دلایی که باعث میشه چربی شکم از بین نرود

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دلایی که باعث میشه چربی شکم  از بین نرود

۵ دلیل برای اینکه چرا چربی‌ شکم شما از بین نمی‌رود

۱) سنتان بالا رفته است

وقتی‌ که سنتان بالاتر می رود بدن شما به سمتی می‌رود که تمایل بیشتری به افزایش وزن و افزایش چربی‌ شکم دارد. هم زنان و هم مردان با افزایش سن مقدار سوخت‌و‌ساز بدنشان – مقدار کالری مورد نیاز برای عملکرد نرمال بدن- کاهش می یابد.

زنان با افزایش سن به مرحله یائسگی( قطع قاعدگی) می‌رسند. پرفسور غدد مایکل جنسن اعتقاد دارد که اگر زنان وزنشان پس از رسیدن به دوران یائسگی افزایش یابد، این احتمال بیشتر وجود دارد که چربی ها در ناحیه شکم ذخیره شود. در دوران یائسگی تولید هورمون های زنانه یعنی استروژن و پروژسترون کاهش می یابد، در ضمن سطح تسترون نیز شروع به پایین آمدن می‌کند. این تغییر در هورمون‌ها موجب افزایش ذخیره چربی در ناحیه شکم زنان می‌شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با این مشکل مبارزه کنید. در ادامه به شما توضیح می‌دهم که بهترین روش کدام است.

۲) شما اشتباه تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) می کنید

شرکت در کلاسهای ایروبیک، پیاده‌روی و دویدن برای سلامتی شما بسیار عالی است اما تمرینات هوازی به تنهایی برای کم کردن سایز کمر شما کافی نیست. متخصصان بر این باورند که شما نیاز دارید تمرینات بدنسازی یا بدن سازی و هوازی را برای بهترین نتایج ترکیب کنید.

تمرینات بدنسازی یا بدن سازی برای زنان بسیار مفید است زیرا تقویت عضلات و عضله بیشتر باعث می‌شود بدن شما چربی بیشتری بسوزاند. دلیل علمی از زبان کیت پتن متخصص تغذیه و رژیم در کلینیک کلیولند این است که بدن با درصد عضله بیشتر کالری زیادتری به نسبت بدن با درصد چربی بیشتر می‌سوزاند.

 

۳)شما غذاهای فراوری شده بسیاری می‌خورید

غلات تصفیه شده مثل نان سفید، کلوچه و چیپس‌ها و همچنین شکر تصفیه شده در نوشیدنی‌های شیرینی و دسرها باعث ورم(التهاب) در بدن شما می‌شوند. چربی شکم به التهاب یا ورم وابسته است، همچنین خوردن بیش از حد غذاهای فراوری شده مانع از این می‌شود که شما چربی شکم خود را از دست دهید. غذاهای طبیعی مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل سرشار از آنتی‌اکسیدان است که یک مادۀ ضد التهابی مناسب است و به کاهش چربی شکم شما کمک می‌کند.

31

۴)شما چربی‌های نامناسب می‌خورید

بدن شما به همۀ چربی‌ها به طور یکسانی جواب نمی‌دهد. تحقیقات نشان داده است که مصرف بالای چربی‌های اشباع شده ( انواع گوشت و لبنیات) در رژیم غذایی باعث افزایش چربی امعا و احشا می‌شود. به عبارت دیگر، چربی‌های اشباع نشده ( روغن زیتون و آووکادو) و نوع ویژه‌ای از چربی‌های اشباع نشده

 ( امگا-۳، گردو، دانه‌های آفتابگردان و ماهی‌های چرب مثل سالمون) اثرات ضد التهابی در بدن دارند که برای بدن شما مفید است. اما متخصصان تغذیه و رژیم هشدار داده‌اند که خوردن زیاد چربی‌ها از هر نوعی کالری مصرفی شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند منجر به اضافه وزن شما ‌شود، بنابراین از چربی‌های مفید در رژیم غذایی خود در حد متوسط  لذت ببرید.

32

۵) تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس )تان به اندازه کافی شما را به چالش نمی کشد

چربی شکم بسیار سرسخت است. یک مطالعه که در مجله پزشکی ورزشی منتشر شد نشان داد که افرادی که یک جلسه با شدت بالا تمرین ( ورزش – باشگاه – بدنسازی – بدن سازی – فیتنس ) می‌کنند نسبت به افرادی که تمرینات با شدت پایین انجام می‌دهند چربی‌های شکم خود را بیشتراز دست داده‌اند. در حقیقت تمرینات با شدت پایین تغییرات چشم‌گیری در افراد ایجاد نمی‌کند. شما به تمریناتی با شدت بالا نیاز دارید زیرا هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر است و تمرینات شدید دقیقاً شما را به این هدف می‌رساند. تمرینات با شدت بالا باعث می‌شود شما کالری بیشتری در زمان کمتر بسوزانید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *