خانم ها با طناب زدَن چربی بسوزانید !

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

طناب زدن یک ورزش هوازی عالی است . به طوری که یکی از حرکات اصلی برای کسب آمادگی بدنی بوکسورها را تشکیل میدهد و همانطور که می دانید در ورزش بوکس، فرد می بایست حتماً آمادگی بدنی بالایی داشته باشد .

jump-rope-red

 

قهرمان تنیس، جیمی کارنوس طناب زدن را به صورت یک برنامه دائمی در کنار ورزش تنیس اجرا می کرد . یکی از نکات مهم در این موقع اجرای طناب زدن، پوشیدن کفش ورزشی مناسب است .

مثل کفش ورزشی تنیس و بسکتبال . کفش دو ( دو میدانی ) به دلیل نداشتن ضخامت کافی، محافظت چندانی ازکف پا نمی کند و در ضمن به قدرت جهش تان نیز کمک چندانی نمی کند . از طناب زدن بر روی سطوح بتونی و سایر سطوح سخت مثل کاشی و……اجتناب کنید . اگر امکان طناب زدن بر روی کف پوش و این قبیل سطوح برایتان مقدور نیست پس حتما از کف پوش های ضربه گیر در ابعاد کوچکتر بهره مند گردید .

عضلات به کار گرفته شده در هنگام طناب زدن

طناب زدن، عضلات زیادی را به تحرک وا می دارد. طناب زدن خیلی سریع نقاط ضعف را نشان می دهد . یعنی پس از اجرای اولین جلسه طناب زدن در خیلی از از بخش های بدن احساس درد و کوفتگی خواهید کرد. طناب زدن کمک شایانی به تلاش تان در جهت داشتن شکمی عضلانی خواهد کرد. در حین طناب زدن، بخش مرکزی بدن یا همان میان تنه می بایست در شرایت تعادل قرار داشته باشد تا بتواند پرش های مکرر را اجرا کنید . به همین خاطر این بخش به طور مداوم تحت فشار مستمر قرار دارد.

طناب زدن و هورمون های چربی سوز

هورمون رشد (HGH )یک هورمون طبیعی است که بدن به منظور چربی سوزی ترشح می کند . البته شایان ذکر است که این یکی از فواید هورمون رشد محسوب می شود واین هورمون وظایف مهم دیگری نیز در بدن دارد . بالا بودن سطح هورمون رشد در بدن یکی از سریع ترین راه ها برای چربی سوزی به حساب می آید. بهترین روش برای افزایش ترشح هورمون رشد اجرای تمرینات هوازی با شدت برای ۳۰تا۶۰ ثانیه وبلافاصله پس از آن ۱تا ۲ دقیقه پیاده روی سریع یا دوی آرام ویا هر نوع فعالیت هوازی آرام دیگر می باشد.البته نام این نوع سیستم تمرینی، سیستم تمرینی اینتروال یا تندو کند می باشد . در ادامه این برنامه ۱دقیقه ای طناب زدن آورده شده که می توان آن را به دلخواه خودتان در آورید .

روبروی یک ساعت دیواری بایستید .

3 دقیقه طناب آرام بزنید تا بدن گرم شود .

۳۰ ثانیه استراحت کنید.

با حداکثر سرعت ۶۰ ثانیه طناب بزنید.

۳۰ ثانیه استراحت کنید و سپس برای ۱ دقیقه

هر تعداد که قادر هستید حرکت شکم( کرانچ )را اجرا کنید .

دوباره ۶۰ ثانیه با حد اکثر سرعت طناب بزنید.

۳۰ ثانیه استراحت کنید و سپس برای

1 دقیقه هر تعداد که قادر هستید حرکت شنا

سوئدی را اجرا کنید.

این سیکل را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجرا کنید .

سیستم چرخشی بین ۳ حرکت طناب زدن، شنای سوئدی و شکم (کرانچ)را می توانید تا ۳۰ دقیقه هم ادامه دهید.

بانوان

Top-Exercises-To-Lose-Weight-skipping

البته پس از اجرای ۲ تا ۳ سیکل از حرکت طناب زدن، دیگر ضربان قلب در حین اجرای حرکت شکم و شنای سوئدی پایین نمی آید یکی از موارد حائز اهمیت در این برنامه تمرین اینترال یا تند و کند این است که فرد پس از اجرای چند سیکل، دیگر قادر به اجرای حرکت شنای سوئدی نخواهد بود . به همین خاطر می توانید و به دلخواه یک حرکت جایگزین انتخاب کنید . برای مثال حرکت اسکوات با دمبل و یا حرکت لانچ(گام بلند)را به منظور کار کشیدن از بزرگترین عضلات بدن اجرا کنید . ضمن این که حرکات بالا تنه از قبیل پرس سینه و پرس شانه با دنبل را نیز می توانید در زمان اجرا کنید .

یک نکته دیگر این که طناب زدن فشار را بر روی عضلات ساق وارد می سازد . بنابر این از بابت اجرای حرکات کششی مناسب برای این عضله اطمینان کامل کسب کنید. یکی از فوائد این برنامه تمرینی در سهولت اجرای آن و همچنین قابل اجرا بودن آن در هر مکانی است . یعنی شما جه در آپارتمان چه در فضای باز و چه در مسافرت می توانید آن را اجرا کنید و نیازی به باشگاه رفتن ندارید . سعی کنید سرعت طناب زدن را در هر جلسه زیاد یا کم کنید و طناب سرعتی را هم هراز گاهی به برنامه تان اضافه کنید تا بدین ترتیب ظرفیت سیستم تنفسی تان بالاتر برود . به مرور زمان متوجه خواهید شد که هم سرعت طناب زدن وهم مدت زمان آن افزایش یافته است . سیستم تمرینی اینتروال یکی از موثرترین روش های تمرینی است که می توانید با اجرای آن هم به روند چربی سوزی شتاب بدهید و هم سلامت دستگاه تنفسی تان را ارتقاء دهید .

lose-weight-fast-exercise-program-jumping-rope-to-lose-7

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *