بهترین دمنوش های لاغری

لاغری
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

لاغری و سلامتی یک نیاز طبیعی است. برای مثال همین چربی دور شکم که هم تناسب اندام را بهم می‌زند و هم سلامتی را به خطر می‌اندازند آنقدر سمج و سرسخت است که نه به راحتی آب می‌شود و نه به این سادگی‌ها دست از سرتان برمی‌دارد.

دمنوش‌های لاغری شاید همان چیزی باشد که دنبالش هستید. البته تردیدی نیست که این دمنوش‌ها به تنهایی نمی‌توانند معجزه کنند ولی نوشیدن دمنوش‌های لاغری به طور مرتب و برای مدت زمانی طولانی تأثیری چشمگیر و غیرقابل انکار در لاغری شما خواهند داشت.

گیاهان دارویی و دمنوش‌های لاغری بدن را پاکسازی می‌کنند. سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و با بیشتر کردن حجم ادرار و دفع باعث بهبود دستگاه گوارش می‌شوند. و در نتیجه لاغری اتفاق می افتد

قند خون و مقاومت سلول‌ها به انسولین را کم می‌کنند و از همه بهتر آرام‌بخش قوی محسوب می‌شوند.

در کاهش اضطراب و تنشی که این روزها جزء جدا نشدنی زندگی است بسیار مؤثر عمل می‌کنند.

دمنوش‌های لاغری چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

با دفع سریع که غذا را برای جذب شدن غیر قابل دسترس می‌کند

با سوزاندن چربی‌های موجود بدن

با غیرقابل نفوذ ساختن چربی‌های دریافتی

بهترین دمنوش‌های لاغری

1- دمنوش بابونه دمنوش بابونه باعث تقویت مغز و اعصاب می‌شود دمنوش بابونه از گیاهان خشک شده بابونه تهیه می‌شوند که منبع غنی آنتی اکسیدان‌های مختلف است. این دمنوش به آرامش و تقویت مغز و اعصاب کمک می‌کند و همین‌طور در درمان عفونت نیز مؤثر است.

 

یک قاشق چای‏‌خوری بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی شعله غیر مستقیم بگذارید. دمنوش بعد از 10 دقیقه، آماده است. آن را صاف کرده و بنوشید. با مداومت در نوشیدن دمنوش لاغری بابونه، به تأثیرات چشمگیر آن پی خواهید برد

2- دمنوش زنجبیل

زنجبیل گیاهی است که علاوه بر لاغری و سوزاندن چربی‌ها خواص بسیاری دارد. دمنوش لاغری زنجبیل اگر چه کمی تند است ولی لاغرکننده‌ای قوی محسوب می‌شود.

 

مقداری زنجبیل را در آب جوش بریزید و اجازه 15 دقیقه بماند. بعد دمنوش را صاف کنید و میل کنید. همراه این دمنوش لاغری می‌توان از دارچین هم استفاده کرد.

 

3- دمنوش زیره و زنجبیل و چای سبز و نعنا

ترکیب چای سبز با نعناع و زنجبیل و زیره فوق‌العاده است. در کشورهای خارجی به این دمنوش “چای عربی” می‌گویند که خاصیت لاغری دارد.

 

برای آماده کردن این دمنوش، مقداری چای سبز، نعنا ترجیحا تازه، مقدار کمی زنجبیل و کمی زیره سیاه را در آب جوش بریزید و اجازه بدهید بین 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و در صورت تمایل با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.

 

این دمنوش لاغری باید هر روز میل شود.

 

4- دمنوش سیر و لیموترش و عسل

آب ولرم را در ظرفی بریزید، حبه‌های سیر را له کنید تا آب به جوش بیاید. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته اجازه دهید خنک شود، عسل و آب لیمو را اضافه کنید. ملایم هم زده و کمی بعد صاف نمایید. هر روز 3 بار نصف لیوان از این دمنوش لاغری فوق‌العاده میل کنید.

 

با استفاده مداوم از این دمنوش، به تأثیر لاغرکننده آن پی خواهید برد.

 

5- دمنوش لاغری ترش

یکی از بهترین دمنوش‌ها برای لاغری، چای ترش است. این دمنوش علاوه بر اینکه باعث دفع چربی‌ها می‌شود، به تقویت عضلات نیز کمک بسیار می‌کند.

 

آب را بجوشانید. وقتی به جوش آمد مقداری گل‌های چای ترش را به آن اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کنید. اجازه دهید 10 دقیقه به همان حالت بماند. در نهایت چای را صاف کنید. دمنوش چای ترش خنک یا همراه با یخ نیز بسیار گوارا خواهد بود.

 

این دمنوش را باید 10 روز، روزی 2 بار میل کنید و سپس 5 روز وقفه ایجاد کنید تا نوبت بعدی.

 

6- دمنوش برگ بو و دارچین

دمنوش لاغری برگ بو و دارچین از دیگر دمنوش‌هایی است که به شما کمک می‌کند کاهش وزن پیدا کنید.

 

آب را بجوشانید و سپس یک چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. باید 20 دقیقه بجوشد و بعد 10 دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح ناشتا بنوشید. این کار را تا 10 روز ادامه دهید بعد 1 هفته فاصله بیندازید و دوباره دوره بعدی را شروع کنید.

 

7- دمنوش رازیانه

دمنوش لاغری رازیانه متابولیسم بدن را سرعت می‌بخشد. در نتیجه کالری‌ها سریع‌تر مصرف می‌شوند و انرژی حاصل از آن به چربی‌سوزی کمک می‌کند.

 

دمنوش رازیانه همچنین احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد. باید توجه داشته باشید که هرچند رازیانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند اما زیاد خوردن آن این روند را سریع‌تر نخواهد کرد. برای اینکه تأثیر این دمنوش را ببینید باید مدت زمانی حدود دو ماه یا بیشتر هر روز یک لیوان از این دمنوش میل کنید.

 

برای تهیه دمنوش لاغری رازیانه مانند دمنوش‌های قبل دانه‌های رازیانه را با آب بجوشانید و سپس صاف کنید.

 

8- دمنوش گزنه

دمنوش گزنه فقط به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها کمک نمی‌کند، این معجون بدخلقی و بی‌حوصله‌گی را هم رفع می‌کند.

 

برای تهیه این دمنوش دو قاشق غذا خوری برگ خشک شده گزنه را در یک قوری ریخته و دو لیوان آب با جوش به آن اضافه کنید. اجازه دهید که 20 دقیقه دم بکشد.

 

دمنوش لاغری گزنه را می‌توان دو تا سه فنجان در روز نوشید.

 

9- دمنوش زیره

زیره گیاهی گرم و ضد نفخ است که مصرف آن به افراد چاق توصیه می‌شود.

 

برای تهیه این دمنوش یک قاشق غذاخوری پودر زیره آسیاب شده را مانند چای 15 تا 20 دقیقه دم کنید. بهتر است این دمنوش نیم ساعت پیش از غذا میل شود تا تأثیر معجزه‌آسای لاغری را نشان دهد.

 

10- دمنوش مریم گلی با عسل و لیموترش

مریم گلی و عسل را به آب جوش اضافه کرده و 20 دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کرده و 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در نهایت دمنوش‌تان را صاف کنید. سپس آب لیموترش را به آن اضافه کرده و در طول روز میل کنید. می توانید این درمان را تا 5 روز ادامه دهید و سپس 5 روز استراحت کنید.

 

11- دمنوش چای سبز

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی است که باعث افزایش متابولیسم می‌شود و حدود 43 درصد، چربی‌سوزی بدن را افزایش می‌دهد. مصرف چای سبز پیش از ورزش، باعث چربی‌سوزی طبیعی بدن می‌شود.

 

یک قاشق مرباخوری چای سبز را همراه یک لیوان آب جوش در قوری بریزید و 7 تا 8 دقیقه در آن را ببندید. پس از گذشت این زمان، دمنوش را صاف کنید و بنوشید.

 

بهترین زمان نوشیدن این دمنوش لاغری، دو ساعت پس از هر وعده غذایی است.

 

12- دمنوش کرفس و چای سبز

کرفس خام میزان کالری بسیار پایینی دارد و دیر هضم بودن آن سبب شده به عنوان یکی از خوراکی‌های لاغری شناخته شود.

دمنوش ترکیب چای سبز و کرفس تأثیر چشمگیری در روند کاهش وزن دارد.

 

برای تهیه دمنوش لاغری کرفس و چای سبز، یک لیوان را با آب جوش بشویید تا گرم شود. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر برگ کرفس و دو قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید و آب از جوش افتاده(حدود 85درجه سانتی‌گراد) به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت نگه دارید و بعد از 5 دقیقه بنوشید.

برای طعم‌دار شدن دمنوش کرفس و چای سبز، می‌توانید از اندکی زعفران و زیره سبز استفاده نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *