آب کردن چربی شکم و پهلو

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

آب کردن چربی شکم و پهلو

اولا صبور باشید و این گونه نباشد که فکر کنید باید یک شبه راه صد ساله را پیمود پس از رژیم های غیر اصولی و نخوردن های سخت خود داری کنید چراکه به سلامتی شما آسیب مرساند پس باید یک رژیم غذایی منطقی و اصولی را رعایت کنید.از طرفی حتما باید ورزش نمایید.منظورم این نیست که صبح تا شب مثل یک ورزشکار حرفه ای ورزش نمایید بلکه هدف این است که از ورزش های هوازی جهت افزایش متابولیسم بدن خود کمک بگیرید که بهترین این ورزش ها دویدن آرام یا پیاده روی تند،تردمیل و دوچرخه ثابت هستند. بیاد داشته باشید که رکن اصلی در برنامه چرب سوزی شکم و پهلویتان ورزش است پس اگر میخواهید نتیجه بگیرید در انجام ورزش ها کاملا جدی باشید.
در برخی از شرایط شاید نیاز به مصرف مکمل های غذایی چربی سوز هم باشد که اکیدا توصیه میکنم از مصرف خودسرانه آنها خودداری نمایید. تجویز آنها باید توسط افراد آگاه و ترجیحا پزشکان باشد.

آب کردن چربی شکم و پهلو
آب کردن چربی شکم و پهلو

رژیم غذایی :

همانطور که در بالا گفتم از رژیم های غیر اصولی پرهیز کنید.نخوردن روش خوبی برای چربی از دست دادن نیست و با عث عوارض جانبی زیادی برایتان میگردد. پس نباید نخورید، بلکه بخورید اما درست بخورید.منظور از درست خوردن یعنی استفاده بیشتر از مواد غذایی با کالری کم و استفاده کمتر از مواد غذایی با کالری زیاد.ای نوع رژیم به زبان کاربردی تر یعنی رعایت 4 اصل زیر :
اول : سرخ کردنی و روغن را فعلا فراموش کنید.
دوم : از هر نوع ماده قندی مصنوعی مثل آب نبات، قند و شکلات پرهیز کنید.
سوم : مصرف مواد نشاسته ای مثل نان، برنج،سیب زمینی و… رادر حد توان به حد اقل رسانده و مصرف آب را به حداکثر برسانید.
چهارم : هنگام گرسنگی سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنید.

ورزش :

2 دسته ورزش باید انجام دهید :
1) ورزش های چرب سوز
2) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم

1) ورزش های چرب سوز

روزی 1 بار هر بار 20 تا 40 دقیقه را برای این ورزش ها اختصاص دهید.
در این دسته از ورزش ها می توانید از ترد میل یا دوچرخه ثابت یا دستگاه اسکی فضایی استفاده کنید. اگر این وسایل را در دسترس ندارید از دویدن آرام یا پیاده روی تند استفاده کنید.در هنگام این ورزش ها شدت باید طوری باشد که اولا برایتان قابل انجام باشد و ثانیا ضربا قلبتان را به حد کافی بالا ببرد.
زمان ورزش بر اساس میزان چربی شما و توان بدنی تان فرق می کند اما سعی کنید به هیچ عنوان زیر 20 دقیقه نباشد.

2) ورزش های شکل دهنده و زیبا کننده شکم

هدف این قسمت از برنامه این است که عضلات شکم شما فرم زیبایی بگیرند و قوام یا تونیسیته آنها افزایش یابد. بنابراین وقتی چربی های شکم شما (توسط رژیم غذایی وبرنامه ورزشی هوازی)آب شدند،عضلات زیر آنها فرم یافته و زیبا می شوند و این همان چیزی است که بنام عضلات 6 تکه ای شکم یا Six Packs نامیده می گردد.انجام این حرکات تون و قوام عضلات شکم را زیاد میکند پس با انجام آنها کم کم متوجه این موضوع خواهید شد.اینگونه حرکات مخصوصا در ماه های بعد ازاتمام بارداری به خانم ها در راستای از بین بردن افتادگی عضلات شکم بسیار کمک مینماید. پس برای قوام گرفتن و زیبا کردن عضلات شکم هفته ای 3 نوبت و در هر نوبت تمرینات زیر را انجام دهید :

1) چرخش پایین تنه با توپ

به پشت دراز بکشید و دست ها را از طرفین باز نمایید.یک توپ کوچک را بین 2 زانوی پا ها نگه دارید.در مرحله اول سر و شانه ها را از زمین بلند کنید در مرحله 2 در حالیکه سر و شانه مستقیما بالاست نیمه پایین تنه را به چپ بچرخانید 2 ثانیه مکث نموده و سپس براست بچرخانید سپس مجددا 2 ثانیه به چپ و 2 ثانیه به راست و…برای هر طرف 5 بار انجام دهید.

2) کرانچ با توپ

از پشت روی یک توپ بزرگ بخوابید و با دست وزنه ای سبک را روی سینه بگیرید اکنون از کمر به پایین روید و مجددا به وضع اول باز گردید.این حرکت را 3 بار و هر بار 15 تکرار انجام دهید.

3) پا دوچرخه در هوا

ابتدا به پشت دراز بکشید پا ها را از باسن بلند کنید و زانو خم باشد. سپس کمر و گردن را بلند کنید و در حالیکه کمر و گردن از زمین بلند هستند در هوا پا دو چرخه بزنید.این حرکت را 3 بار هر بار بالای 30 ثانیه انجام دهید

4) لمس پاشنه از پهلو

به پشت بخوابید کف پاها روی زمین باشد و زانو خم باشو حای از طرفین تا جایی خم شوید که با دستتان پاشنه ها را لمس کنید.این حرکت را 3 بار و هر بار 10 تکرار برای هر طرف انجام دهید.

با رعایت دقیق یک برنامه غذایی و ورزش هایی که در بالا ذکر شد براحتی و ظرف مدت کوتاهی مشکل چربی های شکم و پهلوی شما حل خواهد شد و کم کم شکمی زیبا با قوام عضلانی سفت پیدا خواهید کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *