دلایل کاهش وزن

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دلایل کاهش وزن

عده کثيري از مردم در صدد کاهش وزن خود هستند با وجود تاکيدي که بر روي کاهش اضافه وزن صورت مي گيرد بايد دانست که کاهش وزن بيش از حد نيز سلامتي انسان را به خطر مي اندازد.

به گزارش سايت دستينسيون سانته ، سوء تغذيه يکي از دلايل کم خوني است و يا کم خوني ممکن است در اثر بيماري هاي ديگر چون خونريزي مزمن ، عفونت و يا سرطان رخ دهد. کم خوني موجب تنگي نفس ، خستگي ، رنگ پريدگي ، و سرعت تپش قلب مي شود.

دلایل کاهش وزن

24

کاهش وزن توجيه نشده ، بيش از 5/4 کيلوگرم ، مي تواند نشانه وجود بيماري باشد و هشداري براي مراجعه به پزشک محسوب مي شود. يکي از علايم سرطان بخصوص در مراحل پيشرفته آن ، کاهش وزن زياد و يا ضعف قواي جسماني است که ميزان آن و همراهي با کم اشتهايي ، به نوع سرطان بستگي دارد.

دلایل کاهش وزن

کاهش وزن ممکن است به علت کمي اشتها و يا اختلالاتي که در ذائقه شخص رخ مي دهد، ايجاد شود در چنين وضعي شخص حتي از غذاي مورد علاقه اش لذت نمي برد و علاوه بر آن ، مراحل درماني سرطان در تغذيه شخص اثر مي گذارد و غذا خوردن را براي شخص دشوار مي کند، به عنوان مثال ، شيمي درماني موجب حالت تهوع و استفراغ مي شود و جراحي سروگردن عمل جويدن و بلع را مشکل مي کند.

کم اشتهايي و کاهش وزن از علايم معمول افسردگي است. ديگر علايم آن اختلال در خواب شخص ، احساس نااميدي و فکر خودکشي است. دربيماري ديابت ، بدن قادر به استفاده از گلوکز که منبع اصلي انرژي بدن است ، نيست. تکرر ادرار، احساس تشنگي زياد و ضعف از علايم آن است. انواع نشانه هاي سوء جذب ، کمبودهاي آنزيمي و يا ديگر بيماري هاي گوارشي موجب کاهش وزن مي شوند بسياري از اين بيماري ها ارثي هستند و در سنين نخست زندگي بروز مي کنند و ممکن است سبب عدم رشد و نمو کافي بيمار شوند.

دلایل کاهش وزن

اختلالات تغذيه اي و کاهش وزن غيرعادي در يک زن جوان ، ممکن است ناشي از يک اختلال تغذيه اي به نام بي اشتهايي عصبي باشد. در اين بيماري فرد از خوردن غذا امتناع مي کند.

عفونت هاي مزمن مانند ايدز و يا سل ، مي توانند سبب کاهش وزن شوند. عفونت هاي گوارشي و انگلها نيز باعث كاهش وزن مي شوند.

اسهال مزمن و التهاب روده اي موجب کاهش وزن مي شود زيرا در چنين وضعي بدن قادر به جذب مواد غذايي نخواهد بود. کبد و لوزالمعده هر دو در هضم غذا نقش اساسي دارند و بيماري هاي اين اعضا موجب کاهش وزن مي شود.

کاهش وزني که با ضعف و تعريق بيش از حد ، تپش قلب و لرزش اندام ها توام باشد مي تواند دليلي بر پرکاري غده تيروئيد باشد. با مشاهده هر گونه کاهش وزن توجيه نشده ، به پزشک مراجعه کنيد. چنانچه قصد کاهش وزن داريد، با افزايش تمرينات ورزشي مناسب و يک رژيم غذايي متعادل به اين کار اقدام کنيد. توجه داشته باشيد کاهش وزن شما نبايد بيش از1 تا 5/1 کيلوگرم در هفته باشد؛ مگر آن که کاهش وزن شما زير نظر پزشک صورت گيرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *