و دویدن در اطراف خانه کردیم. یک سال بعد، من درحدود 40 کیلو وزن کردم.

کاهش وزن سریع

بدست آوردن انرژی به همراه موسیقی
من مدتی به ورزشگاه می رفتم و در آنجا یاد گرفتم که تمرینات ورزشی به همراه موسیقی اثر بیشتری در کاهش وزن خواهد داشت . به این ترتیب زمانی که ورزش کردن را شروع کردم چون به موزیک گوش می دادم بدون آنکه متوجه باشم تمریناتم طولانی تر می شد. یک ماه بعد، من 13 کیلو وزن کم کردم.

سبزیجات
با اضافه کردن سبزیجات به غذاهایم کم کم به این غذاها عادت کردم ، مثلا هنگام درست کردن پیتزا از فلفل سبز به جای سوسیس پپرونی استفاده کردم. من دیگر از خوردن چیزهایی مثل چیپس و یا دسر های غنی اجتناب کردم و آنچنان به سرعت وزنم کاهش یافت که باور کردنی نبود. من در نهایت توانستم 4 سایز کم کنم .

کاهش وزن سریع

فعالیت در خانه
من سعی می کنم در هر زمان که ممکن است ورزش های سبک و مناسبی را انجام دهم . در خانه به هنگام انجام دادن هر کاری و حتی به هنگام تلویزیون دیدن هم ساکت ننشینم. مثلا انجام پرش در خانه و یا روبروی تلویزیون بایستم و ادای تبلیغات تلویزیونی را در بیاورم و یا در حال شستن ظرف ها برقصم. به این ترتیب توانستم کالری بیشتری را بسوزانم. در حال حاضر لباس های من از قبل برایم مناسب ترو اندازه تر هستند.

نخوردن غذا در شب
هر بار که من تصمیم می گرفتم وزن خود را کم کنم اولین کاری که می کردم این بود که از ساعت 18:30 شب به بعد ار خوردن هرچیزی خودم را منع می کردم . این کار را در 5 روز اول هفته انجام می دادم و در دو روز دیگر که بیشتر بیرون و به گشت و گذار بودم این اجبار را برای خودم برمی داشتم و هرچیزی از جمله تنقلات مورد علاقه ام را می خوردم. به این ترتیب توانستم تنها در مدت دو ماه وزن زیادی را کم کنم.

پیاده روی
من و سگم هر روز مسافت طولانی ای را پیاده روی می کردیم ، این کار را همه روزه انجام می دادم .حتی در روزهایی که آب و هوا بسیار وحشتناک و بد است هم اگر شده به مدت 10 دقیقه این کار را انجام می دادم. استفاده از کفش های ورزشی مورد علاقه ام هم در بیشتر شدن انگیزه من تاثیر زیادی می گذاشت. به این ترتیب توانستم در طول یک سال 50 کیلو از وزن خود را کم کنم.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *