آووکادو و خاصیت های فوق العاده

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

میوه آووکادو طی ۱۵ سال گذشته به یک میوه محبوب، به ویژه در آمریکا، تبدیل شده است. در حال حاضر در بیشتر رستوران های زنجیره ای، این میوه به صورت سالاد یا دسر و با ادویه های گوناگون سرو می شود. آووکادو یک منبع غنی از پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبرهای محلول و نامحلول است. 

?علایم آرتروز را برطرف می کند
آووکادو یک میوه ضد التهابی و حاوی فیتوسترولها، آنتی اکسیدان ها، کاروتینوئید و اسیدهای چرب امگا ۳ است. آووکادو حاوی ترکیباتی به نام ASU است که سنتز کلاژن را افزایش می دهد و سبب کاهش درد آرتروز و استئو آرتریت می شود.

 

?به جذب سایر مواد مغذی کمک می کند
آووکادو دارای چربی غنی است که به جذب مواد غذایی دیگر از جمله ویتامین های محلول در چربی مانند A ، K، D و E کمک می کند.

 

?خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در آووکادو، احتمال ابتلا به سرطان های دهان، پوست و پروستات را کاهش می دهد. به علاوه ترکیبات موجود در آووکادو، عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

?سبب کاهش کلسترول می شود
آووکادو حاوی ترکیباتی به نام beta-sitosterol است که سبب کاهش چربی های بد LDL و افزایش چربی خوب HDL می شود.

 

?سلامت چشم را افزایش می دهد
مقدار بسیار کم این میوه ۸۱ میکروگرم زیزانتین و لوتئین است که هر دو ترکیب در چشم به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و در حفظ سلامت چشم موثرند. مصرف آووکادو از بروز آب مروارید و انحطاط ماکولا جلوگیری می کند.

?آووکادو برای سلامت چشم‌ها
منبع فوق‌العاده‌ی لوتئین است. این کاروتنوئید مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های مربوط به چشم پیشگیری به عمل می‌آورد. این میوه‌ی سبز خوش‌رنگ همچنین حاوی کاروتنوئیدهای دیگری مثل زئاگزانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن و همچنین ویتامین E می‌باشد.

?سلامت قلب
آووکادو با کاهش کلسترول و سندرم متابولیک از بروز بیماری های قلبی، عروقی، سکته مغزی ، بیماری عروق کرونر و دیابت جلوگیری می کند.

?سبب کاهش وزن می شود
فیبر موجود در آووکادو سبب احساس سیری طولانی مدت می شود و اسیدهای چرب موجود در آن، مرکز سیری در مغز را فعال می کنند.

اگر قصد دارید چند کیلویی کم کنید آووکادو در خدمت شماست. نصف این میوه حاوی ۳٫۴ گرم فیبرهای حلال و غیر حلال است. بدن به این فیبرها نیاز دارد تا عملکرد سیستم گوارش بدن را در شرایط مطلوبی نگه دارد. علاوه بر این، فیبرهای حلال اجازه نمی‌دهند که گلوسیدها با سرعت بالا جذب بدن شوند. برای همین باعث می‌شوند که شما مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید و به سراغ غذا خوردن نروید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *