بهترین غذاهای چربی سوز

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

تمام خوراکی‌های اطرافمان چاق کننده نیستند و برعکس برخی از خوراکی ها به عنوان غذاهای چربی سوز شناخته شده اند. غذاهای چربی سوز به این معنی است که شما می توانید آنها را هر روز در رژیم غذایی خود مصرف کنید تا سوخت وساز بدنتان را افزایش و وزنتان را کاهش دهد. غذاهای چربی سوز می‌توانند برای افزایش سلامت شما بسیار مفید باشند.

غذاهای چربی سوز را به رژیم غذای خود اضافه کنید و از ورزش غافل نشوید. اما نکته بسیار مهمی که باید بدانید قبل از اینکه لیست غذاهای چربی سوز را به شما معرفی کنم این است که اگر مقدار کالری دریافتی روزانه شما بیش از نیاز بدنتان باشد هرچقدر هم غذاهای چربی سوز در رژیم شما باشد به کاهش وزن شما کمک نمی‌کند. غذاهای چربی سوز وقتی شما مقدار کالری دریافتی خود را تنظیم کردید می‌تواند در فرایند لاغری بسیار اهمیت داشته باشند.

 

1) گریپ فروت

سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. این میوه کمک خواهد کرد که شما سریعتر احساس سیری کنید و مدت زمان طولانی‌تری به سراغ غذا نروید. این میوه کالری کمی دارد و در هر ۱۰۰گرم ۳۰ کالری دارد. بعلاوه گریپ فروت سرشار از فیبر است. گریپ فروت جزء غذاهای چربی سوز عالی محسوب می‌شود.

گریپ-فروت

 

 

2) کرفس

راز کرفس بسیار ساده است: کرفس کالری بسیار کمی دارد و در هر ۱۰۰گرم تنها ۱۳کالری دارد و سرشار از فیبر است که معده را پر می‌کند و احساس سیری به وجود می‌آورد. کرفس در بیشتر مواقع به صورت آبمیوه مصرف می‌شود. البته باید در همین قسمت در مورد افرادی که رژیم کرفس می گیرند این نکته را گوشزد کنم که کرفس نمی تواند تمام مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز بدنتان را تامین کند و اینگونه رژیم‌ها از سوی پزشکان و متختصصان تغذیه مورد انتقاد قرار گرفته است. پس در بهترین حالت شما میتوانید از آب کرفس به عنوان یک میان وعده عالی و یا از خود کرفس در سالاد خود استفاده کنید.

1902889248-talab-ir

 

3) غلات سبوس دار:

تحقیقات نشان داده اند که غلات سبوس دار نسبت به غلات تصفیه شده سالم‌تر است. غلات سبوس دار خطر بیماری . انواع غلات می‌تواند یک قسمت خوب از رژیم غذایی باشد و زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و در این فاصله زمان احساس سیری شما افزایش می‌یابد. غلات سبوس دار سرشار از ویتامین‌ها مواد معدنی است و چربی کمی دارد. اما چون غلات سبوس دار جزء کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شود نباید در خوردن آنها زیاده روی شود.

15539_401

 

 

4)چای سبز:

چای سبز یک چربی سوز طبیعی است که باعث می‌شود متابولیسم شما افزایش یابد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است پس از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. چای سبز یک نوشیدنی عالی برای افرادی است که که می‌خواهند لاغر شوند و وزن کم کنند.

71157_610

 

 

5) کافئین:

شما می‌توانید یک روز عالی را با خوردن یک فنجان قهوه آغاز کنید، زیرا قهوه باعث می‌شود که شما سرحال شوید. کافئین یک چربی سوز سوز طبیعی است ومیتواند در لاغری و کاهش وزن نقش بسیار مهمی داشته باشد، به همین دلیل در بسیاری از قرص‌های چربی‌سوز از دوز بالای کافئین استفاده می‌شود. دوز مصرفی کافئین بسیار مهم است زیرا اگر از حد نرمال بالاتر رود می‌تواند بر بدن اثرات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

کافئین باعث افزایش ضربان قلب و اکسیژن مصرفی می‌شود که این دو عامل به سوختن کالری بیشتر منجر می‌شود. اما یادتان باشد یک فنجان قهوه تلخ می تواند به کاهش وزن شما کمک کند پس اگر تا به امروز فنجان قهوۀ شما همراه با شکر و خامه بود بهتر است به جای آنها از کمی دارچین استفاده کنید و از قهوۀ خود مذت ببرید.

 

 

6) کره بادام زمینی

اگر به بادام زمینی آلرژی ندارید پس کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حتماً اضافه کنید. کره بادام زمینی در هر ۱۰۰گرم ۶۰۰ کالری دارد و بر عکس سایر غذاهای چربی سوز که در این مطلب نام بردم کالری بسیار بالایی دارد اما نکته اینجاست که اگر تنها یک قاشق چای خوری از آن را در صبحانۀ خود استفاده کنید شما ساعت‌ها سیر هستید و سراغ خوردن هله‌هوله نخواهید رفت. کره بادام زمینی جزء چربی‌های خوب محسوب می‌شود و شامل فیتوسترول است که بر عکس کلسترول برای سلامتی قلب و عروق مضر نیست.

تحقیقات نشان داده اند که هر ۳۲گرم کره بادام زمینی تقریباً ۵۰ میلی گرم فیتوسترول دارد و محققان گزارش کردند که مصرف روزانه ۲گرم فیتوسترول تا ۱۰درصد از کلسترول LDL یا کلسترول بد می کاهد که این میزان بسیار عالی است.

57732__badamzamini_koodake1

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *