انواع چربی سوز نقد و بررسی

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

انواع چربی سوز

CLA

CLA بطور محسوسی به چربی سوزی کمک می کند در حالیکه همزمان رشد عضلانی و قدرت و تقویت می کند. تحقیقات نشان داده که حتی می تواند در کاهش چربی نواحی شکم اثر بیشتری داشته باشد.

انواع چربی سوز

17

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن ماهی می تواند باعث ارتقا چربی سوزی شود که اثر تمرین را هم در این زمینه تقویت می کند. و مکملهای روغن ماهی بهترین منابع امگا ۳ به شمار می آیند که برای مفاصل شما هم بسیار مفید هستند . روزانه ۱ تا ۲ گرم روغن ماهی به همراه صبحانه ناهار و شام مصرف کنید.

آستاگزانتین

محققان ژاپنی پس از مطالعه ای روی موش های آزمایشگاهی گزارش کردند که وقتی برای چهار هفته به آنها مکمل آستاگزانتین داده شد و تحت تمرین قرار گرفتند، سرعت چربی سوزی در آنها افزایش یافت و کاشه محسوس ذخایر چربی و افزایش استقامت در مقایسه با موش های که صرفا تحت تمرین قرار گرفته بودند دیده شد.

دانشمندان اعلام کردند آستاگزانتین از سیستمی که وظیفه انتقال چربی به داخل میتوکندری سلولهای عضلات را بر عهده دارد حفاظت می کند که چربی های در آنجا به عنوان سوخت سوزانده می شوند. ۴ میلی گرم آستاگزانتین دو بار در روز به همراه غذا مصرف کنید و یکی از این دزها را با وعده پیش از تمرین میل کنید.

انواع چربی سوز

کارنتین

این ماده شبه آمینو اسید برای انتقال چربی ها به میتوکندری سلول های ضروری است. تا در آنجا به عنوان سوخت مصرف شوند. تحقیقات تایید کرده اند که وقتی در رژیم هستید مصرف کارتنین می تواند تلاشش شما را برای چربی سوزی به حداکثر برساند .

۱ تا ۲ گرم کارتنین به فرم ال – کارنیتین، ال کارنیتین ال تاترات یا گلایسین پروپینول ال کارنیتین مصرف کنید.

انواع چربی سوز

مکمل های ترکیبی

مطالعه در سال ۲۰۰۹ گزارش کرد بدنسازانی که از مکمل های چربی سوز شامل کافئین ، سینفرین ، یوهمبین و بتا فنیل آمین و دیگر موادی که در اغلب چربی سوزهای رایج یافت می شود استفاده می کنند، ۳۰ درصد کالری بیشتری می سوزانند و ۴۰ درصد افزایش چربی سوزی برای ۹۰ دقیقه پس از مصرف را تجربه می کنند ، این نتیجه پس از اندازه گیری کالری مصرفی آنها در مقایسه با افرادی که ماده بی اثر دریافت کرده بودند اعلام شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *