آشنایی با تائورین TAURINE

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

آشنایی با تائورین TAURINE

تائورین از لحاظ مقدار ، دومین آمینو اسید فراوان موجود در بدن به شمار می رود ( در مقام اول گلوتامین وجود دارد ) و از آن معمولاً بعنوان آمینو اسید ضروری شرطی یاد می شود به این دلیل که تحت شرایط خاصی – ازجمله انجام تمرینات سنگین – بدن نمی تواند به تنهایی مقدار کافی از تائورین را از متیونین و سیستنین موجود یا دیگر آمینو اسید های قابل دسرسی تولید کند . بنابراین دریافت تائورین از طریق رژیم غذایی یا به صورت مکمل به یک ضرورت بدل می شود.

images (1)

آشنایی با تائورین TAURINE
تائورین تقریباً بطور مستقیم کمک می کند به ریکاوری از تمرین ، تائورین دارای این توانایی است که سطح آب بدن را در سطح سلولی افزایش دهد ، و از این طریق کمک کند به ریکاوری بهتر . واضح است که تمرینات شدید باعث از دست رفتن آب بدن می شود و هر چیزی که بتواند بازگشت سریعتر سطح آب بدن ، در طول تمرین و پس از آن را تقویت کند ، مفید به شمار می آید.

آشنایی با تائورین TAURINE
اثر تائورین به پر آب کردن سلولها ، باعث تقویت حجم سلولها هم می شود ، که در نتیجه هدایت مواد مغذی به آنها را افزایش می دهد . نفل و انتقال مواد مغذی از جمله آمینو اسیدها ، تولید پروتئین را تقویت می کند و در پی آن ریکاوری سریعتری را در پی تمرین سنگین در سطح سلولی در پی خواهد داشت
تائورین اغلب در مکمل های غذایی در کنار کراتین استفاده می شود برای کمک به ارتقای افزایش حجم سلولها . از نظر تئوری آ با انتقال مواد مغذی بیشتر به سلولها ، حجم خالص عضلانی می تواند ارتقا یابد و افزایش وزن آسانتر بدست می آید . علاوه بر این تائورین از اجزاء ثابت و اصلی بسیاری از نوشابه های انرژی زا بشمار می آید . از آنجایی که مشخص شده تائورین دارای آثار درمانی بربیماری صرع و برخی دیگر از بیماری های مرتبط با مغز است ، زمانی که در دز های بالاتر مصرف می شود می تواند دارای آثار آرامش بخش هم باشد.

آشنایی با تائورین TAURINE
خنثی سازی رادیکال های آزاد در طول تمرین شدید یکی دیگر از راه هایی است که تائورین می تواند کمک کند به تقویت سرعت ریکاوری . برخی شواهد حاکی از این است که تائورین به کنترل سطوح گلوکز ( و در نتیجه سطوح انسولین هم کمک میکند .
با این اوصاف اگر قصد بهره گیری از تائورین را دارید با مصرف یک یا دو گرم پس از تمرین به همراه کراتین و کربوهیدراتها ( از نوع ساده و تند هضم ) شروع کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *