راهنمای استفاده از مکمل ها

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

راهنمای استفاده از مکمل ها

آمینو اسیدها : آمینو اسیدها مواد پایه و زیر ساخت پروتئینها بوده وآنها در بدن جهت ساخت بلوکهای پروتئینی ساخته می شوند . آمینو اسیدها یکی از فاکتورهای بسیار مهم در آنابولیسم بدن (درساخت بافتهای عضلانی ) می باشند.

راهنمای استفاده از مکمل ها
راهنمای استفاده از مکمل ها

آنها بسیار ضروری می باشند ,اما اگر شما قبلا در رژیم روزانه غذایی پروتئین زیادی داشته باشید , در غیر این صورت انتخاب مناسبی است .
رتبه : ***
بورون: تعداد خیلی کمی از کمپانی های تولید مکمل ادعا می کنند که بورون می تواند تستوسترون را افزایش دهد.
رتبه : ۰
چیتوسان : این ماده از خانواده بلک کنندههای چربی می باشد وخیلی از افراد که ان را استفاده نموده اند نشان داده اند که آن می تواند جلوی جذب چربی را در معده بگیرد, اما ممکن است این ماده جلوی جذب سایر مواد ضروری را هم بگیرد .
رتبه :*
ویتامین و املاح معدنی : این مواد را برای زمان کاهش وزن توصیه می کنیم نه برای افزایش عضله .
رتبه : **
کرومیوم : این ماده احتمالا یکی از معروفترین چربی سوزها در ویترین فروشگاهها باشد . کرومیوم یک ماده مفید است, این ماده ثابت کرده که می تواند شما را در کاهش چربی و افزایش عضله کمک نماید . بهترین محصول کرومیوم پیکولات می باشد .
رتبه : ***
گیریسین : این ماده از یک گیاه بدست می آید, از فرا یند تبدیل تستسترون به استروژن جلو گیری می کند و ماده به صورت همزمان با مکملهایی که سطح تستسترون را افزایش می دهند استفاده مکی شوند و شما نمی خواهید که استروژن افزایش یابد بنابراین اگر از مکملهای افزایش دهنده تستسترون استفاده می کنید خوب است که از گیریسین نیز استفاده کنید .
رتبه : **
کراتین : کراتین یکی از مواد پایه و اصلی انرژی عضلانی می باشد , که در عضله ذخیره می گردد و ما آنرا در تغذیه روزانه به مصرف می رسانیم , کراتین را در اشکال مختلف غذایی می توان یافت , یکی از آن مواد گوشت قرمز می باشد , بنابراین این ماده یک پیشنهاد خوب برای کسانی است که گیاه خوار هستند , با استفاده از این مکمل عضله آبگیری خواهد نمود . هنگامی که عضله از کراتین انباشته گردد عضله می تواند حدود ۷۰% آبگیری بیشتر نماید واین می تواند عضلات شما را بزرگتر وسخت تر نشان دهد .
هنگامی که شما کراتین را می خورید آن انباشته می شود ودر حدود ۲۰ دقیقه بعد آن تبدیل می شود به ATP,ATP ( آدنوزین تری فسفات )
بهترین فرم کراتین , کراتین مونوهیدرات می باشد . خیلی از کمپانی ها می گویند شما میباید کراتین را بارگیری نمایید به این معنی که می باید در هفته اول از کراتین چهار برابر بیشتر از حالت معمول استفاده شود . بارگیری اختیاری است .
رتبه : *****
داندولین :این ماده دیورتیک (مدر) می باشد که بسیار مفید است . خیلی از بدنسازان از داندولین قبل از مسابقات استفاده می کنند تا عضلانی تر دیده شوند . این ماده در قسمت خلفی گل قاصدک یافت می شود .
رتبه : ***
DHEA : ( دی هیدرو اپی آندروسترون ) یکی دیگر از افزایش دهنده های تستوسترون می باشد . این ماده به تنهایی کار مفیدی در بدن انجام نمی دهد ، اما با ماده هایی مانند تریبولوس تراسیس و تونگکت علی بسیار مفید میباشد.
رتبه : ***
ژینکو بیلوبا: این گیاه برای تمرکز کردن مفید است و ممکن است به افرادی که نمی توانند در باشگاه تمرکز نمایند کمک نماید ..
رتبه : **
جینسنگ : جینسنگ یکی از گیاهانی است که می تواند به شما در مقابل فشارها و استرس کمک نماید
رتبه : **
گلوکوزامین : این ماده در بین داروهای آرتریت محبوبیت زیادی داردو می تواند به بافت غضروفی بدن شما کمک نماید . خیلی از بدنسازان درد را در سرتاسر روزهای تمرین در آسیب دیده گی هایشان تحمل میکنند.
رتبه : **
راهنمای استفاده از مکمل ها
گلوتامین : گلوتامین یک نوع آمینواسید است . این نوع آمینواسید در بافت عضلانی انسان بیشتر یافت شده است . بنابراین این ماده برای تمام بدنسازان ضروری میباشد. همه میدانند که پروتئین برای بزرگتر شدن شما نیاز است و گلوتامین در بین پروتئینها ئی که شما برای رشد نیاز دارید رتبه اول را دارد
رتبه : *****
گوارانا : گوارانا ترجیحاً از خانواده گیاهان کافئین دار می باشد . گوارانا در رده محصولات انرژی زا قرار دارد . این ماده می تواند انرژی شما را در طول زمان تمرین تامین
رتبه : ***
لیپوئیک اسید : این ماده یکی از محرکهای انسولین میباشد و میتواند کاری مشابه آن را انجام دهد. این ماده در خیلی از بسته های مکملی کراتین مانند : ( Cell Tech ) یافت می شود ، لیپوئیک اسید به همراه کراتین واقعاً تاثیرگذار است .
بدنسازانی که انسولین را با کراتین استفاده نموده اند میتوانند از تاثیرات مشابه رشد این ماده استفاده نمایند . این تاثیر در واقع با لیپوئیک اسید رخ نخواهد داد، اما شما میتوانید رشد خوبی در عضلاتتان داشته باشید.
رتبه : ***
فسفات ها : فسفات ها برای افزایش پایداری شما استفاده می شوند. همچنین آنها را با کراتین مصرف میکنند.
رتبه : **
پرگننولون : این یکی دیگر از ترکیبات افزایش دهنده هورمون تستوسترون میباشد . همچنین این ماده هورمون پروژسترون را در خانمها افزایش می دهد که نوعی هورمون کاتابولیک کننده است ، فرایند کاتابولیک یعنی شکسته شدن بافت عضلانی که بسیار بد است . در نتیجه این یکی دیگر از مکملهای دارویی است که همیشه مفید نمی باشد.
رتبه : *
غضروف کوسه : این موضوع باز میگردد به ۹۰ سال پیش ، که فردی گفت آن میتواند سرطان را درمان کند ، اوگفت که کوسه تنها جانوری است که سرطان نمی گیرد . این باعث شد تا اشتیاق گرفتن غضروف کوسه بیشتر شود. در آخر مشخص شد که همه اینها نادرست بوده . در حال حاضر غضروف کوسه میتواند برای کمک به بدنسازان و وزنه بردارانی که غضروفشان را از دست داده اند استفاده شود
رتبه : *
تریبولوس تراسیس : تریبولوس از دسته گیاهان داروئی بوده ، که در درمانهای بومی شرقی استفاده می شده و پس از سال ۱۹۸۱ در بلغارستان برای درمان ناتوانی غریزی در مردان استفاده می شده . بر اساس تایید یک مرکز مطالعات پزشکی مردان در بلغارستان ، افزایش توان غریزی مردان ( افزایش تستوسترون ) در حدود ۳۸% است که به دنبال این افزایش ، ما شاهد پیشرفت ترکیبات پروتئینی در بدن خواهیم بود که برای رشد عضلانی و استحکام بدن بسیار مفید می باشد.
رتبه ***** :
پروتئین وی ( کشک ) : پروتئین وی در حال حاضر بهترین نوع پروتئین است. رژیم غذایی شما همیشه می باید حاوی سطح بالایی از پروتئین وی باشد، همچنین رژیم غذایی شما می باید سطح بالایی از پروتئین طبیعی وی و سایر پروتئین ها را دارا باشد.
محاسبه پروتئین مورد نیاز بدن شما بصورت زیر است :
وزن بدن به پوند * عدد ۵/۱ ( برای مثال یک یک فرد ۲۰۰ پوندی جمعاً ۳۰۰ گرم پروتئین جذبی نیاز دارد.)

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *