بهترین روش کاهش وزن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

بهترین روش کاهش وزن

روزه: بهترین آغاز

مردم، قرن هاست که روزه می‌گیرند. اکثراً هم به دلایل مذهبی. اما این روزها، روزه‌ی کوتاه مدت به منظور کاهش وزن بسیار رایج شده است. شاید در نگاه اول، روزه، شیوه‌ی خوبی به نظر برسد اما طبق مطالعاتی که دانشمندان موسسه تحقیقاتی رووت آبردین اسکاتلند در سال 2002 انجام دادند، گروهی از بزرگسالان به مدت 36 ساعت، روزه گرفتند و یک تا دو درصد وزن خود را کاهش دادند. (که در این دوران فقط آب مصرف می‌کردند.) و طی 6 روز توانستند، تا 5% وزن خود را کم کنند. تنها مشکل آنها گرسنگی طولانی مدت بود. اما، چربی از دست نمی‌دادند، بلکه عضله‌شان آب می‌شد. روزه آب میوه بهتر از آب درمانی است، زیرا با این کار می‌توانیم کمی کالری دریافت کنیم. در اغلب روزه‌هایی که با آب میوه گرفته می‌شوند، علاوه بر آب، روزی 12 لیوان میوه یا آب سبزیجات نیز وجود دارد. اما چنین دستور غذایی فاقد استاندارد تغذیه است.

تنها کسانی می‌توانند روزه بگیرند که سالم بوده و باید تحت نظر پزشک باشند.

39

محصولات سوزاننده چربی :با افزایش متابولیک به سوی سوزاندن چربی اضافه خود بشتابید.

همه می‌دانیم که محصولات چربی سوز، دارای داروهای محرکی هستند که با افزایش سرعت متابولیک می‌خواهند میزان سوخت چربی را بالا ببرند. اما، با افزایش متابولیسم، احتمال خطر فشار آمدن به قلب هم زیاد می‌شود. یکی از نکات مهمی که در سال 2003 آموختیم این بود که افدرا، که یکی از معروفترین محصولات سوزاننده چربی بود، باعث ایجاد حملات قلبی تا حد مرگ می‌شد. اداره غذا و دارو مکرراً فروش این دارو را ممنوع کرد. امروزه، داروهای چربی سوز، حاوی محرکهای سبکتری هستند. یکی از آنها ستیراس اورانتیوم (پرتقال تلخ) است که نسبت به افدرا مطمئن‌تر است. اما طبق تحقیقاتی که در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز انجام شده، ما نیازمند مطالعه بیشتر‌ی برای تشخیص تأثیر گیاهی و اطمینان این نوع محصولات هستیم. کافئین، یکی دیگر از فرمولهای چربی سوز است که متابولیسم را بالا می‌برد. در مطالعه‌ای که در سال 2007 انجام شد،50 میلی گرم کافئین (به میزان یک دوم فنجان قهوه) تا شش درصد میزان سوخت کالری فرد را افزایش می‌داد. ظرف چهار ساعت، تا 17 درصد کالری اضافه بدن، می‌سوخت. اما، چنین نتایجی ممکن است کاذب باشد زیرا میزان مصرف فرد معمولاً کافی نیست. افرادی که به مصرف کافئین عادت دارند، کمتر تحریک می‌شوند. فاکوکسانتین، ترکیبی است که در جلبک‌های دریایی قهوه ای رنگ یافت می‌شود. گزارش شده که نوع تحریک آن نسبت به داروهای دیگر چربی سوز متفاوت است.

طبق تحقیقات دانشگاه هاکایدو ژاپن، بر روی حیوانات، چربی قسمت شکم جوندگان پس از خوردن فاکوکسانتین کاهش می‌یافت. اما هنوز نمیتوان تضمین کرد که صد درصد روی انسان جواب دهد.

بهترین روش کاهش وزن

مصرف غذاهای شیرین را متوقف کنید

با قطع مصرف شکر در رژیم غذائی، به راحتی می توانید مقدار زیادی از وزن خود را کاهش دهید. اگر می خواهید وزن خود را سریعا کاهش دهید، از مصرف هر گونه مواد غذائی شیرین خودداری کنید. به این معنا که هیچ شکری را با قهوه یا چای خود نخورید، از مصرف صبحانه های شیرین خودداری کنید و حتی نوشیدنی های شیرین را هم کنار بگذارید. مصرف کربوهیدرات ها را متوقف کنید، چرا که در بدن تبدیل به مواد قندی می شود و باعث چاقی و اضافه وزن می شود. حذف مواد غذائی حاوی کربوهیدرات می تواند باعث کاهش وزن شود.

تمام مواد مورد نیاز بدن را روزانه مصرف کنید

میتوانید از شیر و یا لبنیات کم چرب و یا بدون چربی استفاده کنید. از مصرف غذاهای منجمد خودداری کنید.

بهترین روش کاهش وزن

وزن متناسب با قد خود را کنترل کنید

بسیاری از مردم اطلاع دقیقی از میزان مواد مصرفی مورد نیاز بدن خود ندارند. دانستن میزان دقیق مواد غذایی مورد نیاز بدن می تواند کمک زیادی به کم کردن وزن شما کند. مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید کنترل کنید. رژیم غذائی مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با میزان کالری دریافتی بدن شما باشد و با کاهش مقدار کالری دریافتی بدن، وزن خود را نیز کاهش دهید.

بهترین روش کاهش وزن

ورزش کنید

بسیاری از ما معتقدیم که در زندگی پر مشغله امروزه، وقت کافی برای انجام تمرینات ورزشی نیست. تمام اینها فقط بهانه است. راه های زیادی برای انجام ورزش وجود دارد. برای مثال هنگامی که سر کار هستید، به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید و یا قدری دورتر پارک کنید تا بتوانید مسیر کوتاهی را پیاده روی کنید. به جای رفتن به سینما و نشستن روی صندلی می توانید به باشگاهی رفته و مشغول بازی هایی مانند بولینگ، تنیس و یا بازی هایی که به آنها علاقه دارید شوید. هرگونه ورزشی حتی کوچک می تواند برای شما مفید باشد. توجه داشته باشید که هرگونه رژیم غذایی که هیچ سختی نداشته باشد، برای شما بسیار مضر و بی فایده است.

برای کم کردن وزن به فعالیت و تعهد نیاز دارید

هنگامی که این تغییرات را در رژیم غذایی خود اعمال کردید، باید ورزش های لازم را نیز در رژیم خود بگنجانید و مقاومت کنید. نتیجه چنین تغیراتی رسیدن به وزن دلخواه است. در این صورت دوستان و اطرافیان شما این پیشرفت ناگهانی شما را تحسین خواهند کرد.

شما باید روی تغییرات مثبتی که کرده اید تمرکز داشته باشید

هنگامی که روی یکی از تغییرات تمرکز کرده اید مطمئن باشید بهترین کاری را که می توانستید انجام دهید انجام داده اید و بدانید که بهترین کار است. روی مسائل مثبت تمرکز کنید و از مسائل منفی دوری کنید. بهتر است هر چند وقت یک بار یک روز به خودتان جایزه بدهید. این کار باعث می شود انگیزه شما بیشتر شود و تصمیم گیرنده خوبی خواهید شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *