بهترین مولتی ویتامین

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

بهترین مولتی ویتامین

بهترین مولتی ویتامین

شاید برای سالیان زیادی به خود میگفتید اگر روزانه یک عدد مولتی ویتامین بخورم عمری طولانی تر خواهم داشت. اما آیا هر نوع مولتی ویتامینی که استفاده کنیم نتیجه همان است؟ سازمانهای نظارت بر شرکت های تولید مولتی ویتامین دریافتند که بعضی مولتی ویتامین ها از برخی ویتامین ها خیلی زیاد و یا خیلی کم دارند و همچنین در بعضی از این مکمل ها مواد خطرناکی مانند سرب به کار رفته است. سپس مقاله ای جنجالی توسط نشریه ها در دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی پخش شد که در آن ادعا میشد مولتی ویتامین نتنها باعث طول عمر نمیشود بلکه عمر را کوتاه میکند. واقعا داستان چیست؟ به همین دلیل با متخصصان تغذیه و اساتید دانشگاه های معتبر صحبت کردیم تا این ابهامات گیج کننده که درباره مولتی ویتامین ها بوجود آمده است رفع شود.

93

انتخاب بهترین مولتی ویتامین :

مکمل های ویتامین سالیان زیادی است که توصیه میشوند مخصوصا به کسانی که رژیم دارند و یا از نظر مصرف میوه و سبزیجات محدودیت دارند کمک میکند ویتامین های کلیدی را دریافت کنند. بعید است یک مقاله انتقادی بتواند نظر متخصصان را درباره مولتی ویتامین ها عوض کند. همچنین مولتی ویتامین های بدون سرب هم ساخته میشود که دیگر آن مواد خطرناک را نیز در خود ندارند و مقاله ی انتقادی که منتشر شده بود به این مسئله اشاره ای نکرده بود. بهترین کاری که میتوانید انجام دهید: از مکمل های تایید نشده استفاده نکنید، روی بسته های مولتی ویتامین به دنبال برچسب بدون سرب و برای مصرف روزانه بگردید تا مطمئن شوید ناخالصی ندارد. همچنین به دنبال تایید مراکزی همچون (NSF) (USP) و (CL) که روی بسته بندی نوشته شده است باشید. البته این را هم بدانید مکملی که میخرید حتما لازم نیست همه تایید ها را داشته باشد.

بهترین مولتی ویتامین

در سالهایی که توانایی باردار شدن را دارید مطمئن شوید مولتی ویتامینی که استفاده میکنید 400 میکروگرم فولیک اسید داشته باشد، که به رشد سلول های جدید کمک میکند. در دوران بارداری مولتی ویتامین مورد استفاده باید 600 میکروگرم فولیک اسید داشته باشد، این ماده مغذی باعث کاهش بروز نقایص هنگام تولد مانند نقص لوله عصبی اسپینا بیفیدا میشود. زنان پیش از یائسگی باید به دنبال مولتی ویتامینهای با اهن بالا باشند زیرا در دوران قاعدگی خون از دست میدهند، اما زنان یائسه بهتر است مولتی ویتامین بدون آهن مصرف کنند زیرا میزان بالای آهن باعث بروز بیماری های قلبی میشود. کسانی که سرطان دارند باید مواظب باشند که چه مولتی ویتامینی استفاده میکنند چون سلولهای سرطانی هم برای رشد نیاز به ویتامین دارند پس چنین افرادی قبل از استفاده حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

 

نکته مهم در انتخاب بهترین مولتی ویتامین

این را بدانید که قیمت به معنای کیفیت نیست. بعضی از مولتی ویتامینهای گران قیمت هست که در تست های (CL) شکست خورده اند. و در کنار اینها مولتی ویتامین هایی با قیمت مناسب هست که همه تست ها را گذرانده اند. پس مهم این است که مکملی که انتخاب میکنید با کیفیت باشد و تایید های لازم را داشته باشد.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *