برنامه کاهش وزن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

برنامه کاهش وزن

کی از اساسی ترین روش ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید که این به کمک یک رژیم غذایی ممکن است. اما واقعا چگونه می توان به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟
این کار بسیارآسان است: شما می توانید با کم کردن 500 کالری در روز توسط روش هایی که در زیر برایتان گفته ایم در نهایت هر هفته مقدار1 کیلو وزن خود را کاهش دهید. در حقیقت ، هر زن و شوهری روی هم می توانند 10 کیلو در 5 هفته کم کنند. با کمک گرفتن از این 25 ترفند و روشی که در زیر برایتان آورده ایم می توانید به این نتایج زیبا دست پیدا کنید.
در اینجا یک برنامه کاهش وزن را برایتان معرفی کرده ایم. برنامه ای که با کمک آن می توانید در روز 500 کالری بسوزانید و در نهایت هرهفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید.

برنامه کاهش وزن

فشار وارد کردن برروی پاهایتان
به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر 350 کالری هستند.حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می کنید مدام راه بروید، و یا اینکه به آهنگ گوش می دهید ثابت ننشینید و تحرک داشته باشید.

برنامه کاهش وزن

اجتناب کردن از خوردن انواع آجیل ها
محققان دانشگاه می گویند از خوردن زیاد انواع آجیل ها خودداری کنید به خصوص اگر آنها را در یک کاسه بزرگ بریزیم باعث می شود ، که بیشتر هم خورده شوند.
آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می باشند، اما آنها کالری بالایی دارند، مقدار انگشت شماری ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ، و 3 مشت آن چیزی حدود 525 کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری دارد.

هنگام تماشای تلویزیون آجیل نخورید
بر اساس تحقیقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجیل در هنگام تماشای تلویزیون باعث خواهد شد تا مقدار 288 کالری در بدن ذخیره شود. اما جالب است بدانید که خوردن آجیل در هنگام پیاده روی به سوزاندن کالری کمک خواهد کرد.

11

برنامه کاهش وزن

محدود کردن مقدار سالاد
یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب ، آجیل ، میوه خشک و … کالری داشته باشد.با ریختن مواد پر کالری مانند انواع ذرت ها و … بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شوید ، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده ، پیاز کبابی ، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن می توانید کالری بیشتری از دست بدهید.

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید
محققان می گویند که برای خوردن غذا باید از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن می توانید تا 500 کالری در روز از دست بدهید.

برنامه کاهش وزن

اجتناب از خوردن انواع دسرها
دسرهایی مانند قهوه می توانند منجر به دریافت 670 کالری شوند، و یا خوردن مواد غذایی چون خامه ، شیر پرچرب ، وانواع شربت ها باعث افزایش مقدار کالری خواهد شد.
_ هنگام وسوسه شدن برای خوردن انواع دسرها چه باید کرد ؟
سعی کنید به جای آنها از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط مقدار 30 کالری ذخیره کنید.

نخوردن چیبس
یک بسته بزرگ چیبس چیزی حدود 1260 کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیبس ذخیره شده است بسیار زیاد می باشد و به جرات می توان گفت خوردن چیبس به عنوان یک میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد. در مجموع می توان گفت با نخوردن آن می توان از جمع شدن حدودا 1120 کالری در بدن جلوگیری کرد.

برنامه کاهش وزن

چگونگی سرو غذا
در بسیاری از خانواده ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می ریزند و آن را روی میز می گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

مصرف نوشیدنی ها
شربت ها، آب میوه های شیرین ، و خامه اضافی روی دسرها، همه اینها می توانند باعث جمع شدن 500 کالری در بدن شوند.مصرف نوشیدنی های رژیمی، آب های مقوی و نیرو بخش، خوردن مرکبات و … کمک خواهد کرد تا از ذخیره شدن کالری جلوگیری شود.

 

خوردن پاستای کمتر
با توجه به تحقیقات دانشگاه نیویورک خوردن یک کاسه ماکارونی فقط 220 کالری دارد. اما به عنوان یک شام کامل و معمولی در رستورانها می تواند تا 480% کالری بیشتری را نسبت به یک کاسه در بدن ذحیره کند. حتی اگر شما عادت به خوردن 2 کاسه ماکارونی هم دارید باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته اید از ذخیره شدن چیزی در حدود 616 کالری در بدن جلوگیری کنید.

محدود کردن مهمانی های شام
برایان وانسینک ، دکترا و نویسنده رژیم غذایی می گوید: غذا خوردن با هفت یا چند مهمان می تواند شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتری کند و ممکن است تا 96٪ به افزایش کالری منجرشود.به این ترتیب بهتر است برای شام کمتر مهمانی دهید و یا به مهمانی بروید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *