با 8 خوراکی به سادگی چاق بشید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

غذا خوردن برای افزایش وزن امروز به طور عمده تمرکز بر از دست دادن وزنه اما اگه شما بیش از حد لاغر هستین نیاز به خوردن غذاهایی برای افزایش وزن دارین برنج، پنیر، آجیل، سیب زمینی و غیره همه انتخاب های بزرگ هستن. بسیاری از مردم برای از دست دادن وزن تلاش میکنن و باور اینکه مردمی برای افزایش وزن تلاش کنند سخته.

چاقی و یا فقط اضافه وزن روی دو سوم از جمعیت ایالات متحده تاثیر میذاره. اما افرادی هستن که دارای کمبود وزن بوده و در حال تلاش برای چند پوند وزن هستن لاغر بودن بیش از حد میتونه به بدی چربی بیش از حد باشه اگه شما به دنبال مواد غذایی برای به دست آوردن وزن هستین این مقاله رو بخونید.

  1. برنج

اگه شما به دنبال یک راه سریع برای به دست آوردن وزن هستین و وضع مالی خوبی ندارین برنج برای هر دو مورد مناسبه صد گرم برنج در حدود 130 کالری به رژیم غذایی روزانه شما اضافه میکنه اون بسیار ارزان و سریع آماده میشه اگه شما برخی از حبوبات رو به اون اضافه کنین شما یک ترکیب خوب از کربوهیدرات و پروتئین دارین برنج سفید فاقد گلوتنه و غنی از ویتامین نیاسین و تیامینه.

  1. گرانولا

اگه شما به دنبال چیزی هستین که دارای الیاف باشه و به شما مقدار زیادی انرژی (در هر فنجان 450 کالری) بده شما میتونین گرانولا رو برای صبحانه انتخاب کنین گرانولا طعم زیاد، بافت ترد، شیرینی ظریف و یک راه آسان برای انتخاب ایده آل برای به دست آوردن وزنه شما میتونین شیر رو به اون اضافه کنین و برای صبحانه انتخاب کنین و یا یک میله granola برای یک میان وعده مصرف کنین.

  1. شیر کامل و شیر سویا

نوشیدن یک لیوان شیر یک راه عالی برای شروع افزایش کالری شماه یک فنجان شیر دارای 150 کالری با 8 گرم پروتئینه و اون انرژی اضافی برای شما فراهم میکنه اگه دارای عدم تحمل به لاکتوزهستین نگران نباشید شیر سویا دارای کالری کمتری ) حدود 130 در هر فنجان ( اما پروتئین به همان اندازه داره .

شما میتونین یک لیوان شیر خوب رو با چیز دیگری و یا حتی به خودی خود به عنوان یک نوشیدنی سالم مصرف کنین به جای یک لیوان نوشابه که به سرعت قند رو بالا و به دنبال اون منجر به افت شدید قند خون خواهد شد مصرف کنین پروتئین سطح گلوکز شما رو میزان نگه می داره.

  1. تخم مرغ

در بسیاری تخم مرغ مواد غذایی مناسب در نظر گرفته شدهه میشه اون رو در راه های مختلفی پخته و آنها رو با طعم مختلف در هر زمان مصرف کنین پروتئین آنها به اندازه کافی به شما انرژی میده و آنها یک راه خوب برای شروع بالا بردن جذب کالری مصرفی هستن هر تخم مرغ حدود 75 کالری، 5 گرم چربی و 6 گرم پروتئین داره شما میتونین با اون یک املت برای صبحانه، سالاد تخم مرغ برای ناهار و یک QUICHE غنی برای شام تهیه کنین اگه شما دارای کلسترول بالا هستین باید تعداد تخم مرغ مصرفی رو در یک روز محدود کنین.

  1. پنیر

یک وعده 100 گرم پنیر دارای حدود 400 کالریه اگه این یک دلیل کافی برای اضافه کردن اون به لیست مواد غذایی مصرفی شما برای به دست آوردن وزن نیست اون دارای کلسیمه و بسیاری از مردان و زنان مسن تر بیشتر و بیشتر باید مصرف نمایند به علاوه انواع مختلف پنیر وجود داره و شما باید متناسب با جوانه های چشایی خود نوع پنیر رو انتخاب کنین شما همچنین میتونین اون رو بین نان و پیتزا مصرف کنین همچنین در انواع لازانیا خانگی استفاده کنین.

  1. آجیل

آجیل مواد غذایی خوب دیگریه که شما برای اضافه کردن وزن میتونین در رژیم غذایی خود مصرف کنین آجیل حاوی چربی، مواد مغذی و مقدار زیادی از فیبره شما ممکنه بادام و یا فندق با سطح بالایی از چربی رو انتخاب کنین همچنین شما میتونین آجیل رو روی بلغور جو دوسر بپاشید و یا آنها رو به سالاد خود اضافه کنین.

  1. گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از غذاهای خوشمزه برای افزایش وزنه شما با خوردن یک برش گوشت، ترکیبی از آهن و پروتئین رو بدست می آورید و با اضافه کردن اون به رژِم غذایی یک مقدار خوبی از کالری برای چند پوند وزن بدست میارید.

  1. سیب زمینی

اگه شما در حال تلاش برای به دست آوردن وزن هستین باید سیب زمینی رو به برنامه غذایی خود اضافه کنین علاوه کربوهیدرات، سیب زمینی یک مقدار خوبی از ویتامین C، پروتئین و فیبر داره  پوست اون رو نگه داشته تا همه مواد غذایی اون رو دریافت کنین علاوه بر سیب زمینی سفید، شما میتونین سیب زمینی قرمز، سیب زمینی شیرین رو نیز امتحان کنین.

نکاتی برای افزایش وزن

شناخت غذاها برای به دست آوردن وزن کافی نیست شما همچنین باید بدونید که چگونه برنامه رژیم غذایی به شما کمک میکنه تا نتیجه مطلوب برسید.

یک زمان منظم هر روز غذا بخورید. بسیاری از افرادی لاغر هر زمان از روز و شب، به اندازه کافی غذا نمی خورن.

هنگامی که شما برای اولین بار شروع به خوردن در یک برنامه منظم می کنین اگه شما احساس گرسنگی نکنین و غذا بخورید ممکنه احساس ناراحت کننده ای داشته باشید شما به زودی با خوردن در فواصل منظم احساس غذا خوردن بهتری پیدا می کنین.

با نوشیدن مقدار زیادی آب هیدراته باقی بمونید. آب یک جریان مداوم برای حرکت مواد مغذی در بدن فراهم میکنه.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *